Strona 2 z 3
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 09:51
autor: markfive
jarek pisze:O świeższych rocznikach myślałem dla tych kilku KM więcej, uniknięcia remontu, a zwłaszcza drutowania przez poprzednich właścicieli.
Tego niestety nie unikniesz.
Jeżeli chodzi o istotne różnice techniczne między modelem podstawowym 1275 (61 KM) a 63 KM, to w jeździe i eksploatacji auta są praktycznie nie odczuwalne. Na rynku znajduje się jednak spora ilość tańszych modeli Mayfair 1275 ( 50KM) które albo jeszcze za granicą a najczęściej juz u nas w kraju zostały "przerobione" na Coopery poprzez malowanie dachu, pasów na masce, zmianę emblematów i naklejek edycyjnych. W nowszych modelach pomimo zwiekszenia mocy silnika o 2 - 3 KM były stosowane niższe przekładnie główne FD dla "wyciszenia" hałasu napędu i wiekszej ekonomii. Oczywiste jest że dynamika ( popularnie zwany "start spod świateł " - przyspieszenie ) nieco spadła. W serii w tym również fabryczny Cooper nie był już w tych latach przeznaczony dla klientów z żyłką sportową a raczej dla fanów klasycznej marki. To czego szukasz lub chciałbyś mieć to raczej Coopery z garażu JC. Niestety napewno nie kupisz takiego auta za 6 czy 8 tys.
Chcesz mieć szybkie i sprawne klasyczne mini to musisz je po kupnie odbudować i zmodyfikować lub kupić już odbudowane.
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 10:01
autor: Sadam
markfive pisze:jarek pisze:O świeższych rocznikach myślałem dla tych kilku KM więcej, uniknięcia remontu, a zwłaszcza drutowania przez poprzednich właścicieli.
Tego niestety nie unikniesz.
A jeżeli chodzi o istotne różnice techniczne między modelem podstawowym a nazywanym Cooper to w jeździe i eksploatacji auta są praktycznie nie odczuwalne. W nowszych modelach pomimo zwiekszenia mocy silnika o 2 - 3 KM (to nie jest odczuwalna wielkość) były stosowane niższe przekładnie główne FD dla "wyciszenia" hałasu napędu i wiekszej ekonomii. Oczywiste jest że dynamika ( popularnie zwany "start spod świateł " - przyspieszenie ) nieco spadła. W serii w tym również fabryczny Cooper nie był już w tych latach przeznaczony dla klientów z żyłką sportową a raczej dla fanów klasycznej marki. To czego szukasz lub chciałbyś mieć to raczej Coopery z garażu JC. Niestety napewno nie kupisz takiego auta za 6 czy 8 tys.
Chcesz mieć szybkie i sprawne klasyczne mini to musisz je po kupnie odbudować i zmodyfikować lub kupić już odbudowane.
AMEN
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 10:54
autor: minimaniak
Sadam pisze:markfive pisze:jarek pisze:O świeższych rocznikach myślałem dla tych kilku KM więcej, uniknięcia remontu, a zwłaszcza drutowania przez poprzednich właścicieli.
Tego niestety nie unikniesz.
A jeżeli chodzi o istotne różnice techniczne między modelem podstawowym a nazywanym Cooper to w jeździe i eksploatacji auta są praktycznie nie odczuwalne. W nowszych modelach pomimo zwiekszenia mocy silnika o 2 - 3 KM (to nie jest odczuwalna wielkość) były stosowane niższe przekładnie główne FD dla "wyciszenia" hałasu napędu i wiekszej ekonomii. Oczywiste jest że dynamika ( popularnie zwany "start spod świateł " - przyspieszenie ) nieco spadła. W serii w tym również fabryczny Cooper nie był już w tych latach przeznaczony dla klientów z żyłką sportową a raczej dla fanów klasycznej marki. To czego szukasz lub chciałbyś mieć to raczej Coopery z garażu JC. Niestety napewno nie kupisz takiego auta za 6 czy 8 tys.
Chcesz mieć szybkie i sprawne klasyczne mini to musisz je po kupnie odbudować i zmodyfikować lub kupić już odbudowane.
AMEN
w szczególności ostatnie zdanie
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 11:00
autor: Sadam
minimaniak pisze: w szczególności ostatnie zdanie
byle solidnie odbudowane, widziałem parę "odbudowanych" i po prostu jest tak:
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 11:50
autor: jarek
Zgłupiałem do tego stopnia, że przeczytałem wszystkie swoje posty raz jeszcze... i raz jeszcze... i zaraz znów przeczytam.
Małe wyjaśnienia:
1. Pytałem o coopera, aby nie władować się w słabszą wersję go udającą i żyć potem w rozczarowaniu.
Jakoś wolałbym litrowe mini w oryginale niż pozostałość po 50 fabrycznych kucach pod maską w pasy.
2. Żwawe mini na co dzień - myślę, że przy tej masie 50KM w miejskiej dżungli w zupełności wystarczy aby nie być zawalidrogą, a 63 traktowałem juz jako lekką ekstrawagancję.
Czyli blacharsko mini aż tak kiepsko się trzyma?
Jestem dość zaskoczony, gdyż mam rovera z 2001 i jakoś rudej na nim nie widać.
