Strona 16 z 17
Re: Kółko kompresora !
: 19 mar 2014, 01:03
autor: B!G LAM3
AleXander pisze:B!G LAM3 pisze:Będą pieniądze, będzie i większy IC. Ale spokojnie, przy tych warunkach pogodowych z tym kółkiem i na oryginalnym IC nie ma problemów. Zobaczymy, czy dalej będę taki szczęśliwy przy 40-sto stopniowych upałach w lecie
. Także zapytaj mnie znów za kilka miechów
Dokładnie, teraz jest OK. Ale nie chcę Cię martwić... jak tylko pojawi się na termometrze 25-30 stopni to IAT będzie 60-80 stopni i auto straci ze 25% mocy :/
Tak było u mnie dopóki nie wymieniłem IC na ten z wersji GP (swoją drogą polecam, gdyż daje lepsze efekty niż 90% aftermarketowych - potwierdzone badaniami). Kosztuje coś pod 2tys pln razem z diverterem.
Przepraszam, nie mogę edytować wcześniejszego posta, ale gdzie znalazłeś IC od GP za 2 tys? Mówimy o nowym? Tak szybko przeczesując internet widziałem kwoty na poziome $900, $1100, £979
Re: Kółko kompresora !
: 19 mar 2014, 10:22
autor: AleXander
Hey,
Może to jest jeszcze aktualne:
http://forum.mini.org.pl/viewtopic.php?p=114819 a jak nie to zadzwoń do BMW bo mój był kupowany w AUTO FUS i kosztował własnie ca. 2k pln
pozdr,
A.
Re: Kółko kompresora !
: 04 maja 2014, 21:33
autor: Bartek!
upewniam się:
przy modach w r53 nie ma znaczenia czy mamy przedlifta czy polifta?
Re: Kółko kompresora !
: 05 maja 2014, 11:37
autor: Bartek!
potwierdzi ktoś?
Re: Kółko kompresora !
: 08 maja 2014, 23:48
autor: plak105
Jakby tak tak ktoś zmieniał jeszcze raz kółko kompresora a miał stare na zbyciu, to chętnie przygarnę.
Może ktoś się spotkał z wymianą oryginalnego na oryginalne?
Re: Kółko kompresora !
: 14 lut 2016, 11:04
autor: maxi king
kondziorally pisze:Mam kółko -15%, świece Denso zimniejsze o 1st, wkładkę filtra k&n i one ball... według moich odczuć autko stało się dużo żywsze, szybciej przyśpiesza i dźwięk kompresora jest nieporównywalny
Pasek trzeba krótszy kupić, jedyny minus to większe spalanie jednak każdy wie, że przyjemność z jazdy zaczyna się tam gdzie kończy się ekonomia
B!G LAM3 pisze:Też mam te same mody, co kondziorally, tylko kółko 17%. Również bez mapy, ale różnica jest znaczna.
Panowie proszę o jakieś info na temat zmiany samego kółka(-15%), paska, świec, bez mapy w r53.
W kompresorach MB jest to dość powszechne z tego co czytałem kiedyś.
Liczę się z tym, że nie będzie efektów takich jak ze strojeniem - na które przyjdzie czas, ale czy nie będzie jakiś innych skutków negatywnych do momentu strojenia?
Ktoś tak jeszcze jeździ, może ktoś hamował?
Re: Kółko kompresora !
: 14 lut 2016, 12:12
autor: maxi king
kondziorally pisze:Mam kółko -15%, świece Denso zimniejsze o 1st, wkładkę filtra k&n i one ball... według moich odczuć autko stało się dużo żywsze, szybciej przyśpiesza i dźwięk kompresora jest nieporównywalny
Pasek trzeba krótszy kupić, jedyny minus to większe spalanie jednak każdy wie, że przyjemność z jazdy zaczyna się tam gdzie kończy się ekonomia
B!G LAM3 pisze:Też mam te same mody, co kondziorally, tylko kółko 17%. Również bez mapy, ale różnica jest znaczna.
Panowie proszę o jakieś info na temat zmiany samego kółka(-15%), paska, świec, bez mapy w r53.
W kompresorach MB jest to dość powszechne z tego co czytałem kiedyś.
Liczę się z tym, że nie będzie efektów takich jak ze strojeniem - na które przyjdzie czas, ale czy nie będzie jakiś innych skutków negatywnych do momentu strojenia?
