Strona 16 z 28

Re: MINI olej

: 29 gru 2011, 14:21
autor: pididi
Brennt pisze:190 wymiana oleju i filtr oleju?

co wchodzi poza tym i wymiana filtra powietrza w podstawowy przeglad olejowy, ze kasuja za to prawie 6 stow, a w aso 8? :)

rozumiem, ze mowimy o jakims polskim filtrze marki FILTER


bdb filtr Knechta 26 zeta
olej wedle uznania, Motul 8100 5 litrów 140 zeta, chyba że chcemy jakiegoś Castrola/Mobila z beczki bez udziwnień, to wyjdzie jeszcze taniej.
wymiana 30 zeta

Łącznie dla równego rachunku 200zł.

Dodatkowo można sobie wymienić:
Filtr kabinowy Knecht 58 zł
Filtr powietrza Knecht 49zł
Robocizny nie liczę, bo otworzyć puszkę, wyjąć stary filtr, włożyć na jego miejsce nowy, zamknąć puszkę może każdy mający wolne 5 minut.

Re: MINI olej

: 29 gru 2011, 16:03
autor: SpaCar
pididi pisze:
Brennt pisze:190 wymiana oleju i filtr oleju?

co wchodzi poza tym i wymiana filtra powietrza w podstawowy przeglad olejowy, ze kasuja za to prawie 6 stow, a w aso 8? :)

rozumiem, ze mowimy o jakims polskim filtrze marki FILTER


bdb filtr Knechta 26 zeta
olej wedle uznania, Motul 8100 5 litrów 140 zeta, chyba że chcemy jakiegoś Castrola/Mobila z beczki bez udziwnień, to wyjdzie jeszcze taniej.
wymiana 30 zeta

Łącznie dla równego rachunku 200zł.

Dodatkowo można sobie wymienić:
Filtr kabinowy Knecht 58 zł
Filtr powietrza Knecht 49zł
Robocizny nie liczę, bo otworzyć puszkę, wyjąć stary filtr, włożyć na jego miejsce nowy, zamknąć puszkę może każdy mający wolne 5 minut.




Dokładnie mam na myśli filtr Knechta - tylko te polecam lub Purflux.
Filtrona nie używam, chyba, że ktoś sam przywiezie lub się uprze żeby było bardzo tanio.

W przypadku R53 S:
Filtr oleju: 25zł Knecht
Filtr powietrza: 45zł Knecht
Filtr kabinowy: 46zł Knecht
Olej 5w50 - 29zł/litr

Razem 246zł za cały kpl.

W przypadku R56 S:
Filtr oleju: 28zł Knecht
Filtr powietrza: 45zł Knecht
Filtr Kabinowy:85zł Knecht ( można taniej -Valeo, Delphi po jakies 45-50zł)

ASO kasuje setki za te usługi ponieważ po okresie gwarancyjnym już nikt do nich nie jeździ.

Re: MINI olej

: 29 gru 2011, 20:16
autor: Brennt
to ciekawe co piszecie

taniej by mi wyszlo przyjechac do was do lodzi i to zalatwic niz robic to na miejscu w poznaniu :x

ma ktos jakies sprawdzone miejsce w Poznaniu, gdzie mozna udac sie ze swoim Małym?

Re: MINI olej

: 29 gru 2011, 21:30
autor: pididi
Serio, wszędzie możesz podjechać, wymiana oleju to jest maksymalnie prosta sprawa. O reszcie nie wspominam. Poszukaj najbliżej siebie...

Re: MINI olej

: 29 gru 2011, 21:43
autor: flapjck1
nawet nie wiesz ile rzeczy mozna zyebac przy tej maksymalnie prostej sprawie....

Re: MINI olej

: 29 gru 2011, 21:57
autor: Sadam
dokładnie, miałem już parę telefonów z takim pytaniem:

"czy Panwie czemu po wymianie oleju pali mi się kontrolka ciśnienia?"

