Strona 11 z 18
Re: projekt jaś
: 19 lut 2014, 20:24
autor: sadzik43
jak wymienic szpilki z tyłu?(bębny)
Re: projekt jaś
: 19 lut 2014, 20:46
autor: Gibki Staruszek
najlepiej wycisnąć je na prasie
Re: projekt jaś
: 19 lut 2014, 21:07
autor: Gibki Staruszek
dokładniej to rozbierasz tak aby mieć w ręku piastę i gonisz z nią na praske.
tu ma filmie wymieniają na długie a schemat ci się przyda
http://www.youtube.com/watch?v=7bz7m__Jpmo
Re: projekt jaś
: 19 lut 2014, 22:49
autor: flapjck1
weź mlotek, taki cięższy i palnij w szpilke, tylko osiowo żebys gwintu nie zniszczyl
Re: projekt jaś
: 20 lut 2014, 18:31
autor: sadzik43
ja wiem jak wyciagnac szpilke tylko jak sie dobrac do tego bebna zeby go sciagnac?
Re: projekt jaś
: 20 lut 2014, 18:46
autor: se7ven
Odkręcić śrubkę trzymającą bęben śrubokrętem i ściągnąć z piasty.
Jedno tylko mnie dziwi, że robiłeś gruntowny remont a tylnych bębnów nie potrafisz ściągnąć.
Wyciągałeś tylny wózek, wahacze itd. Śruby regulacyjne luzu szczęk są ruchliwe?
Cylinderki pracują?
Coś mi się wydaje, że tak trochę po macoszemu to potraktowałeś.
Re: projekt jaś
: 20 lut 2014, 18:57
autor: sadzik43
na takie szczegóły jak mówisz zwracał uwage mechanik ktory pomagał mi to zawieszenie złożyc
Re: projekt jaś
: 20 lut 2014, 20:14
autor: sadzik43
ani nakretka piasty ta 33 z przodu nie chce puscic ani te sruby na krzyzaka w bebnach
co robic?
Re: projekt jaś
: 20 lut 2014, 20:24
autor: oskar
z przodu pomóż sobie przedłużeniem z rury i możesz postawić samochód na koła, no a tył to wypadałoby odkręcić, od strony tarczy kotwicznej masz regulację szczęk na stożku, jak ją wykręcisz trochę może pójść łatwiej samo zesunięcie bębna.
Re: projekt jaś
: 20 lut 2014, 20:50
autor: Szolders
sadzik43 pisze:ani nakretka piasty ta 33 z przodu nie chce puscic ani te sruby na krzyzaka w bebnach
co robic?
Małą śrubę, trzymającą bęben możesz rozwiercić, jak ściągniesz bęben wykręcisz ją kleszczami a jak się nie uda to zawsze zostaje drugi nagwintowany otwór po przeciwnej stronie.
Jak bębny nie chcą nawet drgnąć, możesz spróbować lekko wbić szpilki, czasami trzyma właśnie rdza między szpilkami a otworami w bębnach. Dodatkowo opukanie młotkiem nie zaszkodzi.
Poluzowanie regulatora szczęk jest konieczne, jak zapieczony to trzeba trochę się pomęczyć. Gdy uda Ci się poluzować to bęben wyjdzie w miarę gładko.
Co do nakrętki piasty, pamiętaj że w lewym kole odkręcasz w prawo a w prawym w lewo
Re: projekt jaś
: 20 lut 2014, 20:52
autor: se7ven
Z doświadczenia trzeba wymontować wahacz i z reguły grzać palnikiem regulator aby ruszył.
Dla ludzi bez specjalistycznego sprzętu warsztatowego rzecz praktycznie niewykonalna.
Hamulce mają jeszcze jeden newralgiczny pkt. - pin w wahaczu mocujący półksiężyc linki ręcznego hamulca. Czasami jest zablokowany na 100% i też trzeba grzać.
Następnie wszystkie elementy do czyszczenia (piasek, szczotka) plus malowanie i ocynk.
Mało ludzi zwraca na to uwagę a jest to istotne a zarazem kosztowne.
Re: projekt jaś
: 20 lut 2014, 21:10
autor: sadzik43
W lewym kole czyli od strony kierowcy puscila i odkrecalem w lewo. A w prawym kole (strona pasazera) jest lewy gwint=idkrecanie w prawo?kurde miala byc tylko wymiana szpilek +dystans a tyle z tym zamieszania
Re: projekt jaś
: 20 lut 2014, 21:29
autor: flapjck1
sadzik43 pisze:ani nakretka piasty ta 33 z przodu nie chce puscic ani te sruby na krzyzaka w bebnach
co robic?
srubokret udarowy uzyj
taki
http://www.karolewscy.pl/galerie/w/wkre ... i_1410.jpg
a do piasty z przodu to czasami konkretna rura potrzebna albo konkretny pneumat
Re: projekt jaś
: 21 lut 2014, 00:32
autor: markfive
Fajna dyskusja, pytania prawdopodobnie o przód gdzie obie centralne nakrętki mają prawy gwint,a dobre rady cały czas dotyczące tyłu gdzie faktycznie gwinty się różnią
Jeszcze warto by uściślić czy chodzi o bębny czy tarcze z przodu, bo mam wrażenie, że mowa jest o bębnach z przodu.
Re: projekt jaś
: 21 lut 2014, 00:38
autor: flapjck1
pomieszanie z poplataniem ale z przodu tarcze ( sruba 33 mm ) a z tylu szpilki do wymiany, ale najpierw trzeba stargać bebny