Strona 2 z 2
Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!
: 01 wrz 2005, 22:45
autor: Sadam
najprostszy sposób to zakup Stage 1 kit. w jego skład wchodzi nowy kolektor dolotowy, cały nowy wydech, igła do gaźnik. Generalnie to co na zdjęciu.
Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!
: 02 wrz 2005, 20:38
autor: oliwer21
jakoś to mi nie pasuje ponieważ musiałbym się zaopatrzyć w nowy wylotowy ponieważ mój kolektor jest zbudowany z dwóch(są one połączone). to pasuje do wszystkich 998ccm? Gdzie można taki "secik" dostać i ile on jest wart? A może zna któś inny sposób?
Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!
: 02 wrz 2005, 21:35
autor: rogal
taki zestawik w Mini Spares to koszt ok 170 GBF.
Ale można troszkę zrobić to tańszym kosztem. Właśnie coś takiego montuje u siebie.
Kolektor wydechowy LBC 3w2w1 zrobiłem sam , resztę układu można dorobić, kolektor dolotowy podgrzewany kupiłem za 35 GBF, do tego dorzucamy filtr stożkowy za 25 GBF i gaźnik HS4 ( używany w Polsce za 200 zł). i mamy KIT 1 który dadaje ok 20% mocy.
Co do igły... kupiłem książkę odnośnie tuningu angielskich gaźników i ją czyyyytam, ale najprawdopodobniej nic nie bedę robił z nią , bo paliwo nie woda;)
Taki zestaw w standardowej 1000cm3, daje nam moc prawie jak zwykły 1,3.
Można pójść dalej i zakupić do 1,3 wałek rozrządu Swiftun za ponad 100 GBF, a to zmienia wiele.
Ja mam nadzieję wycisnać z mojego 1,3 po wszystkich "udziwnieniach" ok 80 KM
Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!
: 02 wrz 2005, 21:41
autor: MaCk_Willys
ja odkladam jak narazie kase na zakup 1.3 i paru bajerow, które w/w Rogal, moze przy dobrych wiatrach dam rade na wiosne cos zmatowac
Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!
: 02 wrz 2005, 21:47
autor: rogal
Maciek ma racje!
Dobra tysiączka czasami lepiej sie zbiera niż 1.3, a i można sobie coś w niej podłubać by chodziła lepiej.
W moim pierwszym Mini maiłem 1.0, auto było strasznie skundlone, ale silnik serii A działał jak marzenie. Takiego miał kopa ( na 10" felach, co ma też duże znaczenie ) że miałem uśniech od ucha do ucha
Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!
: 02 wrz 2005, 21:49
autor: flapjck1
mozna jeszcze zapodac sobie glowice od 1,3 komprecha rosnie az milo
ale trzeba miec tloki i pierscionki zdrowe
taki tjunink daje niezlego kopa ( mysle ze od samej glowicy moc rosnie do okolo 50 KM na zdrowym motorze, bez robienia czegokolwiek innego ) a sama glowice mozna usprawnic bardzo mocno jeszcze
pozdroo
Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!
: 02 wrz 2005, 22:01
autor: rogal
Acha !
przy okazji obalę jeden mit, odnośnie gaźników.
Ostatnim razem jak byłem w Mini Spares to sobie podyskutowałem z gościem (ich specem) o różnicy pomiędzy zamontowaniu sprzężonych HS2 a pojedyńczym HS4 w takim samym silniku.
Wyszło na to że żaden z nich nie bije drugiego o głowę.
Problemy pojawiają się przy regulacji pojedyńczy reguluje się łatwiej, 2xHS2 to już robota na dwie ręce.
Pozostają jeszcze wzgledy estetyczne, HS4 jest praktyczny a 2xHS2 wygląda ładniej i daje piękny pomruk przy przyspieszaniu
Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!
: 02 wrz 2005, 22:04
autor: oliwer21
no i co tu teraz wybrać tyle możliwości
ale przedewszystkim dzięki za wszystkie pomysły
Re: [szukam czesci] Remont kapitalny silnika!!
: 21 paź 2007, 18:08
autor: sidi
Szukałem, szukałem i niestety nie znalazłem
stąd odświerzenie tematu.
RYMI pisze:Jedyne namiary jakie posiadam to tak jak wspominał Fil, Gdańsk gdzie wszystko możesz zamówić tel.502571283.[/u]
Kontakt na części silnikowe w Gdańsku nadal aktualny?
Czy dużo potrzeba aby z silnika 848 powstał 998. Najprościej kupić całą jednostke o poj 1000
ale czy jest wogóle możliwa taka przeróbka?
Z góry dziekuje i sorki za odświerzanie.
Remont.
: 22 paź 2007, 08:23
autor: kamal1
W Gdańsku blisko kina ZNICZ znajduje się warsztat samochodowy w którym miniaczki ustawiają zbieżność. (nie pamiętam dokładnych namiarów) Jeszcze nie tak dawno oferowano mi tam nowe tłoki z pierscieniami do 1000 za 1/2 ceny. Firma "DERWISZ" blisko ul.Szymanowskiego. O właśnie znalazłem telefon. 058-3415330 Może jeszcze aktualne.