Strona 16 z 28
Re: MINI olej
: 29 gru 2011, 14:21
autor: pididi
Brennt pisze:190 wymiana oleju i filtr oleju?
co wchodzi poza tym i wymiana filtra powietrza w podstawowy przeglad olejowy, ze kasuja za to prawie 6 stow, a w aso 8?
rozumiem, ze mowimy o jakims polskim filtrze marki FILTER
bdb filtr Knechta 26 zeta
olej wedle uznania, Motul 8100 5 litrów 140 zeta, chyba że chcemy jakiegoś Castrola/Mobila z beczki bez udziwnień, to wyjdzie jeszcze taniej.
wymiana 30 zeta
Łącznie dla równego rachunku 200zł.
Dodatkowo można sobie wymienić:
Filtr kabinowy Knecht 58 zł
Filtr powietrza Knecht 49zł
Robocizny nie liczę, bo otworzyć puszkę, wyjąć stary filtr, włożyć na jego miejsce nowy, zamknąć puszkę może każdy mający wolne 5 minut.
Re: MINI olej
: 29 gru 2011, 16:03
autor: SpaCar
pididi pisze:Brennt pisze:190 wymiana oleju i filtr oleju?
co wchodzi poza tym i wymiana filtra powietrza w podstawowy przeglad olejowy, ze kasuja za to prawie 6 stow, a w aso 8?
rozumiem, ze mowimy o jakims polskim filtrze marki FILTER
bdb filtr Knechta 26 zeta
olej wedle uznania, Motul 8100 5 litrów 140 zeta, chyba że chcemy jakiegoś Castrola/Mobila z beczki bez udziwnień, to wyjdzie jeszcze taniej.
wymiana 30 zeta
Łącznie dla równego rachunku 200zł.
Dodatkowo można sobie wymienić:
Filtr kabinowy Knecht 58 zł
Filtr powietrza Knecht 49zł
Robocizny nie liczę, bo otworzyć puszkę, wyjąć stary filtr, włożyć na jego miejsce nowy, zamknąć puszkę może każdy mający wolne 5 minut.
Dokładnie mam na myśli filtr Knechta - tylko te polecam lub Purflux.
Filtrona nie używam, chyba, że ktoś sam przywiezie lub się uprze żeby było bardzo tanio.
W przypadku R53 S:
Filtr oleju: 25zł Knecht
Filtr powietrza: 45zł Knecht
Filtr kabinowy: 46zł Knecht
Olej 5w50 - 29zł/litr
Razem 246zł za cały kpl.
W przypadku R56 S:
Filtr oleju: 28zł Knecht
Filtr powietrza: 45zł Knecht
Filtr Kabinowy:85zł Knecht ( można taniej -Valeo, Delphi po jakies 45-50zł)
ASO kasuje setki za te usługi ponieważ po okresie gwarancyjnym już nikt do nich nie jeździ.
Re: MINI olej
: 29 gru 2011, 20:16
autor: Brennt
to ciekawe co piszecie
taniej by mi wyszlo przyjechac do was do lodzi i to zalatwic niz robic to na miejscu w poznaniu
ma ktos jakies sprawdzone miejsce w Poznaniu, gdzie mozna udac sie ze swoim Małym?
Re: MINI olej
: 29 gru 2011, 21:30
autor: pididi
Serio, wszędzie możesz podjechać, wymiana oleju to jest maksymalnie prosta sprawa. O reszcie nie wspominam. Poszukaj najbliżej siebie...
Re: MINI olej
: 29 gru 2011, 21:43
autor: flapjck1
nawet nie wiesz ile rzeczy mozna zyebac przy tej maksymalnie prostej sprawie....
Re: MINI olej
: 29 gru 2011, 21:57
autor: Sadam
dokładnie, miałem już parę telefonów z takim pytaniem:
"czy Panwie czemu po wymianie oleju pali mi się kontrolka ciśnienia?"
Re: MINI olej
: 29 gru 2011, 22:42
autor: pididi
flapjck1 pisze:nawet nie wiesz ile rzeczy mozna zyebac przy tej maksymalnie prostej sprawie....
