[szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!

Post autor: Sadam »

najprostszy sposób to zakup Stage 1 kit. w jego skład wchodzi nowy kolektor dolotowy, cały nowy wydech, igła do gaźnik. Generalnie to co na zdjęciu.
Załączniki
rc40_kit.jpg
rc40_kit.jpg (17 KiB) Przejrzano 629 razy
oliwer21

Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!

Post autor: oliwer21 »

jakoś to mi nie pasuje ponieważ musiałbym się zaopatrzyć w nowy wylotowy ponieważ mój kolektor jest zbudowany z dwóch(są one połączone). to pasuje do wszystkich 998ccm? Gdzie można taki "secik" dostać i ile on jest wart? A może zna któś inny sposób?
Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!

Post autor: rogal »

taki zestawik w Mini Spares to koszt ok 170 GBF.
Ale można troszkę zrobić to tańszym kosztem. Właśnie coś takiego montuje u siebie.
Kolektor wydechowy LBC 3w2w1 zrobiłem sam , resztę układu można dorobić, kolektor dolotowy podgrzewany kupiłem za 35 GBF, do tego dorzucamy filtr stożkowy za 25 GBF i gaźnik HS4 ( używany w Polsce za 200 zł). i mamy KIT 1 który dadaje ok 20% mocy.
Co do igły... kupiłem książkę odnośnie tuningu angielskich gaźników i ją czyyyytam, ale najprawdopodobniej nic nie bedę robił z nią , bo paliwo nie woda;)

Taki zestaw w standardowej 1000cm3, daje nam moc prawie jak zwykły 1,3.
Można pójść dalej i zakupić do 1,3 wałek rozrządu Swiftun za ponad 100 GBF, a to zmienia wiele.

Ja mam nadzieję wycisnać z mojego 1,3 po wszystkich "udziwnieniach" ok 80 KM
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
MaCk_Willys

Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!

Post autor: MaCk_Willys »

ja odkladam jak narazie kase na zakup 1.3 i paru bajerow, które w/w Rogal, moze przy dobrych wiatrach dam rade na wiosne cos zmatowac ;)
Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!

Post autor: rogal »

Maciek ma racje!
Dobra tysiączka czasami lepiej sie zbiera niż 1.3, a i można sobie coś w niej podłubać by chodziła lepiej.
W moim pierwszym Mini maiłem 1.0, auto było strasznie skundlone, ale silnik serii A działał jak marzenie. Takiego miał kopa ( na 10" felach, co ma też duże znaczenie ) że miałem uśniech od ucha do ucha :)
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!

Post autor: flapjck1 »

mozna jeszcze zapodac sobie glowice od 1,3 komprecha rosnie az milo :) ale trzeba miec tloki i pierscionki zdrowe

taki tjunink daje niezlego kopa ( mysle ze od samej glowicy moc rosnie do okolo 50 KM na zdrowym motorze, bez robienia czegokolwiek innego ) a sama glowice mozna usprawnic bardzo mocno jeszcze

pozdroo
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
rogal
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1069
Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
Posiadane auto: 6 x MINI
Lokalizacja: EŁK
Kontakt:

Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!

Post autor: rogal »

Acha !
przy okazji obalę jeden mit, odnośnie gaźników.
Ostatnim razem jak byłem w Mini Spares to sobie podyskutowałem z gościem (ich specem) o różnicy pomiędzy zamontowaniu sprzężonych HS2 a pojedyńczym HS4 w takim samym silniku.
Wyszło na to że żaden z nich nie bije drugiego o głowę.
Problemy pojawiają się przy regulacji pojedyńczy reguluje się łatwiej, 2xHS2 to już robota na dwie ręce.
Pozostają jeszcze wzgledy estetyczne, HS4 jest praktyczny a 2xHS2 wygląda ładniej i daje piękny pomruk przy przyspieszaniu :mrgreen:
pozdrawiam
Rogal

tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
oliwer21

Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!

Post autor: oliwer21 »

no i co tu teraz wybrać tyle możliwości :mrgreen: ale przedewszystkim dzięki za wszystkie pomysły
sidi
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 319
Rejestracja: 19 wrz 2007, 22:07
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...Szczecin...
Kontakt:

Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!

Post autor: sidi »

Szukałem, szukałem i niestety nie znalazłem :( stąd odświerzenie tematu.
RYMI pisze:Jedyne namiary jakie posiadam to tak jak wspominał Fil, Gdańsk gdzie wszystko możesz zamówić tel.502571283.[/u]

Kontakt na części silnikowe w Gdańsku nadal aktualny?
Czy dużo potrzeba aby z silnika 848 powstał 998. Najprościej kupić całą jednostke o poj 1000 :razz:
ale czy jest wogóle możliwa taka przeróbka?
Z góry dziekuje i sorki za odświerzanie.
nikt nie mówił że będzie łatwo
kamal1
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 10 lis 2004, 11:58
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Remont.

Post autor: kamal1 »

W Gdańsku blisko kina ZNICZ znajduje się warsztat samochodowy w którym miniaczki ustawiają zbieżność. (nie pamiętam dokładnych namiarów) Jeszcze nie tak dawno oferowano mi tam nowe tłoki z pierscieniami do 1000 za 1/2 ceny. Firma "DERWISZ" blisko ul.Szymanowskiego. O właśnie znalazłem telefon. 058-3415330 Może jeszcze aktualne.
ODPOWIEDZ