Strona 17 z 28

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 19:53
autor: wilkuw
flapjck1 pisze:pasowania elementow silnika projektuje sie dla pewnych norm za uwzglednieniem gestosci i lepkosci oleju

gestosci sa wprost zalezne od temepratur w jakich samochod jest eksploatowany


bmw zaleca 0-5 :30-40 tyle ze silnik w mini 1,6 90-120 koni to nie zaden majstersztyk, a pasowanie widac po tym ile oleju potrafia zjadac.
Rozumiem ze wszyscy leja tak jak bmw zaleca.... ktos (zwlaszcza urzytkownicy turbo leje 10-50 lub 10-60 ?

wiem ze moze to na wyrost, ale jakos po autach turbo przywyklem do nieco drozszych (10-60) i lepszych w mojej ocenie olejach ...choc z drugiej strony to tylko 120 koni z 1,6 ...

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 21:29
autor: flapjck1
czlowieku, pierscienie to najmniej istotny element w tej ukladance - to jest akurat dowod na wg mnie niska trwalosc jakiegos elementu ukladanki tlok/cylinder
tu sie rozchodzi o panewki, popychacze hydrauliczne, cala hydraulike sterowania zaworami

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 22:25
autor: wilkuw
flapjck1 pisze:czlowieku, pierscienie to najmniej istotny element w tej ukladance - to jest akurat dowod na wg mnie niska trwalosc jakiegos elementu ukladanki tlok/cylinder
tu sie rozchodzi o panewki, popychacze hydrauliczne, cala hydraulike sterowania zaworami


albo dowod na to ze 0-30 mozna sobie w d wsadzic bo przelatuje przez silnik w jak woda w nasze piekne lato :)

to rozwin prosze gdzie tu chodzi i jak o panewki :) ( 10-60 ) nie dosc ze ich nie zabije to zapewni im dluzej film olejowy w ekstremalnej sytuacji niz 0-30 czy 0-40 zalecany przez bmw :)

popychacze.. no jest szansa ze sie napelnia nieco pozniej (w sprawnym aucie) o ile wogle zejdzie z nich olej :) wiec znowu gdzie wada oleju 10-60 ?

hyraulike sterowania zaworami jaka ? i jak ma zle wplynac olej 10-60 na nia... wedle tych teorii wszystkie starsze ilniki powiiny wybuchac od nalania oleju o lepszych parametrach niz zalecano :) co wiecej czemu za granicami tego kraju potrafia stare miniaki zalewac 10-60 jesli lataja tym po torach itp ? Ilu kierowcow majacych auta turbo (mini czy inne) leje 0-40 ? Czemu wszystkie wysilone konstrukcje lataja na 10-60 ?

Rozumiem tez ze wedle tych teoretycznych informacji z instrukcji :) nalezy na pewno zalewac mini castrolem lub innym zalecanym przez bmw :) a motul.. ktory to rozni sie parametrami.. milers valvo czy inny zaszkodzi autu ??

slucham dalszych wypowiedzi czemu to 10-60 to zly olej .. co wiecej nie bardzo wierze ze wszyscy tu leja to co zaleca producent.. zwlaszcza w mocniejszych wozach :)


PS. nie bede przywolywal doswiadczen z innych aut/for bo zaraz dowiem sei ze przeciez to nei mini :)
PS2. nie twierdze ze musze miec racje , natomiast czekam na jakies realne argumenty za i przeciw

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 22:31
autor: flapjck1
miales instrukcje od MINI w reku?

poza tym mowiac o sterowaniu rozrzadu mam na mysli wszystkie kasowniki hydrauliczne, wariatory od zmiennych faz itepe

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 22:34
autor: wilkuw
zalezy o co pytasz.. w reku nie , poogladalem na necie i wiem jaki olej zaleca tam bmw :) natomiast zapytalem bo bmw zaleca tez serwisowanie wozow w bmw :) a nie widze zeby bylo to super popularne. wiec jesli mozesz rozwin co miales na mysli :)