Ktoś tak jeszcze jeździ, może ktoś hamował?
speedfight pisze:nie dawno wróciłem właśnie z hamowni... oto co mi wyszło...
197,7 KM i 250,4 Nm
Chyba pokuszę się jeszcze o IC z GP
speedfight
Doczytałem, że chodzi o kółko - 17%, było to to strojone przed hamownią?
A tu ciekawostka...
AleXander pisze:
Ku przestrodze...
już wiem jakie są efekty zamontowanie kółka kompresora (bez innych modyfikacji)... z seryjnych 177KM i 214Nm zrobiło się:
UWAGA!
UWAGA!
171KM i 220Nm
odczucie zwyżki mocy było spowodowane prawdopodobnie mniejszą średnicą kół oraz ich mniejszą wagą...
again
dzisiaj po godzinie strojenia na hamowni urządzenia zwącego się DET3 z firmy ECUmaster - Kuba z PromotoR'a zrobił kapkę więcej...
Re: Kółko kompresora !
: 16 lut 2016, 18:45
autor: maxi king
Re: Kółko kompresora !
: 17 lut 2016, 13:21
autor: AleXander
Maxi, wchodzę tu bardzo sporadycznie więc wybacz brak odpowiedzi.
Przy zmniejszaniu kółka rośnie temperatura w dolocie i dlatego u mnie był spadek mocy. Seryjny IC w MCS R53 jest słaby i w słabym miejscu, tak naprawdę powietrze nie ma jak przez niego efektywnie przelatywać.
Jeśli wymieniać to kompleksowo: kółko i pasek, intercooler, świece, wydech + mapa. I tak dojdzie do tego, że zrobisz wszystko więc warto jest zająć się tym od razu.
Re: Kółko kompresora !
: 19 lut 2016, 19:20
autor: maxi king
AleXander pisze:Maxi, wchodzę tu bardzo sporadycznie więc wybacz brak odpowiedzi.
Przy zmniejszaniu kółka rośnie temperatura w dolocie i dlatego u mnie był spadek mocy. Seryjny IC w MCS R53 jest słaby i w słabym miejscu, tak naprawdę powietrze nie ma jak przez niego efektywnie przelatywać.
Jeśli wymieniać to kompleksowo: kółko i pasek, intercooler, świece, wydech + mapa. I tak dojdzie do tego, że zrobisz wszystko więc warto jest zająć się tym od razu.
Dzięki Alex za odpowiedź.
Jakie są możliwości strojenia i która opcja najkorzystniejsza?
1. DET3? Czy jak ktoś pisał grzebanie w seryjnym sterowniku?
2. Jak do tego ma się sam reset ECU zamiast strojenia.
Drążę ponieważ czytam wiele rozbieżnych opinii na tym forum jak i na zagranicznych, a chciałbym to sobie jakoś uporządkować
Re: Kółko kompresora !
: 20 lut 2016, 11:47
autor: alan
Można pokusić się o emu ,na pewno będzie lepsze niż det
Re: Kółko kompresora !
: 20 lut 2016, 16:18
autor: Artur
witam jestem u was nowy.Posiadam Mini coopera S 2003 rok.Ichcialbym w nim zmienic kolko i pasek kompresora.i jak to procentowo trzeba dobrac.
Gdzie moge owe rzeczy kupic.Dziekuje
Re: Kółko kompresora !
: 20 lut 2016, 17:34
autor: maxi king
Re: Kółko kompresora !
: 20 lut 2016, 17:37
autor: maxi king
Tu masz cały zestaw,
linki wklejam tylko poglądowo żebyś wiedział co i jak,
najniższe ceny są na ebay-u.
http://altaperformance.com/i-14007120-m ... -pack.html
Re: Kółko kompresora !
: 23 lut 2016, 00:08
autor: AleXander
maxi king pisze:
Dzięki Alex za odpowiedź.
Jakie są możliwości strojenia i która opcja najkorzystniejsza?
1. DET3? Czy jak ktoś pisał grzebanie w seryjnym sterowniku?
2. Jak do tego ma się sam reset ECU zamiast strojenia.
Drążę ponieważ czytam wiele rozbieżnych opinii na tym forum jak i na zagranicznych, a chciałbym to sobie jakoś uporządkować
Ecumaster EMU (budzetowo DET3 ale jak robic to porzadnie) + PromotoR + Remap. Z terminami krucho ale ogarnia jak malo kto.