Strona 2 z 4

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 26 sty 2011, 22:08
autor: wujazz22
:-) klawe ma życie w ciepełku w centrum zainteresowania w doborowym gronie :-) pozazdrościć !!! NIE DOTYKAĆ EKSPONATÓW :-p

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 27 sty 2011, 08:35
autor: rogal
no to czas od wiosny zacząć jeździć i towarzysko na zlotach się udzielać :)

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 03 lut 2012, 17:51
autor: Biper
i kolejna zima miniaczka
Obrazek
odpalił zadziwiająco szybko (-20 w czasie odpalania, o wcześniejszych mrozach nie wspomnę, garaż nieogrzewany:( )

mam nadzieję że w zbliżającym się sezonie gdzieś się odnajdziemy

w minionym, mini był atrakcją we wszystkich wystawach w Muzeum na Węglowej
prawie codzienne przeloty po Białymstoku
oraz cały 7 Rajd Pogoni
Zapraszam do galerii 7 Rajd Pogoni

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 14 mar 2012, 20:36
autor: Biper
i pierwsze przeloty zaliczone
Obrazek

(nieopodal w krzaczkach,)
Obrazek

(idealnie ukryty)
Obrazek


(o nie nie, nigdy tam nie pojadę!)
Obrazek

(i tam też)
Obrazek



(dobra koniec tych zdjęć, chodź pojeździć!)
Obrazek




wpadłem na taki pewien pomysł, i od dziś można przypiąć mu karteczkę : "W REALIZACJIi"
Obrazek

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 15 mar 2012, 13:24
autor: MaciekStepien
idealnie ukryty wedruje do mnie na tapetke :mrgreen:
W dobie ACTA chyba powinieniem wystapic o jakies prawa autorskie? :razz:

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 16 mar 2012, 22:33
autor: Biper
zdjęcia są po to aby się dzielić :)
a mój miniak lubi parkować w różnych miejscach,
na monitory jak najbardziej się łapie :D

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 20 mar 2012, 14:49
autor: MaciekStepien
nawet porządek z ikonkami na pulpicie zrobiłem :grin:

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 21 mar 2012, 21:04
autor: Biper
jak tylko zakupie nowe oponki wybiorę się trochę w krajobrazy dookoła Ełkowe (z zamiarem także zakupów)
napstrykam może znowu coś ciekawego

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 23 mar 2012, 22:21
autor: Biper

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 04 maja 2012, 21:31
autor: Biper

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 13 cze 2012, 22:51
autor: Biper
kolejne kilometry mijają szybko
już mam 80234
z planów: przygotowanie do wyjazdu na Skowronki (wolę już zacząć)
tak więc będzie zrobione w najbliższym czasie:
-układ wydechowy od kolektora do lampy przeciwmgielnej
-filtr powietrza
-wymiana płynów oleistych
-wymiana kabli wysokiego napięcia
-zaprawki pod przednimi lampami

i tutaj takie ni to pytanie ni to stwierdzenie
w moim "day by day with Mini" autorstwa MarkFive
mam zamiar poustawiać luzy na zaworach jako że mini (wg licznika :???: ) przekroczył 80.000

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 14 cze 2012, 09:47
autor: markfive
Biper pisze:...takie ni to pytanie ni to stwierdzenie
w moim "day by day with Mini" autorstwa MarkFive
mam zamiar poustawiać luzy na zaworach jako że mini (wg licznika :???: ) przekroczył 80.000

Jak pytanie, to w czym problem ? :smile:

Musisz najpierw zaopatrzyć się w nową uszczelkę po pokrywę zaworów i narzędzia. Klucz do nakrętek kontrujących śruby regulacyjne ( najlepiej przelotowa mała /wąska nasadka 13 mm z dospawanym z boku krótkim bolcem ), śrubokręt płaski i szczelinomierz listkowy. Regulujesz na zimnym silniku.