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 22:41
autor: flapjck1
nie wiem jak w bmw ale w mojej plebejskiej marce tabela zalecen wyglada tak ze w zaleznosci od tego w jakich warunkach pogodowych jest uzywane auto to sa rozne gestosci olejow

polskie warunki to akurat najlepiej 5w30 i 5w40, nie zalecane sa gestsze wlasnie ze wzgledu na hydrauliczne napinacze rozrzadu i wariatory walkow rozrzadu

u mnie stosowany jest Castrol mimo innej rekomendacji marketingowej importera i jedno musze mu przyznac: silniki eksploatowane na nim zyja, zawsze jak trafi do mnie wybuchniety silnik to okazuje sie ze jezdzil na czyms innym

tylko jest jedno ALE, statystyczny uzytkownik jezdzi od przegladu do przegladu, 15-20-30 tys km potrafi nie zagladac do stanu oleju, no i nie zapierdala z gazem w podlodze

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 22:56
autor: wilkuw
flapjck1 pisze:nie wiem jak w bmw ale w mojej plebejskiej marce tabela zalecen wyglada tak ze w zaleznosci od tego w jakich warunkach pogodowych jest uzywane auto to sa rozne gestosci olejow


dodal bym do tego kto i jak jezdzi i jak mysli :) ja wole poczekac z deptaniem az woz sie nagrzeje , niz martwic sie gdzy temp oleju rosnie..zwlaszcza ze czesto dobre 10-60 "dziala" lepiej niz jakeis tam 5-40

flapjck1 pisze:polskie warunki to akurat najlepiej 5w30 i 5w40, nie zalecane sa gestsze wlasnie ze wzgledu na hydrauliczne napinacze rozrzadu i wariatory walkow rozrzadu
znam zarowno wozy z wariatorami starszych kosntrukcji jak i z 2 glowicami w ukladzie v w ktorych sa napinacze na napedzie walkow maja po 300 000 lataja na valvo 10-40 i nic sie z nimi nei dzieje :) no przepraszam :) lekko odezwaly sie po wymianie uszczelek pod nimi i wypompowaniu ich z oleju :) (1 i jedyny raz od 80 000)

flapjck1 pisze:u mnie stosowany jest Castrol mimo innej rekomendacji marketingowej importera i jedno musze mu przyznac: silniki eksploatowane na nim zyja, zawsze jak trafi do mnie wybuchniety silnik to okazuje sie ze jezdzil na czyms innym


Ciekawi mnie to co mowisz, z moich doswiadczen (i nei tylko)wynika ze to marny i czesto podrabiany olej, do tego mocno nagarowy zostawiajacy niezly szlam w silniku. Moze jezdzenie tych aut wlasnie na tym polega (nagarowy olej) ktory wmiare trzyma silnik w kupie nie lejac sie z kazdej strony ?? miles silniki wybchniete na motulu valvo milersie ? i co znaczy wybuchniety ?? bo olej nei za wszystko odpowiada :)



flapjck1 pisze:tylko jest jedno ALE, statystyczny uzytkownik jezdzi od przegladu do przegladu, 15-20-30 tys km potrafi nie zagladac do stanu oleju, no i nie zapierdala z gazem w podlodze


ja tez nie zapierdalam no.. moze czasem, choc nei uwazam sie raczej za statystycznego uzytkowniak auta :) mini bedzie jezdzil zona :) ale jak widze jak woz leci na pelenych wentylatorach , klimie a pod maska woda w zbiornikach najchetniej by odparowala :) to jakos wole to nie zalecane (bo nikt nie zaleca, moze poza modelami bmw m i jakimis rs audi itp ) 10-60 niz 5-40 i zastanawianie sie co sie stanie :) jak teraz prze zmiasto przelece nieco szybciej ( wiem przeginam ale nico celowo)

reasumujac :) wiemy ze nie zaszkodzi, moge tez dodac ze poprzednai marka z jaka duzo mialem i mam do czynienia tez brala olej :) a po dobrym remoncie zurzycie oleju w silniku 350 koni wynosilo praktycznie 0 zamiast 500 na 1000km :) wiec widac da sie :)

Ps. Dzieki flapjck1 za dyskusje :) i polecam do jakiegos mini testowo zalac valvo 10-60, najlepiej po remoncie

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 23:03
autor: flapjck1
ja mam olej nie z allegro tylko z centrali castrola i w chuj za niego placimy, klienci placza potem


a wybuchniety silnik to np: urwany tlok, cep zrobiony z korbowodu, dziura w bloku, mielonka nikasilowa w misce i inne podobne pysznosci


zwlaszcza w silnikach CRDI z turbo :) tam sie cuda dzieja i olej ma wplyw na wszystko :)

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 23:06
autor: flapjck1
osobiscie uzywam http://www.midland.pl/index.php?page=sh ... t&Itemid=4

jak myslisz gorszy czy lepszy od valvo? czym sie rozni?

