Strona 2 z 2
Re: BOV Forge
: 04 wrz 2012, 10:28
autor: bob.dsk
W r53 chcesz BOV ? Na kompresor chyba słabo...
Re: BOV Forge
: 04 wrz 2012, 10:34
autor: pididi
Nijak, najlepiej zapomnij o BOVie w aucie ze sprężarką mechaniczną i fabrycznym DV. Skup się raczej na pogłośnieniu "supercharger whine"

Re: BOV Forge
: 04 wrz 2012, 12:50
autor: maniujr
no właśnie się zastanawiałem jak niby w kompresorze BOV...
Re: BOV Forge
: 05 wrz 2012, 06:29
autor: Olo
Zawory upustowe sa przeznaczone do Turbo nie do kompresorow, ktore napedzane sa paskiem z silnika.Turbo napedzane jest spalinami i zawor tak naprawde jest po to, zeby oszedzic turbo. Wiekszosc mysli, ze to na pokaz ale tak nie jest. W koncu w Mini i w BMW tam gdzie sa Turbiny jest DV czyli cyfrowy zawor upustowy sterowany z komputera silnika i to on otwiera zaworek, zeby pozbyc sie nadmiaru cisnienia.
Na kompresorach sie nie znam wiec sie nie wypowiem co zrobic, zeby dal taki efekt, ale chyba jedynie mozna jakos zwiekszyc dzwiek charakterystyczny dla kompresora.
Zawor upustowy tylko od R56 do dzisiejszych miniaczy wszedzie podejdzie, serie wczesniejsze musza obejsc sie smakiem bo sa na kompresorze.
Re: BOV Forge
: 05 wrz 2012, 18:48
autor: garza
Różnica między BOV a DV jest taka że ten pierwszy jest obiegiem otwartym i wypuszcza nadmiar ciśnienia do atmosfery i dlatego jest głośniejszy niż Dump Valve który jest obiegiem zamkniętym.
Re: BOV Forge
: 07 wrz 2012, 12:16
autor: Olo
W MCS jest DV a tez wywala do atmosfery bo zawor sie otwiera i cienienie idzie na zewnatrz. Slychac to jak wcisnakasz gaz i puszczasz jak praduje DV i wyrzuca powietrze i jest syk