Zdejmujesz pokrywę, wykręcasz świece, podnosisz auto z lewej przód, wrzucasz 4 bieg, obracasz lewe koło do przodu i tym sposobem obracasz wał silnika w prawo. Wg poniższego schematu obserwujesz, które zawory się otwierają. Gdy całkowicie otwarty jest np 8 regulujesz luz na 1. Instrukcje podają prawidłową wielkość luzu 0,30 mm na wszystkich zaworach. W silniku z przebiegiem powyzej 60 tys km w aucie do codziennego użytku (bez napinania się na wyczyn) luzy lepiej ustawić na 0,25 mm (bo są już częściowo wybite dźwigienki klawiatury i jest luz na jej osi)

Kolejność regulacji
otwarty 8 regulujesz 1
otwarty 6 regulujesz 3
otwarty 4 regulujesz 5
otwarty 7 regulujesz 2
otwarty 1 regulujesz 8
otwarty 3 regulujesz 6
otwarty 5 regulujesz 4
otwarty 2 regulujesz 7

Uwaga: Zaworów jest 8. 1 zawór jest od strony termostatu i dalej po kolei do 8 ostatniego od strony obudowy sprzęgła

Jak robisz to pierwszy raz, to po regulacji luzów i dokręceniu nakrętek kontrujacych, sprawdź luzy jeszcze raz po kolei.
Zbyt duże luzy powodują głośne klekotanie i mniejsze otwarcie zaworu (niewielka utrata mocy). Zbyt małe luzy lub ich brak są bardzo szkodliwe dla silnika. Powodują nie domykanie sie zaworów ( utrata ciśnienia sprężania i mocy oraz wypalanie gniazd zaworowych)

Powodzenia

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 14 cze 2012, 16:53
autor: Biper
Dzięki wielkie!
instrukcje w wersji chyba skróconej przeczytałem na Twojej stronie

zawory będą ustawiane pod czujnym okiem mechanika od starych MG triumph`ów itp zgodnie z Twoimi naukami

:)

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 23 cze 2012, 17:16
autor: Biper
kolejna sobota, i kolejna możliwość zabawy przy minim:
• Nowe podwójne spryskiwacze które robią totalne urwanie chmury na szybie :D
• Nowe Mocowanie mechanizmu ramion wycieraczek
• Nowy filtr powietrza
• nowa "groźna" przypinka
• +5% do mocy :D na cewce
• naprawiony klakson, oświetlenie wnętrza, wskaźnik obrotów, światła awaryjne, lampa przeciwmgielna (pogniłe bezpieczniki, poluzowane kable, popalone żarówki)
• naprawiona "winda" szyby kierowcy (wymieniony na w lepszym stanie Listwa mocująca szybę boczną - moja zgniła do połowy i spadła na dół drzwi)

no i kolejna przykra rzecz znaleziona: :(
:sad: zaraz przy lusterku, w miejscu gdzie zbiegają się "drzwi właściwe" i ramka szyby pęknięcie, trzeba spawać, dziś będę rozmawiał z muzealnym restauratorem paru sprzętów może jakoś mnie wspomoże

i zdjęcia:

Re: Mój "Morrison" 90 998

: 27 lis 2012, 18:14
autor: Biper
no i Morrison trafił na odwyk od rdzy:

przedni pas: od reflektora w dół lewa i prawa strona

wszystkie nadkola chromowane pozdejmowałem i już tam nie wrócą, więc dziury po blachowkrętach :!: trzeba zaspawać

lewy próg w środkowej części zaczął mieć chęć na rdze

poszycie drzwi środkowy dół

łączenia- karoseria zderzak wszystkie pourywane

wcześniejsze mocowania halogenów powyrywały też jakieś mocowania

maska ma ze dwa pęknięcia na rantach

gniazda nawiewów do wnętrza na ściance grodziowej, prawe zaczęło harce, a lewe wygląda jak pobojowisko po dobrym zlocie

stan miniaczka na dzisiaj:

karoseria z silnikiem na kołach ;)


zdjęcia wkrótce