Mój "Morrison" 90 998
Moderator: flapjck1
- wujazz22
- Swój Człowiek
- Posty: 239
- Rejestracja: 23 cze 2010, 11:38
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wawa/Muranow
Re: Mój "Morrison" 90 998
klawe ma życie w ciepełku w centrum zainteresowania w doborowym gronie pozazdrościć !!! NIE DOTYKAĆ EKSPONATÓW :-p
- rogal
- Super użytkownik
- Posty: 1069
- Rejestracja: 05 sty 2005, 15:10
- Posiadane auto: 6 x MINI
- Lokalizacja: EŁK
- Kontakt:
Re: Mój "Morrison" 90 998
no to czas od wiosny zacząć jeździć i towarzysko na zlotach się udzielać
pozdrawiam
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
Rogal
tel. 695 455 231
---------------------------
Wszystko dla Mini .
http://www.englishcars.pl
- Biper
- Swój Człowiek
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
- Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Mój "Morrison" 90 998
i kolejna zima miniaczka
odpalił zadziwiająco szybko (-20 w czasie odpalania, o wcześniejszych mrozach nie wspomnę, garaż nieogrzewany:( )
mam nadzieję że w zbliżającym się sezonie gdzieś się odnajdziemy
w minionym, mini był atrakcją we wszystkich wystawach w Muzeum na Węglowej
prawie codzienne przeloty po Białymstoku
oraz cały 7 Rajd Pogoni
Zapraszam do galerii 7 Rajd Pogoni
odpalił zadziwiająco szybko (-20 w czasie odpalania, o wcześniejszych mrozach nie wspomnę, garaż nieogrzewany:( )
mam nadzieję że w zbliżającym się sezonie gdzieś się odnajdziemy
w minionym, mini był atrakcją we wszystkich wystawach w Muzeum na Węglowej
prawie codzienne przeloty po Białymstoku
oraz cały 7 Rajd Pogoni
Zapraszam do galerii 7 Rajd Pogoni
Re: Mój "Morrison" 90 998
idealnie ukryty wedruje do mnie na tapetke
W dobie ACTA chyba powinieniem wystapic o jakies prawa autorskie?
W dobie ACTA chyba powinieniem wystapic o jakies prawa autorskie?
- Biper
- Swój Człowiek
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
- Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Mój "Morrison" 90 998
zdjęcia są po to aby się dzielić
a mój miniak lubi parkować w różnych miejscach,
na monitory jak najbardziej się łapie
a mój miniak lubi parkować w różnych miejscach,
na monitory jak najbardziej się łapie
- Biper
- Swój Człowiek
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
- Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Mój "Morrison" 90 998
jak tylko zakupie nowe oponki wybiorę się trochę w krajobrazy dookoła Ełkowe (z zamiarem także zakupów)
napstrykam może znowu coś ciekawego
napstrykam może znowu coś ciekawego
- Biper
- Swój Człowiek
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
- Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Mój "Morrison" 90 998
- Załączniki
-
- 547442_2780395081079_1594237286_2116537_1706282841_n.jpg
- a
- (82.88 KiB) Pobrany 3267 razy
- Biper
- Swój Człowiek
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
- Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Mój "Morrison" 90 998
kolejne kilometry mijają szybko
już mam 80234
z planów: przygotowanie do wyjazdu na Skowronki (wolę już zacząć)
tak więc będzie zrobione w najbliższym czasie:
-układ wydechowy od kolektora do lampy przeciwmgielnej
-filtr powietrza
-wymiana płynów oleistych
-wymiana kabli wysokiego napięcia
-zaprawki pod przednimi lampami
i tutaj takie ni to pytanie ni to stwierdzenie
w moim "day by day with Mini" autorstwa MarkFive
mam zamiar poustawiać luzy na zaworach jako że mini (wg licznika ) przekroczył 80.000
już mam 80234
z planów: przygotowanie do wyjazdu na Skowronki (wolę już zacząć)
tak więc będzie zrobione w najbliższym czasie:
-układ wydechowy od kolektora do lampy przeciwmgielnej
-filtr powietrza
-wymiana płynów oleistych
-wymiana kabli wysokiego napięcia
-zaprawki pod przednimi lampami
i tutaj takie ni to pytanie ni to stwierdzenie
w moim "day by day with Mini" autorstwa MarkFive
mam zamiar poustawiać luzy na zaworach jako że mini (wg licznika ) przekroczył 80.000
- Załączniki
-
- DSC_0620m.JPG (65.24 KiB) Przejrzano 3079 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Mój "Morrison" 90 998
Biper pisze:...takie ni to pytanie ni to stwierdzenie
w moim "day by day with Mini" autorstwa MarkFive
mam zamiar poustawiać luzy na zaworach jako że mini (wg licznika ) przekroczył 80.000
Jak pytanie, to w czym problem ?
