Re: MINI olej
: 11 lip 2012, 14:30
dobre są też oleje PETRONAS Syntium
Juz Ci tlumacze dlaczego auto, ktore wspomniales smigaja po torach albo wysilone silniki za granica uzywaja 10-60. U nas zreszta tez masz lany 10-60 do eMek.wilkuw pisze:albo dowod na to ze 0-30 mozna sobie w d wsadzic bo przelatuje przez silnik w jak woda w nasze piekne latoflapjck1 pisze:czlowieku, pierscienie to najmniej istotny element w tej ukladance - to jest akurat dowod na wg mnie niska trwalosc jakiegos elementu ukladanki tlok/cylinder
tu sie rozchodzi o panewki, popychacze hydrauliczne, cala hydraulike sterowania zaworami
to rozwin prosze gdzie tu chodzi i jak o panewki( 10-60 ) nie dosc ze ich nie zabije to zapewni im dluzej film olejowy w ekstremalnej sytuacji niz 0-30 czy 0-40 zalecany przez bmw
popychacze.. no jest szansa ze sie napelnia nieco pozniej (w sprawnym aucie) o ile wogle zejdzie z nich olejwiec znowu gdzie wada oleju 10-60 ?
hyraulike sterowania zaworami jaka ? i jak ma zle wplynac olej 10-60 na nia... wedle tych teorii wszystkie starsze ilniki powiiny wybuchac od nalania oleju o lepszych parametrach niz zalecanoco wiecej czemu za granicami tego kraju potrafia stare miniaki zalewac 10-60 jesli lataja tym po torach itp ? Ilu kierowcow majacych auta turbo (mini czy inne) leje 0-40 ? Czemu wszystkie wysilone konstrukcje lataja na 10-60 ?
Rozumiem tez ze wedle tych teoretycznych informacji z instrukcjinalezy na pewno zalewac mini castrolem lub innym zalecanym przez bmw
a motul.. ktory to rozni sie parametrami.. milers valvo czy inny zaszkodzi autu ??
slucham dalszych wypowiedzi czemu to 10-60 to zly olej .. co wiecej nie bardzo wierze ze wszyscy tu leja to co zaleca producent.. zwlaszcza w mocniejszych wozach
PS. nie bede przywolywal doswiadczen z innych aut/for bo zaraz dowiem sei ze przeciez to nei mini
PS2. nie twierdze ze musze miec racje , natomiast czekam na jakies realne argumenty za i przeciw
do 9-10 000 smiga malo autOlo pisze: Juz Ci tlumacze dlaczego auto, ktore wspomniales smigaja po torach albo wysilone silniki za granica uzywaja 10-60. U nas zreszta tez masz lany 10-60 do eMek.
Otoz olej ten ma lepsza gestosc w wysokich temperaturach i przeznaczony jest do pracy w wyzylowanych silnikach, ktore nie jezdza po miescie do 3tysiecy obrotow a smigaja na pelnym gazie do 9-10tys obrotow gdzie masz wysokie temperatury i tarcie. Wszystko po to ze olej ten ma swoje wlasciwosci po dogrzaniu i nie zerwie Ci filmu jak 0-30 czy 0-40 ktore sa do normalnych silnikow gdzie czasami damy im po garach.
Oczywiscie ze mozesz zalac sparka jesli tylko chcesz wydac kaseOlo pisze: Zreszta pozalewaj silnik 10-60 ciekawe ile na nim zrobisz jezdzac po miescie. Bo dla mnie rowniez dobrze z tego co piszesz moge zalac nim Chevroleta Spark 1.0 albo Seja 600tke.
Albo zalej v300 motula
tak samo po co lac valvo motula czy inny markowy olej jak mozna zalac czym badz z tescoOlo pisze: Kazdy olej ma swoje przeznaczenie. Po co lac olej 10-60 do auta, ktorego go nie dogrzeje nie uzyska lepkosci i gestosci w jakiej powinien pracowac. Szybciej ma odprowadzac cieplo z silnika jak i turob bo turbo jest nim smarowane jak wiadomo. Tylko ze nie jest to slimak ak maly jak w naszych mini a raczej cos o wiele wiekszego i potezniejszgo co potrafi wydmuchac ponad 2 bary
Na tym motulu jezdzilem w Renault Vel Satiswilkuw pisze:valvo 5w50..motula masz nawet 5w40
Jaka bedzie roznica miedzy: XFS 0W40 a XFS 5W50 ?pididi pisze:Miller XFS - w tej serii są różne oleje: 5W40, 5W50 etc.
Poczytaj opinie o marce. Serii CFS nie ma po co zalewać na drogowe użytkowanie.