Strona 3 z 6

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 21 lip 2012, 13:37
autor: Mayon
Beny Ty wiesz że jak będziesz w trójmieście to pisze sie na jazdę próbną :) oczywiście jako pasazer, ale nie odpuszcze CI :):)

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 21 lip 2012, 15:03
autor: Beny
nie ma problemu, o ile pojawię się zielonym, bo jakieś 2 miesiące temu obiecałem, że wstawię mk1 na wystawę Classic Moto Show http://www.classicmotoshow.pl/, ale może postaram się o inny samochód na wystawę, a wtedy nad morzem pojawię się swioim mini.

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 21 lip 2012, 16:06
autor: g00dMan
Można liczyć na foty w większym rozmiarze?

IMG_0539.JPG
IMG_6405.jpg
IMG_6507.jpg
IMG_6487.jpg
IMG_6491.jpg

Wręcz idealne na tapetkę :roll:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 21 lip 2012, 18:08
autor: SAMMMPŻ Rado
wpadaj nad wodę zielonym, na wystawę daj im jakiś kartonowy stand :wink:
samochód robi robotę, ładnie złożony :twisted:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 22 lip 2012, 18:03
autor: Beny
g00dMan pisze:Można liczyć na foty w większym rozmiarze?

IMG_0539.JPG
IMG_6405.jpg
IMG_6507.jpg
IMG_6487.jpg
IMG_6491.jpg

Wręcz idealne na tapetkę :roll:
Jak tylko będę w posiadaniu większych rozdzielczości to podeślę

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 28 lip 2012, 00:57
autor: carman81
Samochód bajka, chyba już lepiej być nie może. Najlepszy w Polsce ??? :smile:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 28 lip 2012, 19:39
autor: Beny
Dzięki za dobre słowo

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 29 lip 2012, 21:39
autor: SAMMMPŻ Rado
Beny, napiszesz kilka słów o koncepcji auta (w sensie pomysłu od podstaw na budowę), i specyfikacji...jestem ciekaw szczerze mówiąc jak to się rodziło :roll:

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 01 sie 2012, 17:26
autor: Beny
SAMMMPŻ Rado pisze:Beny, napiszesz kilka słów o koncepcji auta (w sensie pomysłu od podstaw na budowę), i specyfikacji...jestem ciekaw szczerze mówiąc jak to się rodziło :roll:


Radziu,
projekt mk1 miałem w głowie już jakieś 3-4 lata temu (mini mam od 7 lat i jakoś po 3 latach posiadania zapragnąłem mk1-ki).
Nabyłem nawet stosowny egzemplarz mk1 na południu Polski i samochód czekał na lepsze czasy (wiesz że odbudowa takiego auta musi kosztować), ponieważ w międzyczasie miałem inne duże wydatki (nie było szans na rozpoczęcie i dokończenie odbudowy), sprzedałem mk1 koledze z klubu, a sam postanowiłem, że kiedyś jeszcze kupię coś innego.
Wiedziałem, że w garażu Artura Miernika od jakiegoś czasu z dużym wsparciem Markfive była powolutku ratowana buda mk1 i jakoś 2 lata temu została przez Artka pomalowana na kolor zielony (który zasugerowałem mu w luźnej rozmowie, nawet nie myśląc o tym że ją kupię), kiedy zobaczyłem pomalowany samochód zacząłem myśleć nad tym autem i ustaliliśmy że robimy tą budę dla mnie.
Początkowa koncepcja, którą miałem to MK1 w specyfikacji Coooper Monte Carlo, czerwiec z białym dachem i wygląd maksymalnie zbliżony do historycznych rajdówek z połowy lat 60-tych.
Dla zielonego MK1 pierwszą koncepcją było przełożenie silnika litrowego i części zawieszenia z mojej "wyścigówki" a na budę miałem już klienta (wiesz Radziu - koszty).
Drugą koncepcją było oddanie całej "wyścigówki" w rozliczeniu, a Artur zaczął składać MK1 ze swoich części i z tego co dokupiłem (cała galanteria MK1 + masa innych części), efektem takiej koncepcji był silnik 1300, który Artur zaproponował do założenia do MK1 (dane silnika w postach powyżej)
Ogólna koncepcja jak to Morris Mini w stylizacji Morris Cooper MK1 w klasycznych kolorach, z czarnym wnętrzem, sprawnym zawieszeniem (Hi Lo, regulowane wahacze itp), auto wymaga jeszcze dopracowania detali wnętrza, nad czym muszę popracować w tym roku.

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 01 sie 2012, 18:47
autor: SAMMMPŻ Rado
hmmm...sprawę kosztów przemilczę :roll: , znam temat z autopsji.. :oops:
fajnie wyszedł finalnie, ja też ewoluowałem z koncepcją ale tak bywa przy tak długo rozłożonym w czasie projekcie...efekt finalny twojej MK I - kozak :cool:

sezon 2014

: 14 maja 2014, 20:30
autor: Beny
w zeszłym roku nie wyjechałem na drogi (inny mały projekt trochę mnie zajął), ale w tym roku powrót na asfalt, czekam tylko na trochę czasu żeby odebrać auto z miejsca zimowania.
Z nowości:
nagrzewnica w starym stylu i takież fotele tyle, ze obszyte skórą
poprawione drzwi z oryginalnym wypukłym pasem, dokupione aluminiowe "talerze"
wydlużone przełożenie z 3:44, na trochę dłuższe

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 14 maja 2014, 22:33
autor: Luomo
Też się zastanawiałem nad opcja bez zagłówków, ale wizja strzału w tył była zbyt przerażająca ;-) Cobry wywaliłeś bo były niewygodne, czy wykorzystałeś je do innego projektu? Pytam bo sam mam Cobry i trochę zastanawia mnie czy brak możliwości regulacji pochylenia oparcia jest mocno uciążliwy :-) Pozdr.!

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 15 maja 2014, 08:01
autor: Beny
Opcja bez zagłówkow jest bo to oryginalne fotele a co do foteli cobra, niektórzy sobie chwalą ze wygodne ale ja akurat nie potrafiłem znaleźć dla siebie dobrej pozycji i non stop z poduszką za plecami jeździłem, opcja alternatywna to kubły, które zostały po rajdówce ...

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 15 maja 2014, 08:54
autor: Sadam
Beny, z nowości jeszcze widzę wymienna kierownicę jak się na drewnie ręce zapocą ;)

Re: Morris Mini MK1 1965 r.

: 15 maja 2014, 10:15
autor: Gibki Staruszek
Hej. Stare Cobry zostawiasz sobie ? pytam bo szukam czegoś takiego ?