Strona 14 z 17

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 00:06
autor: marecek
pididi, jak rozumieć 106% duty cycle? Standardowa mapa pozwala na coś takiego, żeby zalewać cylinder nawet po zamknięciu zaworu ssącego czy o co kaman?

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 00:17
autor: AleXander
chodzi o to, ze seryjne wtryskiwacze mają 300ccm "przepustowości" a przy mniejszym kółku przy wysokich obrotach teoretycznie tłoczą 318-320 co jest 106% ich "wytrzymałości" co wróży im szybkie zatarcie lub podawanie zbyt ubogich wYtrysków :)na przykład w JCW montowane były 330ccm co już wystarczało... na eBay'u da się kupić nawet 550 albo 1000ccm ale wtedy bez odpowiednio zwiększonego tloczenia powietrza sikają strumieniem a nie rozpylają tak jak powinny. w telegraficznym skrócie :)

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 00:49
autor: flapjck1
powietrza czy paliwa? to tloczenie?

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 07:45
autor: AleXander
powietrza. przy zbyt wydajnych wtryskach masz chyba a dużo paliwa a za malo powietrza. więc trzeba zwiększyć ilość powietrza, zeby rozpylało mieszankę.

tak jak w poniższym teście przy identycznym "nawiewie" zobacz jak działają wtryski:
http://www.youtube.com/watch?v=7oTirEZN ... re=related

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 08:52
autor: pididi
Alek, seria ma 330cc, JCW 380cc ;-)
DC ponad 100%, np. 108% wynika z tego, ze pomimo pracy na 100% wtryskiwacza, w odniesieniu do obrotów, podaje on wciąż za mało paliwa i robi się ubogo. Tak to rozumiem. Obecnie mozna skorzystac z wiekszych wtryskow JCW, 440 z porsche gt3 lub 550 Ford Motorsport, ktore obecnie sa na "topie" i jako jedyne zachowuja fabryczny spray patter (dwa waskie stożki). Oczywiście wymagają one odpowiedniego wyskalowania i osiągają maksymalnie 76% DC przy kółku 15% i wałku Newman w wersji Street (czyli tym najpopularniejszym) i wysokich obrotach ~7500rpm.
Nie wiem tylko czy bez oprogrmowania jak Bytetronik da się je u nas odpowiednio wysterować, bo przy tylko lekko podniesiony obrotach typu 7100rpm beda pracowaly na pol gwizdka... W UK to nie problem, bo stroją tylko na takich wykorzystujac ww. soft, u nas właśnie mocno badam temat, bo kiedyś muszę złożyć części do kupy :d

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 09:44
autor: flapjck1
AleXander pisze:powietrza. przy zbyt wydajnych wtryskach masz chyba a dużo paliwa a za malo powietrza. więc trzeba zwiększyć ilość powietrza, zeby rozpylało mieszankę.

tak jak w poniższym teście przy identycznym "nawiewie" zobacz jak działają wtryski:
http://www.youtube.com/watch?v=7oTirEZN ... re=related



no nie zgodze sie! wlasnie paliwa! jakosc wytrysku zawsze zalezy od cisnienia paliwa - przy czym owe musi byc zawsze wieksze nic cisnienie panujace w ukladzie dolotowym

dlatego w silnikach doladowanych wrzuca sie wysokowydajne ( wysokocisnieniowe ) pompy paliwa :)

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 09:57
autor: AleXander
na mój chłopski rozum wygląda to tak:

1. 330cc wtryskiwacz i seryjna pompa +mniejsze kółko (tłoczące wiecej powietrza) - zbyt uboga mieszanka
2. 330cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + seryjne kółko - zalewanie i praca wtrysku powyżej 100% DC
3. 330cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + mniejsze kółko - mieszanka OK ale praca wtrysku powyżej 100% DC

4. 550cc wtryskiwacz i seryjna pompa + mniejsze kółko - średnia mieszanka
5. 550cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + seryjne kółko - zalewanie silnika i sikanie zamiast rozprysku mieszanki
6. 550cc wtryskiwacz i mocniejsza pompa + mniejsze kółko - mieszanka OK

nie znam się na tyle aby wypowiadać się w tym temacie więc powyższe dywagacje mogą okazać się nietrafione. Tomek, dobrze myślę czy nie?

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 10:00
autor: pididi
Myślałem też właśnie o regulatorze ciśnienia paliwa - wg. kalkulatora 380cc i ciśnienie 4.5 zamiast 3.5 bar nieco by pomogło. To też w sumie najdroższa opcja, bo wtryski JCW się cenią a nie wiem nic na temat podmiany regulatora na listwie, oprócz tego, że zostało to zrobione dawno temu przez GTT w UK...

550 i mocniejsza pompa (jaka, jakie cisnienie?) to ZDECYDOWANIE overkill, nawet przy ostrym walku Racing i glowicy z powiększonymi zaworami. Wówczas 550 przy seryjnych 3.5 bar pracuja optymalnie, z zapasem na paliwko E85, jak to zostalo pokazane i zlogowane!

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 10:14
autor: AleXander
U mnie i tak już siedzi wydajniejsza pompa Walbro więc pewnie wtryski Bosha 550cc (KLIK) takie super drogie nie są. a 380cc (KLIK)
kosztują tyle samo :D

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 10:25
autor: pididi
To sa male wtryski rozwiercone do 550, nie kupuj pod zadnym pozorem ;-)
OEM Bosche wygladają zupelnie inaczej, maja 6 otworow rozpylajacych, inna konstrukcje i spray pattern!
Znalazlem w PL za 180zl/szt ori Bosch 550cc, z takim samym nr czesci jaki podaje 1320 czy Mynes. Potrzebna jest tez odpowiednia przejsciowka...

Swoja droga, jesli Mynes sprzedaje swoje za circa 220£ to 760 zl wydaje mi sie az podejrzanie malo, ale sprzedawca ogolnie znany wsrod VAGow i np. na racingforum...

EDIT: te biale to tez jakies podrobione gówno, a nie JCW ;-)

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 17:13
autor: AleXander
Pididi, dzieki takim postom czuje się głupi i cieszę się, ze nie wydałem jeszcze bez sensu kasy :D

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 19:35
autor: pididi
Jak kupisz już wałek i będziesz szukał wtrysków to daj znać :wink:
Jak się sprawuje na śwince Miniak? :grin:

Re: Kółko kompresora !

: 23 wrz 2011, 22:29
autor: AleXander
pididi pisze:Jak kupisz już wałek i będziesz szukał wtrysków to daj znać :wink:
Jak się sprawuje na śwince Miniak? :grin:


no powiem tylko, że....hula jak zły :)

Re: Kółko kompresora !

: 24 wrz 2011, 14:13
autor: Anonymusek
A można jakoś R56 S (175KM) wzmocnić, nie wywalając fortuny?

Myślałem o świecach, przewodach, kopułce aparatu i filtrze powietrza. Póki co mam serię. Polecicie jakieś konkretne modele/firmy?

Re: Kółko kompresora !

: 24 wrz 2011, 15:48
autor: pididi
Promotor/Compsport i może wypluć nawet 230KM samym programem