Musisz najpierw zaopatrzyć się w nową uszczelkę po pokrywę zaworów i narzędzia. Klucz do nakrętek kontrujących śruby regulacyjne ( najlepiej przelotowa mała /wąska nasadka 13 mm z dospawanym z boku krótkim bolcem ), śrubokręt płaski i szczelinomierz listkowy. Regulujesz na zimnym silniku.
Zdejmujesz pokrywę, wykręcasz świece, podnosisz auto z lewej przód, wrzucasz 4 bieg, obracasz lewe koło do przodu i tym sposobem obracasz wał silnika w prawo. Wg poniższego schematu obserwujesz, które zawory się otwierają. Gdy całkowicie otwarty jest np 8 regulujesz luz na 1. Instrukcje podają prawidłową wielkość luzu 0,30 mm na wszystkich zaworach. W silniku z przebiegiem powyzej 60 tys km w aucie do codziennego użytku (bez napinania się na wyczyn) luzy lepiej ustawić na 0,25 mm (bo są już częściowo wybite dźwigienki klawiatury i jest luz na jej osi)
Kolejność regulacji
otwarty 8 regulujesz 1
otwarty 6 regulujesz 3
otwarty 4 regulujesz 5
otwarty 7 regulujesz 2
otwarty 1 regulujesz 8
otwarty 3 regulujesz 6
otwarty 5 regulujesz 4
otwarty 2 regulujesz 7
Uwaga: Zaworów jest 8. 1 zawór jest od strony termostatu i dalej po kolei do 8 ostatniego od strony obudowy sprzęgła
Jak robisz to pierwszy raz, to po regulacji luzów i dokręceniu nakrętek kontrujacych, sprawdź luzy jeszcze raz po kolei.
Zbyt duże luzy powodują głośne klekotanie i mniejsze otwarcie zaworu (niewielka utrata mocy). Zbyt małe luzy lub ich brak są bardzo szkodliwe dla silnika. Powodują nie domykanie sie zaworów ( utrata ciśnienia sprężania i mocy oraz wypalanie gniazd zaworowych)
Powodzenia
Ostatnio zmieniony 14 cze 2012, 09:52 przez markfive, łącznie zmieniany 1 raz.
- Biper
- Swój Człowiek
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
- Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Mój "Morrison" 90 998
Dzięki wielkie!
