Strona 13 z 17

Re: Kółko kompresora !

: 09 cze 2011, 18:33
autor: pididi
A mierzyłeś IAT? Przy tej temperaturze na zewnątrz i dodatkowej porcji ciepła generowanego przez szybciej obracający się kompresor musiał być jebczy :wink:
Zbieraj na ICka albo wtrysk :razz:

alan pisze:Brawo za det3 facepalm w mini :lol:


Czyli zamiast ecumastera można (powinno sie?) grzebać w seryjnym sterowniku? Pytam, bo do września pewnie sam będę chciał zabrać miniaka na strojenie i wiem, że promotor=det3, 4turbo=w sumie nie wiem. Ktoś jeszcze ma jakieś doświadczenie z tą konkretną marką?

Re: Kółko kompresora !

: 09 cze 2011, 18:47
autor: AleXander
pididi pisze:A mierzyłeś IAT? Przy tej temperaturze na zewnątrz i dodatkowej porcji ciepła generowanego przez szybciej obracający się kompresor musiał być jebczy :wink:
Zbieraj na ICka albo wtrysk :razz:


IAT mierzone dochodziło na hamowni do 100st! Po natrysku na IC spadało do 70+. Przy pomiarze na drodze (3 bieg do końca i 4 bieg do końca) najwięcej pokazało bodaj 60+.

alan pisze:Brawo za det3 facepalm w mini :lol:


a co jest niby nie tak w det3 w MINI?? Co proponujesz? (zachęcam do dłuższych wypowiedzi niż jedno zdanie lub emot...)

btw. Compsport jakoś nie podejmuje się strojenia R53 (w przeciwieństwie do sterownika R56 który ogarniają bardzi ładnie).

Sadam pisze:a jaka różnica w warunkach atmosferycznych? no i podczas pomiaru auto z maską w górze tak jak poprzednio ?


róznica w warunkach była. Poprzednio 18 stopni i wilgotno a teraz w pomieszczeniu było 25. Maska tam samo otwarta.

Re: Kółko kompresora !

: 09 cze 2011, 18:53
autor: pididi
Ja już kiedyś myślałem o remote tune np. z RMW czy Mynes (1320 Autos) - jeden mini w PL na pewno był w ten sposób strojony, wyniki bdb :wink:
Jest też coś takiego - http://www.1320mini.com/products/495-by ... 3-kit.aspx

Re: Kółko kompresora !

: 09 cze 2011, 22:53
autor: Azrael
pididi pisze:Czyli zamiast ecumastera można (powinno sie?) grzebać w seryjnym sterowniku?


Zdecydowanie, dziwne że jeszcze ktoś coś innego robi.



4turbo=w sumie nie wiem


Reflash seryjnego ECU.

Re: Kółko kompresora !

: 09 cze 2011, 23:00
autor: AleXander
Azrael pisze:
pididi pisze:Czyli zamiast ecumastera można (powinno sie?) grzebać w seryjnym sterowniku?


Zdecydowanie, dziwne że jeszcze ktoś coś innego robi.


Ponawiam pytanie, czemu? Tutaj mam mozliwosc sterowanie natryskiem na IC, obsluge nitro, podglad temperatury IAT, logi oraz przelaczane mapy drogowa i torowa. Czy na seryjnym ECU da rade to zrobic poprostu podlaczajac USB?

Re: Kółko kompresora !

: 09 cze 2011, 23:26
autor: Azrael
Taka świnia działa w tak prymitywny sposób i jest tak uboga w adaptacje, funkcje bezpieczeństwa itp. że jest to mocno zaskakujące że ktoś nadal tego używa, szczególnie gdy współpracuje to z zaawansowanym współczesnym ECU. Auto ma nie tylko wygenerować ładne cyferki na hamowni, ma dobrze jeździć w różnych warunkach, zachowywać stabilne osiągi, odpalanie, pracować poprawnie na częściowych otwarciach przepustnicy itp. Tego się nie da zrobić świnią dobrze.

