Strona 2 z 2

Re: Podświetlenie włączników; bezpieczniki; skrzynia biegów

: 05 paź 2010, 10:42
autor: markfive
Jest to typowy objaw wypracowania / uszkodzenia elementów współpracujacych przy zazębianiu przełożenia 2 lub 3 biegu. To nie jest wyłącznie wypracowanie / wytarcie samego pierścienia synchronizatora, ( to zbyt optymistyczny i raczej rzadki przypadek), mogą być również uszkodzone ząbki pierścienia przesuwki lub ząbki prowadzące na wejściu koła zębatego danego biegu.
Główną przyczyną takich uszkodzeń jest lekceważenie objawów nie całkowitego wyłączania sprzęgła i jazda przez dłuższy czas z taką usterką. Gdy tylko występują problemy z włączaniem biegu i jakiekolwiek zgrzyty należy przede wszystkim zacząć od próby odpowietrzenia układu hydraulicznego sterowania sprzęgła. Na ogól pomaga to na jakiś czas. Przy najbliższej sposobnosci należy jednak układ sterowania naprawić.

Flap ma rację - te dwie sprawy synchro + zapowietrzone sprzęgło.

Ja nieco rozwinąłem temat :smile: