Strona 2 z 3

Re: Stuku puku

: 17 kwie 2016, 22:03
autor: Arafat
Zalozone. Poprawilo sie ale nie do konca... eh. Kolejka chyba na przeguby. Jak zdiagnizowac ktory. Wew czy zew ? :)

Re: Stuku puku

: 18 kwie 2016, 14:00
autor: Gibki Staruszek
a sworznie piasty kiedy robiłeś ? może tam masz luz i "tykają" ?

Re: Stuku puku

: 18 kwie 2016, 14:15
autor: flapjck1
nic na oslep, sprawdz wysztko w zawieszeniu przednim bo zrodel stukania moze byc sporo, od prozaicznego poluzowanego mocowania wydechu

Re: Stuku puku

: 18 kwie 2016, 23:10
autor: Arafat
Swoznie, piasty lozyska powymieniane na nowe, przekladnia tez, wydech na nowo skladany maniflow centralny z nowa siatka. Zewnetrzny przegub zaryzykuje. Jak to nie to to chyba pojdzie na zyletki.

Re: Stuku puku

: 20 kwie 2016, 18:50
autor: Gibki Staruszek
Arafat pisze:Swoznie, piasty lozyska powymieniane na nowe, .
ile zrobiłes kilometrów na swożniach ? może dopiero sie dotarły i jeden złapał luz ... ja bym je sprawdził ... nic nie kosztuje...

Re: Stuku puku

: 21 kwie 2016, 07:45
autor: Arafat
Sprawdze juto swoznie jak mowisz. Przed odbudowa półosie miały gumy potargane. Zmieniałem gumy, czysciłem i smarowałem na nowo. Nie przygladałem sie zbytnio pod katem zuzycia. Z instruktażowych filmikow na YT "sprawdzanie przegubow" os względem przegubu niepowinna miec zadnego luzu. https://www.youtube.com/watch?v=RTAE-QtjRQk Sprawdzałem u siebie to wewnetrzyny ma ogromny luz dobre 3-4mm a zewnetrzyny mniejszy. (tak prawidłowo sie sprawdza rowniez w mini ?)

Re: Stuku puku

: 30 kwie 2016, 22:51
autor: artur_rat
Ja mam to samo. Drążki posprawdzałem, poduchy pod silnikiem też. Koła dokręcone .............i nadal puka ;-((

Re: Stuku puku

: 01 maja 2016, 12:14
autor: flapjck1
W jakich okolicznosciach?

Re: Stuku puku

: 02 maja 2016, 09:36
autor: artur_rat
Przy gwałtownym odpuszczeni lub dodaniu gazu. Wczoraj wymieniłem lewy przegub zewnętrzny i mam wrażenie że "puka" mniej. Wymienię jeszcze prawy przegub zewnętrzny i zobaczymy czy diagnoza okaże się trafiona.

Re: Stuku puku

: 02 maja 2016, 10:48
autor: markfive
Zewnętrzne raczej rzadko, chyba że są już tak wytłuczone, że słychać je w ciasnym zakręcie. Wewnętrzne, tak nawet gdy są nowe a jest luz na osadzeniu (wieloklin) na półośce. Dalej mechanizm różnicowy ( duże luzy na osi satelitów). Poza tym głównie tego rodzaju stuki związane są z ruchem zespołu napędowego " przód/tył" a więc również mocowanie wózka, sztywno zamocowany układ wydechowy. Zakładam, że drążki silnika górny i dolny i ich mocowania do belki i wózka są OK.

Re: Stuku puku

: 02 maja 2016, 11:59
autor: flapjck1
Bywa tak ze sam przegub jest ok a za to wyrobiony jest wieloklin na polosi

Re: Stuku puku

: 06 maja 2016, 14:28
autor: Arafat
Ma moze ktos zdjecia wyrobionych wieloklinow zestawionych z dobrymi? Jak ocenic ich zuzycie? Porownywalem luzy na przegubach z innymi mini. U mnie trzymajac polos w bezruchu a ruszajac czasza przegubu zewnetrzego i wewnetrznego luz jest bardzo duzy wiekszy na przegubach wewnetrznych ok 5mm wew i zew 2mm.( ruch prawo lewo) Podejrzewam ze to jest powodem stukania przy dodawania i odejmowania gazu. Inne mini do porownania luz minimalny drugi wcale. Drugie niemialo nawet luzu czaszy przegubu wewnetrznego wzgledem skrzyni.

Re: Stuku puku

: 06 maja 2016, 14:54
autor: flapjck1
jak masz luz gdzies na elementach przeniesienia napedow to mozesz miec wlasnie tam zrodlo stuku

Re: Stuku puku

: 06 maja 2016, 15:01
autor: flapjck1
no i jest jeszcze dyfer i przelozenie wstepne

Re: Stuku puku

: 06 maja 2016, 20:00
autor: Arafat
Mam nadzieje ze dyfer i przełożenie o ktorym piszesz jeszcze chwile wytrzyma. Tego sam nie naprawie. Bądzmy dobrej mysli ze po wymianie przegubów i ew połosi stukanie ustapi.