Sułtan 1275

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: monsterk »

E no, szybka ta poczta czasami potrafi być!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

no ja też w szoku :shock:
podziękowania monster - pozostaje modlić się by wystartował :mrgreen:

może ma ktoś stożek do hif44 na zbyciu?
Awatar użytkownika
Ania-Ray
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 425
Rejestracja: 21 lut 2007, 16:08
Posiadane auto: Rover Mini Cooper 40LE
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: Ania-Ray »

Czy to "cacko" jest szykowane na IMM do konkursu Miss Elegancji :mrgreen: ?
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

nie przeczę że nie zalezy mi na dobrym wyglądzie ale głównie to, jak to kiedyś sait o swoim napisał: ..wygląd wyglądem ale auto ma po prostu zapier..ać ....
także silnik stanowi ostatnio oczko w głowie :)

a jesli chodzi o zdjęcie z goła blachą na błotniku to po prostu on taki nie ubrany :wink:
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

no popatrz i w mój wątek wkrada się cenzura :P
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

trochę podczyściłem zestawik
progi w kolektorze podobnie jak w głowicy także usunięte
Załączniki
IMG_0377.JPG
IMG_0377.JPG (70.04 KiB) Przejrzano 1398 razy
IMG_0376.JPG
IMG_0376.JPG (119.07 KiB) Przejrzano 1398 razy
Awatar użytkownika
Sadam
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2487
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: Sadam »

kolektor w tej chwili się rozszerza przy wyjściu? a głowica z kolei zwęża głębiej w kanałach?

nie przyglądałem się dokładnie zdjęciom, ale wydaje mi się że będziesz miał rozszerzenie a zaraz potem zwężenie w kanałach dolotowych, i tutaj bardzo teoretycznie, bo nigdy tego dokładnie nie zgłębiałem - może to zaburzyć przepływ w kanałach i słabo wpływać na pracę silnika

tak mi się wydaje...

but I might be wrong
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

szczerze to wydaje mi się że w kolektorze średnica jest dość spora i jeśli zlikwiduję zwężenie w wyjściu kolektora to tylko przedłużę ten szeroki kanał, który znajdzie jeszcze przedłużenie w większej średnicy w głowicy i dopiero tam będzie zwężony
taki mój mały wywód

mody robiłem w oparciu o książkę Vizarda więc zobaczymy
bądźmy dobrej myśli
Awatar użytkownika
Sadam
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2487
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: Sadam »

przy szerokim kanale w głowicy powinno grać faktycznie, myślałem, że tylko przy wejściu wygładziłeś, w takim wypadku nic tylko brać się do roboty dalej :) powodzenia
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

odebrałem głowicę od majstra
zestawy zawór-głowica zrobione jak fabryka w 3 kąty
Załączniki
IMG_0415.JPG
IMG_0415.JPG (63.93 KiB) Przejrzano 1262 razy
IMG_0420.JPG
IMG_0420.JPG (97.78 KiB) Przejrzano 1262 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: monsterk »

przydałobysie aby gniazdo z zaworem dotrzeć, a majster coś duduży posuw podczs planowania ustawił
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

pytałem o dotarcie zaworów, ale twierdzi po tej obróbce nie jest konieczne
przy mnie podłączał wakuometr i trzymało bardzo dobrze

a planowanie nie jest robione na standardowej magnesówce i ściernicy bo wtedy jest super gładka powierzchnia tylko na maszynie z głowicą z obciąganymi wkładami cbn ustawioną pod kątem stąd taka faktura
majster uważa że trzymanie uszczelki przy tej obróbce jest o niebo lepsze
w zasadzie pierwsze planowanie było zrobione na magnesówce przez poprzedniego majstra i powierzchnia była glanc, ale zawory tylko dotarł do gniazd i wyglądało to tragicznie stąd wyprawa do majstra w zasadzie najlepszego w rejonie a ten zdecydowanie polecał poprawkę planowania
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sułtan 1275

Post autor: humin »

dodatkowo "poryrałem", jak to monster mówi, ostre krawędzie w kanałach :grin:
Załączniki
IMG_0459.JPG
IMG_0459.JPG (71.66 KiB) Przejrzano 1504 razy
IMG_0472.JPG
IMG_0472.JPG (80.59 KiB) Przejrzano 1504 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: monsterk »

Weż się do roboty i dotrzyj te zawory :mrgreen:
Zrobiłi mi kiedyś głowice w landzie też tą metodą- nowoczesną- też mieli wakuometr i dupa, musiałem głowice sciągać bo dwa byłe nieszczelne. ta metoda sprawdzania oszukuje ponieważ możesz uderzyć zaworem on się zakleszczy i będzie szczelny. A co do planowaniato miałem gładziej zrobioną głowicę od bmw diesla i kompresja sadziła do wody
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2524
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Sułtan 1275

Post autor: Konrad K_2 »

monsterk pisze:kompresja sadziła do wody
mówiłem
ODPOWIEDZ