Re: Kółko kompresora !

: 10 cze 2011, 00:01
autor: MiniaC6
Azrael pisze:Taka świnia działa w tak prymitywny sposób i jest tak uboga w adaptacje, funkcje bezpieczeństwa itp. że jest to mocno zaskakujące że ktoś nadal tego używa, szczególnie gdy współpracuje to z zaawansowanym współczesnym ECU. Auto ma nie tylko wygenerować ładne cyferki na hamowni, ma dobrze jeździć w różnych warunkach, zachowywać stabilne osiągi, odpalanie, pracować poprawnie na częściowych otwarciach przepustnicy itp. Tego się nie da zrobić świnią dobrze.


facepalm facepalm facepalm facepalm... *




* - pewnie podobnie reagujesz jak czytasz wypowiedzi kogoś, kto nie ma pojęcia o czym pisze. :wink:

Re: Kółko kompresora !

: 10 cze 2011, 11:09
autor: Maciusiowy
Ja mam coś co zwie się superchips bluefin - 2 mapy...i w sumie chętnie bym sprawdził co to warte...

Re: Kółko kompresora !

: 10 cze 2011, 11:33
autor: bob.dsk
Ja w swoim zmieniłem samo kółko na -17% Cravenspeed i na hamowni wypluło 180 i cos ok. 230 nm.

Re: Kółko kompresora !

: 10 cze 2011, 11:46
autor: Maciusiowy
Cravenspeed sie podobno lepiej kręco! :mrgreen:

Re: Kółko kompresora !

: 10 cze 2011, 11:48
autor: bob.dsk
Możliwe jest to związane z wagą samego kółka. Jak zmieniałem z kumplem to okazało się że standardowe jest bardzo leciutkie a te cravenspeed jest 5 razy cięższe ;)

Re: Kółko kompresora !

: 22 wrz 2011, 19:04
autor: Anonymusek
To tak reasumując kilka poprzednich postów i uporządkować moje myśli odnośnie R56 S.
Jak wymieniać kółko na:
15 to bez dodatkowych modyfikacji, jak na
17 to warto pasek wymienić, wtryski i oprogramowanie. Dodatkowo należy uważać przy wysokich obrotach/granica odcięcia, bo możliwe zatarcie.
19 wymagane dodatkowe chłodzenie.

Re: Kółko kompresora !

: 22 wrz 2011, 19:16
autor: pididi
ZRÓBMY PODZIAŁ NA GENERACJE MINI !

Jeśli masz R56 to nie masz żadnego kółka, bo nie masz kompresora. Jak chcesz szybciej, zrób program.

Re: Kółko kompresora !

: 22 wrz 2011, 22:27
autor: AleXander
Anonymusek pisze:To tak reasumując kilka poprzednich postów i uporządkować moje myśli odnośnie R56 S.
Jak wymieniać kółko na:
15 to bez dodatkowych modyfikacji, jak na
17 to warto pasek wymienić, wtryski i oprogramowanie. Dodatkowo należy uważać przy wysokich obrotach/granica odcięcia, bo możliwe zatarcie.
19 wymagane dodatkowe chłodzenie.


Do R56 nie założysz kółka bo masz turbo a nie kompresor. Jeśli chodzi o R53 to:
Ad 15 - potrzebny krótszy pasek oraz reset albo przeprogramowanie komputera (przydałoby się lepsze chłodzenie)
Ad 17 - potrzebny krótszy pasek, wtryski i reset albo przeprogramowanie komputera (wydajniejsze chłodzenie powietrza doładowania oraz silnika to MUST!)
Ad 19 - nie polecane jeśli samochód ma "przeżyć-dłuższą-chwile" i zupełnie nie potrzebne...

Re: Kółko kompresora !

: 22 wrz 2011, 22:38
autor: pididi
Tak patrząc to nawet przy 15% wtryskiwacze, w okolicach odcinki, działają przy 106% duty cycle.