tylne hamulce mini classic
: 14 paź 2010, 11:46
Jakoś nie doczytałem w sprawie ręcznego hamulca czy były wymieniane szczęki i bębny hamulcowe. Jeżeli jedno i drugie jest zużyte to można sobie regulować aż do urwania linki włącznie a przy rozkręcaniu rozpieraków śruba regulacyjną skończy sie zakres regulacji.
Żeby uzyskać konkretny efekt hamowania tyłu i działania ręcznego hamulca musi być
1. bęben w dobrym stanie ( bez wyraźnego głębokiego progu na wejściu i z równą powierzchnią tarcia bez uskoków i głębokich rys)
2. nowe okładziny na szczękach a w zasadzie kpl nowe szczęki. Z zakupem nie ma żadnego problemu, to samo jest w metro 80-89 i rover seria 100 (ok 40 - 50 zł kpl)
3. nie zardzewiałe na ośkach rozpieraki dolne szczęk ( czyli muszą się ruszać a nie stać w miejscu) Z kolei w przypadku zbyt dużego luzu na tych ośkach co tez się zdarza, trzeba je zregenerować lub wymienić na nowe / lepsze.
4. Cylindreki hamulcowe w dobrym stanie. Zdarza się często, że tłoczki są unieruchomione przez rdzę i stoją w miejscu. Powodem tego jest w dużej mierze miejsce ich umieszczenia na dole a nie jak w większości samochodów u góry. Również zakładajac nowe cylinderki nie wystarczy wyjąć je z pudełka i zamontować. Na ogół mamy do czynienia z tanimi nie trwałymi podróbkami ( ok 30 zł za szt). Przed montazem warto je rozebrać, oczyścić wewnątrz i złożyć używając płynu hamulcowego na uszczelnienia gumowe i specjalnego smaru zabezpieczajacego pod gumowe osłony zewnętrzne. Jezeli tego nie zrobimy nastepna wymiana cylinderków moze czekać nas za ... 3 miesiace szczególnie jeżdżąc w okresie zimowym.
Żeby uzyskać konkretny efekt hamowania tyłu i działania ręcznego hamulca musi być
1. bęben w dobrym stanie ( bez wyraźnego głębokiego progu na wejściu i z równą powierzchnią tarcia bez uskoków i głębokich rys)
2. nowe okładziny na szczękach a w zasadzie kpl nowe szczęki. Z zakupem nie ma żadnego problemu, to samo jest w metro 80-89 i rover seria 100 (ok 40 - 50 zł kpl)
3. nie zardzewiałe na ośkach rozpieraki dolne szczęk ( czyli muszą się ruszać a nie stać w miejscu) Z kolei w przypadku zbyt dużego luzu na tych ośkach co tez się zdarza, trzeba je zregenerować lub wymienić na nowe / lepsze.
4. Cylindreki hamulcowe w dobrym stanie. Zdarza się często, że tłoczki są unieruchomione przez rdzę i stoją w miejscu. Powodem tego jest w dużej mierze miejsce ich umieszczenia na dole a nie jak w większości samochodów u góry. Również zakładajac nowe cylinderki nie wystarczy wyjąć je z pudełka i zamontować. Na ogół mamy do czynienia z tanimi nie trwałymi podróbkami ( ok 30 zł za szt). Przed montazem warto je rozebrać, oczyścić wewnątrz i złożyć używając płynu hamulcowego na uszczelnienia gumowe i specjalnego smaru zabezpieczajacego pod gumowe osłony zewnętrzne. Jezeli tego nie zrobimy nastepna wymiana cylinderków moze czekać nas za ... 3 miesiace szczególnie jeżdżąc w okresie zimowym.