Strona 2 z 18

Re: projekt jaś

: 06 mar 2012, 13:14
autor: Sadam
Gibki Staruszek pisze:Jeśli wycinać trzeba będzie progi w całości to nie ma sensu piaskować tak jak poszycia drzwi itp...

Jeśli wycinamy sporo blach i osłabiamy nadwozie to przed wycinką usztywniamy rozpórkami budę.

Jeśli blacharz nie wie jak wpasować takie proste elementy to ...uj nie blacharz. :razz:


jest za a nawet przeciw:
-faktycznie tego co wycinamy piaskować nie trzeba
-przed wycięciem wzmocnić należy, ale jeśli nie masz takich możliwości, a auto wieziesz najpierw do piachu a dopiero potem do blacharza to lepiej nie ruszać
-większość aut u nas robi się ciągle na zamiennikach, pasują one jak wiesz jak kij do oka więc jak wyrżniesz np. błotnik a potem z nowym blacharz sobie będzie musiał poradzić to owszem poradzi, ale gwarantuje że kształty nie będą już takie jak fabryczne, lepiej, żeby miał do czego przyrównać, tak samo z każdym jednym elementem, poza tym zakładam, że jak ktoś sam się nie bierze za blacharkę to dlatego, że nie potrafi, a jak nie potrafi to lepiej niech sam nie wycina, blacharz wytnie tyle ile potrzebuje, no chyba, że zawieziemy auto do wymieniacza to wtedy faktycznie wytnie wszystko wstawi pi razy oko tak jak było, albo dostanie wycięte i wstawi tak jak uzna za stosowne i wtedy to faktycznie ...uj nie blacharz

Re: projekt jaś

: 06 mar 2012, 13:18
autor: Sadam
podam Ci nawet bardzo dobry przykład z życia:

progi górne - te pod drzwiami, reparaturka jest przewidziana tak, żeby założyć blachę na blachę, jak sam wytniesz wcześniej a potem blacharz wstawi teoretycznie tak jak powinno być to szpara na dole drzwi zrobi Ci się razy 2

podesłać zdjęcie?

Re: projekt jaś

: 07 mar 2012, 15:29
autor: sadzik43
pytanko: czy data sprzedaży na dowodzie rejestracyjnym musi byc taka sama jak na umowie? (francja). bo jezeli data na dowodzie rejestracyjnym jest z 2011(czyli zakup) a przywózka byla w tym roku(data na fakturze 2012) ? moze tak byc? orientuje sie ktos?

Re: projekt jaś

: 19 mar 2012, 20:22
autor: sadzik43
moze ktos napisac dane techniczne tego mini? dokladna pojemnosc(silnik 1.3) moc w kw, masa, wymiary. Pytam jako żółtodziub profesjonalistow :grin: bo nie wiem czy wszystkie mini wychodzily w takich samych gabarytach. dzieki z gory za odpowiedz

Re: projekt jaś

: 19 mar 2012, 22:42
autor: TRIP
z tego co wiem to wersja JET BLACK miały silnik o pojemności 998cc

Re: projekt jaś

: 20 mar 2012, 10:04
autor: sadzik43
no tak czytalem ale jakims dziwnym trafem znalazl sie tam 1.3. no nie wazne

Re: projekt jaś

: 20 mar 2012, 10:21
autor: MaTeRaTz
a propos papierów z Francji...ja ściągałem Mini (wrzesień 2009)również z Francji i miałem wcześniejszą datę na dowodzie,a późniejszą na fakturze. wychodzi na to że najpierw zarejestrowałem auto we Francji a potem dopiero go kupiłem :D
w Skawinie( kolega będzie się orientował gdzie) w moim urzędzie komunikacji mi tego nie zarejestrowali, a tak dokładniej to już w urzędzie skarbowym mi pani na to zwróciła uwagę że mi się do tego przypierdzielą w komunikacji i zaiste tak było :)
I zadzwoniłem do Francji i przysłali mi fakturę z datą wcześniejszą niż dowód rej.

