Strona 13 z 17
Re: Kółko kompresora !
: 09 cze 2011, 18:33
autor: pididi
A mierzyłeś IAT? Przy tej temperaturze na zewnątrz i dodatkowej porcji ciepła generowanego przez szybciej obracający się kompresor musiał być jebczy
Zbieraj na ICka albo wtrysk
alan pisze:Brawo za det3
w mini
Czyli zamiast ecumastera można (powinno sie?) grzebać w seryjnym sterowniku? Pytam, bo do września pewnie sam będę chciał zabrać miniaka na strojenie i wiem, że promotor=det3, 4turbo=w sumie nie wiem. Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenie z tą konkretną marką?
Re: Kółko kompresora !
: 09 cze 2011, 18:47
autor: AleXander
pididi pisze:A mierzyłeś IAT? Przy tej temperaturze na zewnątrz i dodatkowej porcji ciepła generowanego przez szybciej obracający się kompresor musiał być jebczy
Zbieraj na ICka albo wtrysk
IAT mierzone dochodziło na hamowni do 100st! Po natrysku na IC spadało do 70+. Przy pomiarze na drodze (3 bieg do końca i 4 bieg do końca) najwięcej pokazało bodaj 60+.
alan pisze:Brawo za det3
w mini
a co jest niby nie tak w det3 w MINI?? Co proponujesz? (zachęcam do dłuższych wypowiedzi niż jedno zdanie lub emot...)
btw. Compsport jakoś nie podejmuje się strojenia R53 (w przeciwieństwie do sterownika R56 który ogarniają bardzi ładnie).
Sadam pisze:a jaka różnica w warunkach atmosferycznych? no i podczas pomiaru auto z maską w górze tak jak poprzednio ?
róznica w warunkach była. Poprzednio 18 stopni i wilgotno a teraz w pomieszczeniu było 25. Maska tam samo otwarta.
Re: Kółko kompresora !
: 09 cze 2011, 18:53
autor: pididi
Ja już kiedyś myślałem o remote tune np. z RMW czy Mynes (1320 Autos) - jeden mini w PL na pewno był w ten sposób strojony, wyniki bdb
Jest też coś takiego -
http://www.1320mini.com/products/495-by ... 3-kit.aspx
Re: Kółko kompresora !
: 09 cze 2011, 22:53
autor: Azrael
pididi pisze:Czyli zamiast ecumastera można (powinno sie?) grzebać w seryjnym sterowniku?
Zdecydowanie, dziwne że jeszcze ktoś coś innego robi.
4turbo=w sumie nie wiem
Reflash seryjnego ECU.
Re: Kółko kompresora !
: 09 cze 2011, 23:00
autor: AleXander
Azrael pisze:pididi pisze:Czyli zamiast ecumastera można (powinno sie?) grzebać w seryjnym sterowniku?
Zdecydowanie, dziwne że jeszcze ktoś coś innego robi.
Ponawiam pytanie, czemu? Tutaj mam mozliwosc sterowanie natryskiem na IC, obsluge nitro, podglad temperatury IAT, logi oraz przelaczane mapy drogowa i torowa. Czy na seryjnym ECU da rade to zrobic poprostu podlaczajac USB?
Re: Kółko kompresora !
: 09 cze 2011, 23:26
autor: Azrael
Taka świnia działa w tak prymitywny sposób i jest tak uboga w adaptacje, funkcje bezpieczeństwa itp. że jest to mocno zaskakujące że ktoś nadal tego używa, szczególnie gdy współpracuje to z zaawansowanym współczesnym ECU. Auto ma nie tylko wygenerować ładne cyferki na hamowni, ma dobrze jeździć w różnych warunkach, zachowywać stabilne osiągi, odpalanie, pracować poprawnie na częściowych otwarciach przepustnicy itp. Tego się nie da zrobić świnią dobrze.
Re: Kółko kompresora !
: 10 cze 2011, 00:01
autor: MiniaC6
Re: Kółko kompresora !
: 10 cze 2011, 11:09
autor: Maciusiowy
Ja mam coś co zwie się superchips bluefin - 2 mapy...i w sumie chętnie bym sprawdził co to warte...
Re: Kółko kompresora !
: 10 cze 2011, 11:33
autor: bob.dsk
Ja w swoim zmieniłem samo kółko na -17% Cravenspeed i na hamowni wypluło 180 i cos ok. 230 nm.
Re: Kółko kompresora !
: 10 cze 2011, 11:46
autor: Maciusiowy
Cravenspeed sie podobno lepiej kręco!
Re: Kółko kompresora !
: 10 cze 2011, 11:48
autor: bob.dsk
Możliwe jest to związane z wagą samego kółka. Jak zmieniałem z kumplem to okazało się że standardowe jest bardzo leciutkie a te cravenspeed jest 5 razy cięższe
Re: Kółko kompresora !
: 22 wrz 2011, 19:04
autor: Anonymusek
To tak reasumując kilka poprzednich postów i uporządkować moje myśli odnośnie R56 S.
Jak wymieniać kółko na:
15 to bez dodatkowych modyfikacji, jak na
17 to warto pasek wymienić, wtryski i oprogramowanie. Dodatkowo należy uważać przy wysokich obrotach/granica odcięcia, bo możliwe zatarcie.
19 wymagane dodatkowe chłodzenie.
Re: Kółko kompresora !
: 22 wrz 2011, 19:16
autor: pididi
ZRÓBMY PODZIAŁ NA GENERACJE MINI !
Jeśli masz R56 to nie masz żadnego kółka, bo nie masz kompresora. Jak chcesz szybciej, zrób program.
Re: Kółko kompresora !
: 22 wrz 2011, 22:27
autor: AleXander
Anonymusek pisze:To tak reasumując kilka poprzednich postów i uporządkować moje myśli odnośnie R56 S.
Jak wymieniać kółko na:
15 to bez dodatkowych modyfikacji, jak na
17 to warto pasek wymienić, wtryski i oprogramowanie. Dodatkowo należy uważać przy wysokich obrotach/granica odcięcia, bo możliwe zatarcie.
19 wymagane dodatkowe chłodzenie.
Do
R56 nie założysz kółka bo masz turbo a nie kompresor. Jeśli chodzi o
R53 to:
Ad 15 - potrzebny krótszy pasek oraz reset albo przeprogramowanie komputera (przydałoby się lepsze chłodzenie)
Ad 17 - potrzebny krótszy pasek, wtryski i reset albo przeprogramowanie komputera (wydajniejsze chłodzenie powietrza doładowania oraz silnika to
MUST!)
Ad 19 - nie polecane jeśli samochód ma "przeżyć-dłuższą-chwile" i zupełnie nie potrzebne...
Re: Kółko kompresora !
: 22 wrz 2011, 22:38
autor: pididi
Tak patrząc to nawet przy 15% wtryskiwacze, w okolicach odcinki, działają przy 106% duty cycle.