SAMMMPŻ Rado pisze:Beny, napiszesz kilka słów o koncepcji auta (w sensie pomysłu od podstaw na budowę), i specyfikacji...jestem ciekaw szczerze mówiąc jak to się rodziło
Radziu,
projekt mk1 miałem w głowie już jakieś 3-4 lata temu (mini mam od 7 lat i jakoś po 3 latach posiadania zapragnąłem mk1-ki).
Nabyłem nawet stosowny egzemplarz mk1 na południu Polski i samochód czekał na lepsze czasy (wiesz że odbudowa takiego auta musi kosztować), ponieważ w międzyczasie miałem inne duże wydatki (nie było szans na rozpoczęcie i dokończenie odbudowy), sprzedałem mk1 koledze z klubu, a sam postanowiłem, że kiedyś jeszcze kupię coś innego.
Wiedziałem, że w garażu Artura Miernika od jakiegoś czasu z dużym wsparciem Markfive była powolutku ratowana buda mk1 i jakoś 2 lata temu została przez Artka pomalowana na kolor zielony (który zasugerowałem mu w luźnej rozmowie, nawet nie myśląc o tym że ją kupię), kiedy zobaczyłem pomalowany samochód zacząłem myśleć nad tym autem i ustaliliśmy że robimy tą budę dla mnie.
Początkowa koncepcja, którą miałem to MK1 w specyfikacji Coooper Monte Carlo, czerwiec z białym dachem i wygląd maksymalnie zbliżony do historycznych rajdówek z połowy lat 60-tych.
Dla zielonego MK1 pierwszą koncepcją było przełożenie silnika litrowego i części zawieszenia z mojej "wyścigówki" a na budę miałem już klienta (wiesz Radziu - koszty).
Drugą koncepcją było oddanie całej "wyścigówki" w rozliczeniu, a Artur zaczął składać MK1 ze swoich części i z tego co dokupiłem (cała galanteria MK1 + masa innych części), efektem takiej koncepcji był silnik 1300, który Artur zaproponował do założenia do MK1 (dane silnika w postach powyżej)
Ogólna koncepcja jak to Morris Mini w stylizacji Morris Cooper MK1 w klasycznych kolorach, z czarnym wnętrzem, sprawnym zawieszeniem (Hi Lo, regulowane wahacze itp), auto wymaga jeszcze dopracowania detali wnętrza, nad czym muszę popracować w tym roku.