Strona 2 z 2

Re: Mini składak 1992 1.3 SPI

: 24 paź 2011, 19:47
autor: Luomo
O dziwo jedzie prosto. Co jest grane, niestety nie wiem...

Re: Mini składak 1992 1.3 SPI

: 24 paź 2011, 19:49
autor: Sadam
Przede wszystikm lewa strona siedzi nizej takze po zdjeciu ciezko okreslic, moze to byc zludzenie...

Re: Mini składak 1992 1.3 SPI

: 24 paź 2011, 19:55
autor: Luomo
Tak jak napisałem kilka postów wyżej, wrażenie jest takie, jakby chciało się prawe koło urwać. Klekoce tak jakoś dziwnie i mocno przenosi uderzenia na kierownicę. Podobną sytuację miałem kiedyś w innym samochodzie. Wtedy była to wina wahacza, a konkretnie gumy wahacza były wybite. Nie wiem czy akurat w Mini jest podobnie. Powiem tylko jedno, mam jeszcze Corsę z '97 i jak się do niej przesiadam to wrażenie jest takie jakbym przesiadał się z Malucha do Mercedesa :smile: Chyba tak nie powinno być, co sądzicie? :smile: Pozdr.!

Re: Mini składak 1992 1.3 SPI

: 24 paź 2011, 20:33
autor: flapjck1
sprawdz zawieszenie, bo takie gdybanie jest nic nie warte

gdzies masz luzy pewnie

Re: Mini składak 1992 1.3 SPI

: 24 paź 2011, 20:50
autor: Luomo
Tak zrobię Flapjack, podstawa to dobra diagnoza :smile: Jak tylko coś będę bliżej wiedział od razu skrobnę na forum. Pozdr.!

Re: Mini składak 1992 1.3 SPI

: 24 paź 2011, 21:35
autor: forki
Czasem takie klekotanie koła na dziurach to amorek niedomagający.

Re: Mini składak 1992 1.3 SPI

: 25 paź 2011, 09:53
autor: Gibki Staruszek
Luomo pisze:Otóż mam wrażenie i chyba nie tylko wrażenie, że prawe koło jest jakby bliżej drzwi.


weź sznurek albo miarkę i zmierz odległość do środka koła albo rantu felgi tylnej do tego samego miejsca felgi przedniej. zobacz jak jest z lewej i prawej strony auta.

Re: Mini składak 1992 1.3 SPI

: 25 paź 2011, 10:31
autor: markfive
Po co to mierzyć teraz kiedy ewidentnie coś "wali" w zawieszeniu czy układzie kierowniczym :smile: Najpierw trzeba zlokalizować luzy co jest rzeczą najprostszą i nie wymaga zbyt rozległej wiedzy. Wystarczy w tym celu podnieść przód i szarpiąc za koła w dwu płaszczyznach obserwować gdzie ten luz jest. To samo z układem kierowniczym, czyli podstawowa diagnostyka. Po tym trzeba usterkę usunąć czyli wymienić lub naprawić te elementy na których luz wystepuje i dopiero wtedy sprawdzać i ustawiać geometrię czy równoległość osi :smile:
To jest zadanie dla mechanika czy warsztatu a na gdybanie na forum w sytuacji gdy własciciel auta i tak sam tego nie zrobi szkoda czasu i miejsca. :smile:
Podobało mi się nagłe odkrycie "nikomu dotąd nie znanego faktu"
"...Powiem tylko jedno, mam jeszcze Corsę z '97 i jak się do niej przesiadam to wrażenie jest takie jakbym przesiadał się z Malucha do Mercedesa..."
Niestety nawet po usunieciu luzów wiekszość z tych wrażeń (no może poza wrażeniem urywajacych sie kół) pozostanie, szczególnie jeżdżąc po nawierzchniach innych jak idealnie gładki asfalt. :smile:
To jest mini, ma być twarde, głośne i za razem precyzyjne w prowadzeniu jak gokart.

Re: Mini składak 1992 1.3 SPI

: 25 paź 2011, 10:55
autor: Konrad K_2
Luomo pisze:Chyba tak nie powinno być, co sądzicie? :smile: Pozdr.!


maluch jest wygodniejszy....