Teraz wiem że się pozmieniało, bo z Francji przywoziłem autko w kwietniu 2011 i teraz jest tak, że dają Ci we Francji oryginalny dowód na jakiegoś żabojada i w związku z tym ten problem dat już znika na dzień dzisiejszy.

Więc zobacz sobie na kogo masz wystawiony dowód rejestracyjny. Jeśli masz na siebie to lipa. jeśli oryginalny na jakiegoś francuza to powinno być ok.

Re: projekt jaś

: 20 mar 2012, 16:26
autor: sadzik43
bylem w wydziale komunikacji bo tam Pani sąsiadka pracuje i pytałem czy nie bedzei problemów z rejestracją powiedziała ze nie;) tylko potrzebuje danych do przeglądu, tez taki znajomy jest i chcialem załatwic jak najszybciej :lol:

Re: projekt jaś

: 20 mar 2012, 23:55
autor: MaTeRaTz
no więc widocznie zależy to od znajomości lub od stopnia upierdliwość pracowników wydziału komunikacji jak widać

Re: projekt jaś

: 21 mar 2012, 07:18
autor: Luomo
Żaden z urzędników nie będzie łamał przepisów bo sam na siebie bat kręci (wewnętrzna kontrola). Jeśli chcesz wiedzieć co możesz, a czego nie to zapraszam do lektury Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym z 1997 r., Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 2002 oraz innych przepisów z KPA, Kodeksu Cywilnego, Kodeksu Karnego, etc. Pozdrawiam!

Re: projekt jaś

: 21 mar 2012, 11:49
autor: sadzik43
zle mnie zrozumieliscie, pytalem czy nie bedzie problemów(bo kompletnie sie na tym nie znam) z racji na wiek auta i dokumentacje jaka posiadam i uslyszalem ze wszystko bedzie zgodnie z prawem;)

Re: projekt jaś

: 21 mar 2012, 17:00
autor: Luomo
W każdym wydziale komunikacji jest coś takiego jak informacja. Trzeba podejść, zapytać, a panie z pewnością z uśmiechem poinformują co i jak :grin: Zawsze trzeba pamiętać o podstawowej zasadzie: "nieznajomość prawa szkodzi" i tym się kierować w życiu codziennym. Wiem o czym piszę bo nie raz zapłaciłem frycowe bo nie wiedziałem tego czy tamtego :wink: Pozdr.!

Re: projekt jaś

: 26 maja 2012, 09:34
autor: sadzik43
witam po dluzszej przerwie. Prace rozpoczęte. Mini prawie rozebrane do "naga". mam pytanie odnośnie wyskakującej dwójki(nie zawsze ale sie zdarza). czym moze to byc spowodowane?

Re: projekt jaś

: 27 maja 2012, 09:15
autor: markfive
Akurat mam "na warsztacie" skrzynię z taką samą usterką. Nie pierwszy to podobny przypadek. Uszkodzone (ścięte lub wykruszone) ząbki na "sprzęgach" synchronizatora od strony dwójki. Praktycznie do wymiany przesuwka 1-2 , koło zębate 2 biegu i pierścień synchronizatora. Części trudno dostępne i raczej drogie ( sprawdź na minispares). Dodatkowa informacja - w tej samej skrzyni, która podobno innych wad nie miała, po rozbiórce okazało się, że rozsypany jest koszyk łożyska dwurzędowego, wykruszone 3 zęby na kółku wstecznego biegu wyłamany do połowy jeden ząb na choince i standardowo zużyty wałek /oś satelitów w FD. To są typowe ( oprócz uszkodzonej choinki) i "normalne" usterki w tych skrzyniach.

Główną przyczyną uszkodzeń sprzęgów synchronizatorów jest "uporczywa" eksploatacja miniaka ze źle wyłączajacym się sprzęgłem co powoduje zgrzytanie biegów przy przełączaniu. Na początku gdy zaczyna zgrzytać, wystarczy 5 minut roboty - płaski klucz 11 do odpowietrzenia układu hydraulicznego wyprzęgnika. Później jest już za późno :smile:

Re: projekt jaś

: 01 sie 2012, 16:11
autor: sadzik43
witam, ma ktoś moze na sprzedaż przednią szybe ?