Strona 20 z 80
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 13 gru 2010, 10:26
autor: flapjck1
wazy zaskakujaco duzo? sztywny jest?
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 13 gru 2010, 10:48
autor: Gibki Staruszek
jest sztywny , ma wtopione wzmocnienia i waży chyba więcej niż przednie blachy.
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 13 gru 2010, 11:43
autor: flapjck1
czyli gruby
i nie wazy wiecej niz blachy, sprawdzane
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 13 gru 2010, 11:45
autor: macko
to ile kg jest lżej z tym flip frontem?
m.
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 13 gru 2010, 13:17
autor: flapjck1
roznica jest przy tym grubym na korzysc laminatu jakies 5-8 kg, nie wydaje mi sie zeby wiecej
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 13 gru 2010, 13:51
autor: Gibki Staruszek
Równając go zeszlifowałem jeszcze z 1kg ...
Wagowo na flipie i silniku jestem do przotu ale na ramie w plecy ...
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 13 gru 2010, 14:32
autor: Konrad K_2
no co ty rurowa rama powinna być lżejsza
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 13 gru 2010, 20:13
autor: Gibki Staruszek
moja jest ,jak oceniam, jakieś 2x cięższa do serii , będę ją jeszcze wykańczał to może trochę spadnie.
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 13 gru 2010, 21:36
autor: Konrad K_2
tak obejzakem ta twoja rame i nie wiem jak ty ja tak dociazyłes
mojas wazy z 60 - 70 % oryginału
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 14 gru 2010, 10:54
autor: Gibki Staruszek
u ciebie jest sporo elem. ze starej (poprzeczna przednia , dwie dolne ), u mnie to wszystko jest z profili a one są dosyś ciężkie.
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 14 gru 2010, 15:14
autor: Konrad K_2
no ale to w oryginale ta rama ma po 5 warstw blachy
to jaki u ciebie jest profil ?
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 14 gru 2010, 18:03
autor: Gibki Staruszek
Blacha w seryjnej ramia jest dość cienka a sztywności jej dodają przetłoczenia i zagięcia oraz warstwowe połączenia. W sumie metrowy warstwowy profil bedzie lżejszy od metrowego grubego ceownika a tak samo wytrzymały. Podobnie jak z nadwoziem samonośnym i ramowym.
U mnie jest profil prostokątny. Jak to u nas w kraju - " dałem co miałem "
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 15 gru 2010, 10:03
autor: markfive
Tak czytam te posty na temat ramy i zastanawiam się czemu one służą. Po pierwsze Konrad czy ważyłeś swoją ramę i dla porównania również fabryczną ?. Jeżeli tak to podaj konkretne dane (chociaż też nie wiem na ile to bedzie przydatne biorąc pod uwagę pod jaki silnik była budowana). Te dwie ramy a więc Twoja i Gibkiego są zbudowane pod inne jednostki napędowe. Jaki więc sens porównania tych dwu ram.
Moje zdanie w tej sprawie jest takie. Rama podsilnikowa i jednocześnie mocująca najważniejsze elementy przedniego zawieszenia powinna być solidna i jak najlepiej przemyślana pod wzgledem konstrukcyjnym. W amatorskich warunkach buduje się ją z dostępnych materiałów. Ponieważ jest to zazwyczaj prototyp może wymagać kolejnych przeróbek w trakcie realizacji projektu. Na to szkoda drogich super wytrzymałych i jednoczesnie lekkich materiałów. W tym przypadku jej waga nie ma pierwszorzędnego znaczenia. Budując kolejną już sprawdzoną wymiarowo i konstrukcyjnie ramę pod identyczny zespół napędowy mozna połozyc nacisk na lepsze lzejsze materiały i bardziej profesjonalne jej wykonanie.
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 15 gru 2010, 13:13
autor: Gibki Staruszek
No właśnie ... następna rama będzie bardziej profeszonal .
Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "
: 15 gru 2010, 13:35
autor: Konrad K_2
szczerze to niewiem czemu mam sie znowu tłumaczyć z dyskusji na forum dyskusyjnym...