instrukcje w wersji chyba skróconej przeczytałem na Twojej stronie
zawory będą ustawiane pod czujnym okiem mechanika od starych MG triumph`ów itp zgodnie z Twoimi naukami
instrukcje w wersji chyba skróconej przeczytałem na Twojej stronie
zawory będą ustawiane pod czujnym okiem mechanika od starych MG triumph`ów itp zgodnie z Twoimi naukami
- Biper
- Swój Człowiek
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
- Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Mój "Morrison" 90 998
kolejna sobota, i kolejna możliwość zabawy przy minim:
• Nowe podwójne spryskiwacze które robią totalne urwanie chmury na szybie
• Nowe Mocowanie mechanizmu ramion wycieraczek
• Nowy filtr powietrza
• nowa "groźna" przypinka
• +5% do mocy na cewce
• naprawiony klakson, oświetlenie wnętrza, wskaźnik obrotów, światła awaryjne, lampa przeciwmgielna (pogniłe bezpieczniki, poluzowane kable, popalone żarówki)
• naprawiona "winda" szyby kierowcy (wymieniony na w lepszym stanie Listwa mocująca szybę boczną - moja zgniła do połowy i spadła na dół drzwi)
no i kolejna przykra rzecz znaleziona:
zaraz przy lusterku, w miejscu gdzie zbiegają się "drzwi właściwe" i ramka szyby pęknięcie, trzeba spawać, dziś będę rozmawiał z muzealnym restauratorem paru sprzętów może jakoś mnie wspomoże
i zdjęcia:
• Nowe podwójne spryskiwacze które robią totalne urwanie chmury na szybie
• Nowe Mocowanie mechanizmu ramion wycieraczek
• Nowy filtr powietrza
• nowa "groźna" przypinka
• +5% do mocy na cewce
• naprawiony klakson, oświetlenie wnętrza, wskaźnik obrotów, światła awaryjne, lampa przeciwmgielna (pogniłe bezpieczniki, poluzowane kable, popalone żarówki)
• naprawiona "winda" szyby kierowcy (wymieniony na w lepszym stanie Listwa mocująca szybę boczną - moja zgniła do połowy i spadła na dół drzwi)
no i kolejna przykra rzecz znaleziona:
zaraz przy lusterku, w miejscu gdzie zbiegają się "drzwi właściwe" i ramka szyby pęknięcie, trzeba spawać, dziś będę rozmawiał z muzealnym restauratorem paru sprzętów może jakoś mnie wspomoże
i zdjęcia:
- Załączniki
-
- mocny full + 5% :)
- DSC_0739.jpg (75.5 KiB) Przejrzano 2904 razy
-
- "groźna przypinka"
- DSC_0736.jpg (57.13 KiB) Przejrzano 2904 razy
- Biper
- Swój Człowiek
- Posty: 154
- Rejestracja: 06 cze 2010, 17:52
- Posiadane auto: Rover Mini (Morrison) 998 `90r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Mój "Morrison" 90 998
no i Morrison trafił na odwyk od rdzy:
przedni pas: od reflektora w dół lewa i prawa strona
wszystkie nadkola chromowane pozdejmowałem i już tam nie wrócą, więc dziury po blachowkrętach trzeba zaspawać
lewy próg w środkowej części zaczął mieć chęć na rdze
poszycie drzwi środkowy dół
łączenia- karoseria zderzak wszystkie pourywane
wcześniejsze mocowania halogenów powyrywały też jakieś mocowania
maska ma ze dwa pęknięcia na rantach
gniazda nawiewów do wnętrza na ściance grodziowej, prawe zaczęło harce, a lewe wygląda jak pobojowisko po dobrym zlocie
stan miniaczka na dzisiaj:
karoseria z silnikiem na kołach
zdjęcia wkrótce
przedni pas: od reflektora w dół lewa i prawa strona
wszystkie nadkola chromowane pozdejmowałem i już tam nie wrócą, więc dziury po blachowkrętach trzeba zaspawać
lewy próg w środkowej części zaczął mieć chęć na rdze
poszycie drzwi środkowy dół
łączenia- karoseria zderzak wszystkie pourywane
wcześniejsze mocowania halogenów powyrywały też jakieś mocowania
maska ma ze dwa pęknięcia na rantach
gniazda nawiewów do wnętrza na ściance grodziowej, prawe zaczęło harce, a lewe wygląda jak pobojowisko po dobrym zlocie
stan miniaczka na dzisiaj:
karoseria z silnikiem na kołach
zdjęcia wkrótce