Re: MINI olej

: 29 gru 2011, 22:42
autor: pididi
flapjck1 pisze:nawet nie wiesz ile rzeczy mozna zyebac przy tej maksymalnie prostej sprawie....


Patrzyłem po sobie - jeśli mi się udało, to naprawdę nie może być trudne :lol:

Re: MINI olej

: 29 gru 2011, 23:33
autor: Brennt
ostatnio ojciec mial fajna przygode z takim "pierwszym lepszym" mechanikiem ... zmienial olej w swoim megane 1,6 w benzynie i przy okazji zapytal dlaczego silnik sie troche poci kolo filtra powietrza, na co "specjalista" powiedzial pokazujac na wlot powietrza - "przy turbinie to normalne, ze sie troche wody skrapla" facepalm

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 15:00
autor: dawid
PROSZĘ O POMOC

No to tak, jeżdże na oleju MOTUL 8100 X-CLEAN 5w40,
kupiłem olej do dolania i do wymiany wkórtce MOTUL 8100 X-CESS 5w40

Coś mi się popierdzieliło, i nie wiem czemu wybrałem X-CESS, w związku z tym mam pytanie, czy mogę dolać ten olej do tego X-CLEAN a za jakieś 5000 km wymienić całkowicie, czy grozi to jakimiś poważnymi konsekwencjami?

Różnica między olejami X-CLEAN a X-CESS polega na tym, że:
- X-CESS spełnia normę BMW LL-98
- X CLEAN spełnia normę BMW LL-04

dla mnie to nic nie znaczy, więc byłbym wdzięczny za pomoc, czy coś się nie zepsuje


pozdrawiam

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 15:10
autor: marcinmsm
Oba sa gradacji 5w30 wiec nie powinno sie nic stac, gorsze rzeczy ludzia mieszaja:D

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 18:52
autor: wilkuw
mam dwa pytania :)

czy to "dieslowcy" wiecznie pisza o normie oleju, czy i wlasciciele benzyn ?
Czy ktos wlewa do benzyn (lub turbo benzyn) 10-60 czy wyszyscy leja 5-30 itp ?

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 18:55
autor: flapjck1
jakosc oleju jest istotna zarowno w klekotach nowoczesnych jak i w benzynach z wydluzonymi okresami miedzyprzegladowymi

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 19:02
autor: wilkuw
jakos byla wazna i w mniej nowoczesnych, jednak pierwsze szlysze o benzynach z ludzkim wtryskiem paliwa ktore to wymagaly by olei z normami jak do diesli, nie sadze tez osobiscie aby lanie czegos co spelnia norme zmiany co 30 000 bylo zdrowe... jakos tak wole zmienic co 10 :)

Pytaniem chcialem sie dowiedziec skad pomysl na lanie wszedzie 5-30 5-40
oczywiscie rozumiem zalety i wady danych olei, jednak w mini gdzie co drugi urzytkownik pisze o braniu oleii, moze warto stestowac olej 10-60

Ps
sam w dieslu mam valvo durablend z normami vw/audi
jednak w autach turbo i "zabawkach" zazwyczaj wlewam valvoline 10-60 i olej ten dawal sobie rade z 2 litrowym silnikiem turbo pod 400 koni

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 19:25
autor: dawid
a co z moim przypadkiem? śmiało dolewać, czy zwracać?

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 19:28
autor: flapjck1
pasowania elementow silnika projektuje sie dla pewnych norm za uwzglednieniem gestosci i lepkosci oleju

gestosci sa wprost zalezne od temepratur w jakich samochod jest eksploatowany

dodatkowo jesli przewidywane sa dlugie okresy miedzyprzegladowe to stosuje sie oleje niskiej sklonnosci do popielenia ( A5 dla benzyn B4 dla ropniakow ) w ropniakach dodatkowo uzwglednia sie istnienie katalizatorow DPF oraz ryzyka uszkodzenia/zapachania zawory recyrkulacji spalin