Strona 2 z 2

Re: Toczenie bębnów

: 12 mar 2010, 09:34
autor: markfive
_michal_ pisze:...Czy bębny z dystansem mają go z powodu jakichś wymagań technologicznych czy...?

Bębny z dystansem + 1 cal mają seryjnie wszystkie miniaki po 84/85 wyposazone w 12 calowe koła i tarcze z przodu.
Powód jest taki, że system z tarczami z przodu zwiększa rozstaw kół i tył też trzeba do tego dostosować, rozstaw powiekszając.
W Twoim przypadku jezeli z przodu masz teraz tarcze to powinieneś z tyłu zamontować piasty z dłuższymi szpilkami i bębny z poszerzaczem 1 cal. To wszystko standard / fabryka jak dla mini po 84/85.
Rozwiązanie takie zresztą stosowane było już wcześniej w modelach 1275 GT i Cooper z tarczami z przodu dla 10 cali.

Co do wyboru bębnów napewno superfiny nie są Ci potrzebne, chyba, że chcesz nimi nieco poszpanować na zlotach. Wystarczą oryginalne bębny żeliwne.
A gdzie kupić ?
Na to pytanie nie podejmuję się odpowiedzieć. Każda firma oferujaca części szuka tanich dostawców, co wiąże się bezpośrednio z jakością. Najlepiej było by znaleźć towar producenta części na tzw pierwszy montaż lub dobrej jakości zamiennik.

Może wypowie sie ktoś kto już porównywał oferty i ich jakość sam testował.

Re: Toczenie bębnów

: 05 kwie 2010, 17:46
autor: sezar
Były święta i było troszkę czasu by zajrzeć w te hamulce. Na fotach poniżej to co zastałem. I pytania jak w temacie, chyba że coś innego się kolegą nasunie. Z góry dzięki. Najpierw bębny.

Re: Toczenie bębnów

: 05 kwie 2010, 17:47
autor: sezar
Teraz szczęki

Re: Toczenie bębnów

: 05 kwie 2010, 17:48
autor: sezar
Tarcze

Re: Toczenie bębnów

: 05 kwie 2010, 17:49
autor: sezar
A może taki kwiatek jest winien temu trzęsieniu ??

Re: Toczenie bębnów

: 05 kwie 2010, 18:25
autor: sebek81
Ja mam przetoczone bębny oczywiście w ramach rozsądku jest idealnie hamulec ręczny igła. Przed (wyrównaniem) bębnów było straszne bicie przy hamowaniu.

Re: Toczenie bębnów

: 05 kwie 2010, 18:27
autor: sebek81
Szczęk za wiele to ty nie masz .Wydaje mi się że masz porwaną gumową osłonę maglownicy(manszeta).

Re: Toczenie bębnów

: 05 kwie 2010, 18:29
autor: sezar
klocków też w sumie niewiele

Re: Toczenie bębnów

: 05 kwie 2010, 20:49
autor: markfive
W sumie to nie wiem czego oczekujesz po pokazaniu tych zdjęć. Fajnie byłoby gdyby dało sie na podstawie zdjęć ustalać stopień zużycia elementów i przyczyny nieprawidłowego działania. :grin:
Co mozna powiedzieć z jakimś tam prawdopodobieństwem ?

Tył
1. Bębny nie wygladają źle, nie wygladaja na zdeformowane - oczyścić szczotką na wiertarce. Można mając pewne doświadczenie i wprawę wyrównać rant / próg na wejściu bębna przy pomocy walcowego kamienia ściernego na trzpieniu również zamocowanego w wiertarce. Można przetrzeć powierzchnię cierną płótnem lub papierem ściernym o gradacji 60 - 80.
2. Szczęki hamulcowe do wymiany wszystkie koszt kpl. zamienniki ok 40 zł (mini / metro)
3. Sprawdzić czy tłoczki w cylinderkach się swobodnie poruszają
4. Sprawdzić czy obracają sie śruby regulacji szczęk
5. Sprawdzić czy nie zacinaja sie rozpieraki recznego hamulca
6. Złożyć i wyregulować
7. Jeżeli podczas regulacji okaze się, że szczęka przyciera miejscowo w jednym punkcie co słychać i czuć po oporach obrotu to niestety beben trzeba wyrównac na tokarce.

Przód
1. Tarcze nie wygladaja dobrze. Klocki powinny trzeć całą powierzchnią a tam widać jakieś miejscowe plamki. Nie wiem może trzeba by trochę wiecej pojeździć przed zdjęciem kół. Jadąc powoli tak około 40 km/h lekko przytrzymać hamulec i na pewnym odcinku przytrzeć trochę klocki i dopiero zdjąć i zobaczyć.
2. Nie podoba mi się ślad na prawej tarczy ona jest najbardziej podejrzana o skrzywienie.
3. Klocki nie są jeszcze złe. Każdy klocek ma rowek na połowie ( naciecie wskazujace max zużycie ) Tam jest jeszcze z pół klocka spokojnie na 10 tys km normalnej nie szaleńczej jazdy. Oczywiście zobacz wszystkie klocki te od spodu też bo ja widzę tylko z wierzchu a klocki nie zuzywaja sie jednakowo.

Znów używasz popularnego słowa "kwiatki".
Nie wiem po co. Jedna nakrętka różniąca sie od pozostałych pochodzi z Metro. Ma taki sam gwint i jest często stosowana gdy brak nakrętek oryginalnych lub zostały zniszczone przez krzywe nakręcanie na szpilki. Zastosowanie takiej nakrętki oprócz innego wyglądu nie ma żadnych ujemnych skutków. Obyś miał tylko takie problemy ze swoim autem.

Re: Toczenie bębnów

: 05 kwie 2010, 22:15
autor: sezar
markfive pisze:
Tył
1. Bębny nie wygladają źle, nie wygladaja na zdeformowane - oczyścić szczotką na wiertarce. Można mając pewne doświadczenie i wprawę wyrównać rant / próg na wejściu bębna przy pomocy walcowego kamienia ściernego na trzpieniu również zamocowanego w wiertarce. Można przetrzeć powierzchnię cierną płótnem lub papierem ściernym o gradacji 60 - 80.
.


ot w całości