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 23:09
autor: wilkuw
flapjck1 pisze:ja mam olej nie z allegro tylko z centrali castrola i w chuj za niego placimy, klienci placza potem


podobnie boje sie alegrowych okazji :) choc znajomi majacy duze warsztaty dawno przeszli na mobila (tdi itp)


flapjck1 pisze:a wybuchniety silnik to np: urwany tlok, cep zrobiony z korbowodu, dziura w bloku, mielonka nikasilowa w misce i inne podobne pysznosci


urwany tlok dziura w bloku itp to juz glupota uzytkownika, marny remont wada konstrukcjyjna a nie olej :) ...zazwyczaj


flapjck1 pisze:zwlaszcza w silnikach CRDI z turbo :) tam sie cuda dzieja i olej ma wplyw na wszystko :)

widac porzadne silniki :) choc zgodze sie ze serwisowanie aut w polsce jest czesto dziwnie traktowane :)

jako ze nikt z uzytkownikow sie nie wypowiada, zalejemy 10-60 ;)
wikeszym problemem jest ustawienie dachu :( nie mam cieprliwosci)

Re: MINI olej

: 06 lip 2012, 23:13
autor: wilkuw
flapjck1 pisze:osobiscie uzywam http://www.midland.pl/index.php?page=sh ... t&Itemid=4

jak myslisz gorszy czy lepszy od valvo? czym sie rozni?


nie mysle :) 20 to jak dla mnie nieco gesto :) co do norm nie mam juz sil przegladac :) natomiast uzytkowalem oleje tej firmy dawnoo temu gdy nikt o nich nie slyszal w motocyklach i zlego slowa nie powiem :) dobry olej tyle ze malo znany :)

dla mnei niestety czesto istotna byla odpornosc filmu olejowego na zerwanie :) a pomijajac testy mialem okazje widziec jak olej zachowuje sie na prostej maszynce gdzie kreci sie walek a kolejne obciazniki coraz bardziej dociskaja 2 czesc uzadzenia czekajac kiedy sie zatrze :) sporo olejow typu castrol szybkooo sie poddawalo valvo millers midtland dawaly rade ;)

Re: MINI olej

: 07 lip 2012, 00:33
autor: venomenon
Dobrze wilkuw, że poruszyłeś temat 10w-60. Zastanawiałem się nad takim Castrolem (Edge Sport 10w60) bo jest w super cenie do kupienia w Makro. Co w ogóle powiecie o kupowaniu oleju w takim sklepie?
I mam dylemat czy zalać Castrolem, czy Gulfem 5w30, czy pozostać przy Motulu 5w40? Może mi ktoś pomoże/doradzi?
Zwykły Castrol Edge 5w30 nie wchodzi w grę.
Na Gulfa mam bdb ceny od zaprzyjaźnionego warsztatu (4l. 5W30 w granicach 75zł,
4l. 5W40 60zł). Proszę znawców tematu o poradę :)

Re: MINI olej

: 07 lip 2012, 11:32
autor: wilkuw
to moze Gulf Racing :) , teraz zauwazylem ze mozna bylo podejsc z valvoline vr1 ale 5w50 :) i pewnie bylo by "prawie" jak kaze bmw a jednak nieco lepiej :)

Re: MINI olej

: 07 lip 2012, 12:43
autor: pididi
Po Castrolu Edge, Motulu Specific LL-04 5W40, X-Clean, Millersie XFS 5W40 zatrzymałem się na XFSie 5W50 (za poradą Croom'a) i Miniak zadowolony, pije sobie zauważalnie mniej niż na Motulu Specific. Drogi specjalnie nie jest, jak ktoś będzie chciał stestować to polecam.

Re: MINI olej

: 07 lip 2012, 17:55
autor: Brennt
z ciekawosci zapytam - ile te wasze miniaki "piją" tego oleju? bo na razie zrobilem 6kkm i nie zauwazylem zadnego ubytku, a z tego co czytalempare razy, wymieniacie olej nie co 25-30k tylko co 10-15. Stad moje pytanie, co robicie ze w tym czasie musicie dolewac olej?

dodam, ze mam juz mocno naduzyta uszczelke miski olejowej i co jakis czas mi sie tam jakas kropelka pojawi