Trzeba przemyśleć jeszcze raz pomysł zakupu.
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 12:05
autor: Sadam
jak kupisz wtrysk to najłatwiej sprawdzić numer komputera, po nim mozna poznać czy pochodzi od wersji 53 czy 63KM
blacharsko tak jak powiedziane wcześniej
i 40KM w mieście starcza, ale nie raz by się chciało więcej
nie żeby Cię straszyć bardzo, ale Mini to nie wozidło na codzień takie że zawsze wsiadasz i jedziesz ( co nie znaczy, że zawsze jest zepsute, trzeba dbać i już)
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 13:08
autor: markfive
jarek pisze:...żwawe mini na co dzień - myślę, że przy tej masie 50KM w miejskiej dżungli w zupełności wystarczy aby nie być zawalidrogą
Jeżeli faktycznie potrzebujesz miniaka wyłącznie do jazdy w mieście, to biorąc pod uwagę "całokształt" problemów na jakie możesz napotkać w trakcie użytkowania pomysł poszukiwania wersji flame, racing lub ewentualnie checkmate jest sensowny.
Zalety : prawdopodobnie możliwość znalezienia tańszego auta bo to wersja podstawowa bez drewna i tapicerki ze wstawkami ze skóry. silnik 998 bardziej ekonomiczny i trwalszy (również po naprawie głównej). Przełożenie FD 3,44 co przy założeniu, ze kręcimy go do 4 tys i wykorzystujemy głównie tylko 3 biegi daje możliwość wystarczajacych przyspieszeń do poruszania sie po mieście (w granicach dopuszczalnych przepisami predkości). Zasilanie gaźnikowe więc raczej bezproblemowe. Te gaźniki SU / HIF ( dobrze wyregulowane) pracują w sposób porównywalny z wtryskiem mechanicznym i nie występują w nich problemy typu zatkana dysza wolnych obrotów czy główna takie jak np gaźnikach stosowanych w innych autach w tym okresie produkcji. Jest też prosty stykowy układ zapłonu.
Nie ma problemów z wtryskiem i elektroniką , która dobrze działa w autach nowych a powyżej 10 lat zaczyna szwankować.
Wady: takie same jak w przypadku wszystkich pozostałych modeli. Na ogół bardzo zły stan blachy (nawet pod nowym lakierem i po wymianie wyłącznie zewnętrznych widocznych elementów). Na ogół mocno wypracowane elementy zawieszenia (brak obsługi, smarowania). Nawet w autach odbudowanych główny nacisk położony na wygląd, lakier ewentualnie tapicerkę i wnętrze z pozostawieniem mechaniki w takim stanie jak przed "odbudową"- głównie ze względu na koszty przy ograniczonym budżecie.
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 13:49
autor: Szolders
jarek pisze:Czyli blacharsko mini aż tak kiepsko się trzyma?
Proszę bardzo, cooper MPi, 1998, 120tys km przebiegu:
http://picasaweb.google.com/szolders
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 14:04
autor: Sadam
a nie masz po piaskowaniu?
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 14:50
autor: Szolders
niestety, nie mialem wtedy ze soba aparatu a komorka to by bylo widac tylko zarys ksztaltu karoserii
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 21 sty 2011, 15:09
autor: goora
Ja radziłbym nie tylko sprawdzić numer komputera, ale również numer karoserii i numer silnika. Byłem święcie przekonany, że mój Miniak to wersja 63 konna. Numer karoserii się zgadzał i numer komputera właśnie (był od wersji cooper). Auto miało problemy z wolnymi obrotami i dosyć dużym spalaniem. Cała akcja skończyła się przeróbką na gaźnik. Przyczyną był pomysł właściciela z Niemiec, który w miejsce silnika z Coopera wsadził silnik 53 konny, podpinając cały osprzęt. A wbrew pozorom te 2 wersje różnią się znacznie mi.n jest inny wałek rozrządu i CR.
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 22 sty 2011, 10:15
autor: Gibki Staruszek
jarek pisze:...aby nie władować się w słabszą wersję go udającą
Nie wiem jak inni ale ja mam w papierach wpis Cooper . A po nr. nadwozia wszystko się potwierdza .
Moja rada to szukaj auta za granicą (zachodnią) tam szanse ,że to co widzisz jest tym co w papierach są znacznie większe
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 22 sty 2011, 14:38
autor: Szolders
Ja również mam Coopera, vin potwierdza, w niemieckim briefie miałem wpisane marka Rover, model XN, nazwa zwyczajowa Mini 1.3 KAT. U nas wpisali mi w dowód Rover Mini 1.3 KAT, o Cooperze ani słowa nie było
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 22 sty 2011, 15:27
autor: flapjck1
a ja z silnika spi 50 KM za pomoca wymiany walka rozrzadu i wrzucenia gaznika zamiast wtrysku wygenerowalem 70 KM, przy tym samym stopniu kompresji
Re: Czym się różni Cooper od Mini
: 22 sty 2011, 15:40
autor: humin
flapjck1 pisze:a ja z silnika spi 50 KM za pomoca wymiany walka rozrzadu i wrzucenia gaznika zamiast wtrysku wygenerowalem 70 KM, przy tym samym stopniu kompresji
nie wspomnisz o dłubniętej głowicy ?