Patrzyłem po sobie - jeśli mi się udało, to naprawdę nie może być trudne
Re: MINI olej
: 29 gru 2011, 23:33
autor: Brennt
ostatnio ojciec mial fajna przygode z takim "pierwszym lepszym" mechanikiem ... zmienial olej w swoim megane 1,6 w benzynie i przy okazji zapytal dlaczego silnik sie troche poci kolo filtra powietrza, na co "specjalista" powiedzial pokazujac na wlot powietrza - "przy turbinie to normalne, ze sie troche wody skrapla"
Re: MINI olej
: 06 lip 2012, 15:00
autor: dawid
PROSZĘ O POMOC
No to tak, jeżdże na oleju MOTUL 8100 X-CLEAN 5w40,
kupiłem olej do dolania i do wymiany wkórtce MOTUL 8100 X-CESS 5w40
Coś mi się popierdzieliło, i nie wiem czemu wybrałem X-CESS, w związku z tym mam pytanie, czy mogę dolać ten olej do tego X-CLEAN a za jakieś 5000 km wymienić całkowicie, czy grozi to jakimiś poważnymi konsekwencjami?
Różnica między olejami X-CLEAN a X-CESS polega na tym, że:
- X-CESS spełnia normę BMW LL-98
- X CLEAN spełnia normę BMW LL-04
dla mnie to nic nie znaczy, więc byłbym wdzięczny za pomoc, czy coś się nie zepsuje
pozdrawiam
Re: MINI olej
: 06 lip 2012, 15:10
autor: marcinmsm
Oba sa gradacji 5w30 wiec nie powinno sie nic stac, gorsze rzeczy ludzia mieszaja:D
Re: MINI olej
: 06 lip 2012, 18:52
autor: wilkuw
mam dwa pytania
czy to "dieslowcy" wiecznie pisza o normie oleju, czy i wlasciciele benzyn ?
Czy ktos wlewa do benzyn (lub turbo benzyn) 10-60 czy wyszyscy leja 5-30 itp ?
Re: MINI olej
: 06 lip 2012, 18:55
autor: flapjck1
jakosc oleju jest istotna zarowno w klekotach nowoczesnych jak i w benzynach z wydluzonymi okresami miedzyprzegladowymi
Re: MINI olej
: 06 lip 2012, 19:02
autor: wilkuw
jakos byla wazna i w mniej nowoczesnych, jednak pierwsze szlysze o benzynach z ludzkim wtryskiem paliwa ktore to wymagaly by olei z normami jak do diesli, nie sadze tez osobiscie aby lanie czegos co spelnia norme zmiany co 30 000 bylo zdrowe... jakos tak wole zmienic co 10
Pytaniem chcialem sie dowiedziec skad pomysl na lanie wszedzie 5-30 5-40
oczywiscie rozumiem zalety i wady danych olei, jednak w mini gdzie co drugi urzytkownik pisze o braniu oleii, moze warto stestowac olej 10-60
Ps
sam w dieslu mam valvo durablend z normami vw/audi
jednak w autach turbo i "zabawkach" zazwyczaj wlewam valvoline 10-60 i olej ten dawal sobie rade z 2 litrowym silnikiem turbo pod 400 koni
Re: MINI olej
: 06 lip 2012, 19:25
autor: dawid
a co z moim przypadkiem? śmiało dolewać, czy zwracać?
Re: MINI olej
: 06 lip 2012, 19:28
autor: flapjck1
pasowania elementow silnika projektuje sie dla pewnych norm za uwzglednieniem gestosci i lepkosci oleju
gestosci sa wprost zalezne od temepratur w jakich samochod jest eksploatowany
dodatkowo jesli przewidywane sa dlugie okresy miedzyprzegladowe to stosuje sie oleje niskiej sklonnosci do popielenia ( A5 dla benzyn B4 dla ropniakow ) w ropniakach dodatkowo uzwglednia sie istnienie katalizatorow DPF oraz ryzyka uszkodzenia/zapachania zawory recyrkulacji spalin