Strona 17 z 80

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 05 lis 2010, 10:34
autor: Konrad K_2
monsterk pisze:i z nadkolami cały silnik się ugotuje :roll:

mocno prawdopodobne chyba ze przez mase wypusci coś powietrza

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 10 lis 2010, 20:16
autor: Gibki Staruszek
Zaczęło się niewinnie ... po odkurzeniu tyłu bagażnika klapy zobaczyłem małe ognisko korozji przy zagięciu rantu. Było jeszcze pod farbą więc myślałem,że jest małe i wystarczy oszlifować. Jednak nie ... pod rantem było więcej ... :neutral: CDN ...

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 10 lis 2010, 20:21
autor: Bankowy
Angole chyba mieli zamysł, że wszystkie Miniaki mają mieć pomarańczowo-brązowy kolor o lekko chropowatej fakturze, a wiek Miniaczy powinien być określany na podstawie dodatkowych wlotów powietrza, które karoseria "zdobywa" z upływem lat.
Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że nawet F126p jest bardziej odporny na rudą ;)

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 08:22
autor: Gibki Staruszek
Bankowy pisze:Angole chyba mieli zamysł


Tiiiaaa ... mieli .... pod zagięciem blachy nie są malowane ... tylko po lakierowaniu całości te miejsca sikneli badziewnym woskiem co z biegiem czasu zesztywniał i wykruszył się w paru miejscach i nie wszędzie dotarł ... Jest to kolejne 100% skopane fabrycznie miejsce i wszystkim tam będzie gnić.

NAPRAWA :Zrób to sam... :wink: Po odgięciu rantów na około trzeba rozwiercić 4 zgrzewy. Do tego stosujemy specjalne wiertło/frez do zgrzewów.

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 08:34
autor: Gibki Staruszek
Po rozwierceniu można rozwarstwić dwa elementy ...

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 08:38
autor: Gibki Staruszek
Oto co widzimy pod spodem ...

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 08:45
autor: Gibki Staruszek
Trzeba usunąć rdzę ... :neutral: I zobaczcie gdzie są miejsca zgrzewów ... tak samo z lewej i prawej .

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 11:39
autor: Sadam
Bankowy pisze:Angole chyba mieli zamysł, że wszystkie Miniaki mają mieć pomarańczowo-brązowy kolor o lekko chropowatej fakturze, a wiek Miniaczy powinien być określany na podstawie dodatkowych wlotów powietrza, które karoseria "zdobywa" z upływem lat.
Bo jak inaczej wytłumaczyć fakt, że nawet F126p jest bardziej odporny na rudą ;)


tyle, że zależność była by odwrotna im młodszy tym więcej wlotów powietrza, ciągle nie mogę wyjść z podziwu jak pięknie zeżarte są MPI czyli maksymalnie 13 letnie auta w tej chwili

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 19:59
autor: Gibki Staruszek
Do czyszczenia rdzy używam "czarnej baby" :grin: zbiera wszystko oprócz blachy ... idealna do tej pracy , można jeszcze tarczą drucianą na szlifierce kątowej lub tarczą lamelową .

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 20:02
autor: Gibki Staruszek
czyszczone miejsca ...

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 20:08
autor: Gibki Staruszek
Na czysty metal położyłem podkład reaktywny (zamyka drobne punkty rdzy) .Przy okazji zaspawałem dziury po wkrętach od tablic (8szt) zostawiłem tylko dwie.

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 20:15
autor: Gibki Staruszek
Podkład reakcyjny po wyschnięciu matujemy delikatnie drobnym papierem i szmatką matującą. Dalej położyłem podkład uni. Dam mu 24 h w kotłowni na uschnięcie :razz:

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 20:31
autor: Bankowy
No Staruszku, pięknie! Roboty nie żałujesz, ale właśnie tak powinno wyglądać porządne przygotowanie blacharskie, nie tylko Miniaka, ale każdego auta. Problem tylko w tym, że żadnemu blacharzowi nie chce się być tak dokładnym. A Twoja robota zasługuje na pochwałę!

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 20:47
autor: Konrad K_2
ja sie zastanawiam jak to zgrzejesz po lakierze

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 11 lis 2010, 20:51
autor: Gibki Staruszek
Dziękować ... Najlepsze jest ,że klapa wyglądała na idealną i nic nie wskazywało na taki stan ... a tu zonk ... pamiętajcie o tym miejscu przy swoich remontach . :wink: