Strona 3 z 9
Re: Mini Mayfair by mum666
: 18 lis 2012, 08:46
autor: markfive
Częsty objaw wskazujacy na przedmuchaną uszczelkę pod głowicą miedzy cylindrami. I tak trzeba zdjąć głowicę. Może być też gorzej, np wypalony zawór wydechowy. Co najmniej więc uszczelka, demontaż i sprawdzenie zaworów i gniazd, planowanie głowicy.
Po zdjęciu głowicy zobaczysz czy nie ma progów na gładziach bo kompresja na 1 i 2 jest za niska. Powinno być co najmniej 10 w dobrym silniku.
Miniak nie zrobiony kompleksowo od podstaw, niestety nie będzie się nadawał do bezproblemowej jazdy
Co tydzień, dwa, będziesz robił kolejne naprawy aż ogarniesz wszystko
Re: Mini Mayfair by mum666
: 18 lis 2012, 11:46
autor: mum666
Niestety wbrew rozsądkowi kupiliśmy mini z nadzieją, że pojeździ 2 lata bez większych nakładów czasowych i finansowych a my przez ten czas wymieniając tylko elementy eksploatacyjne odłożymy pieniądze na odbudowę. Rzeczywistość zweryfikowała te plany.
Na garaż też nie ma gotówki, którą mieliśmy zdobyć sprzedając naszego szczeniaka. Mały wyczuł nasze zamiary i zachorował, musimy go 2 miesiące potrzymać aż wyzdrowieje. Nie pozostaje mi nic tylko poszukiwanie garażu do wynajęcia w pobliskim mieście i zrzucenie tam głowicy.
Re: Mini Mayfair by mum666
: 25 lis 2012, 18:09
autor: mum666
Wywiozłem mini na zimowy sen, 15km od domu ale chociaż na głowę nie pada.
Zdjęcia z kącika domorosłego grzebacza i tego co zastałem po zdjęciu czapki, bubę chyba widać dokładnie:
http://www.flickr.com/photos/62445624@N ... 094428939/
Re: Mini Mayfair by mum666
: 25 lis 2012, 18:16
autor: flapjck1
uuu lekko licho, ale to proste do ogarniecia wbrew pozorom
dasz rade
nalej nafty na tloki, sprawdz czy cokolwiek pierscienie trzymaja
Re: Mini Mayfair by mum666
: 25 lis 2012, 19:57
autor: humin
ładnie uwalony zawór, przynajmniej masz ustalone co było nie tak
podoba mi się Twój podręczny stolik remontowo-imprezowy ze szpuli
Re: Mini Mayfair by mum666
: 25 lis 2012, 23:21
autor: markfive
Silnik D 81, czyli powinna być to głowica z gniazdami i zaworami "na bezołowiówkę". Jak widać, dostępne w sprzedaży "paliwo" daje radę zepsuć i taki set
. W sumie zauważyłem, że praktycznie nie ma większej różnicy w zużywaniu się / wypalaniu gniazd i zaworów w głowicach tych silników z gniazdami i bez.
Póki co sytuacja do opanowania. Potrzebny zawór wydechowy, sprawdzenie i ewentualnie szlifowanie wszystkich gniazd i zaworów, wyrównanie (planowanie) głowicy, i nowa uszczelka - najlepiej taka jak była, czyli "okuta" blachą miedzianą. W przyszłości jeżeli postanowisz dalej trzymac to auto najprawdopodobniej i tak konieczny będzie remont całego zespołu napędowego.
Tak z ciekawości, sprawdź symbol głowicy. U góry, nadlew, mniej wiecej na środku w okolicy otworów na laski popychaczy. Może głowica była zmieniana na starszy typ z A serii.
Re: Mini Mayfair by mum666
: 26 lis 2012, 21:35
autor: mum666
Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Po konsultacji z właścicielką mini uznaliśmy, że bez pośpiechu rozbieramy cały silnik i składamy od nowa jak trzeba. Co do symbolu głowicy, udało mi się odczytać CAM 4810, więc przystosowana do bezołowiówki... a nie wygląda
Re: Mini Mayfair by mum666
: 16 mar 2013, 12:33
autor: mum666
Wczoraj dotarła głowica 12G202:
http://www.flickr.com/photos/62445624@N08/8562124282/
Co do postępów przy pracach to raczej ich nie było, dwa razy odwiedziłem miniaka, trochę porozbierałem i tyle. Za miesiąc kupujemy garaż blaszany i mini wraca do nas z zimowego snu, wtedy będę mógł do niego chodzić popołudniami co powinno znacząco przyspieszyć prace.
Kosztorys w excelu mniej/więcej zrobiony, będzie bez szału ale mam nadzieję, że poprawnie
Re: Mini Mayfair by mum666
: 16 mar 2013, 14:10
autor: flapjck1
kupowales u angoli po remoncie czy z tuningiem?
Re: Mini Mayfair by mum666
: 16 mar 2013, 14:37
autor: mum666
flapjck1 pisze:kupowales u angoli po remoncie czy z tuningiem?
Odpchlona, splanowana, nowe uszczelniacze, gniazda zaworowe i zawory wydechowe, 12 miesięcy gwarancji. 179 funtów z wysyłką do UK + musiałem oddać starą "na sztukę", udało się wyrwać za 35 funtów i wysłali na swój koszt bezpośrednio do kolesia, który robił remont.
Kanały spasuję (postaram się
) we własnym zakresie.
Re: Mini Mayfair by mum666
: 19 mar 2013, 21:09
autor: mum666
Doszedł też kolektor dolotowy, zastanawiam się, czy to nie overkill do litrówki. Kupiłem go trochę "w ciemno". Ma 1 3/4" cala na wejściu a kanały sporo większe (34mm) niż te w głowicy.
Mam dwa wyjścia, spasować kanały w głowicy i zakładać go, albo sprzedać i szukać innego. Jakieś porady?
Oznaczenia to CAM6618 i BC&M - A/CR dokładnie taki jak ten:
http://www.ebay.co.uk/itm/MG-METRO-ROVE ... 2ec69dfe64
Re: Mini Mayfair by mum666
: 19 mar 2013, 21:13
autor: se7ven
Jaką masz resztę gratów w silniku?
Re: Mini Mayfair by mum666
: 19 mar 2013, 21:25
autor: mum666
se7ven pisze:Jaką masz resztę gratów w silniku?
Głowica 12G202, kolektor wydechowy maniflow, wydech też będzie maniflow. Gaźnik HS4 z filtrem pancake, rampipe i do tego elektroniczny zapłon. Trochę lżejszy rozrząd chyba będzie i to tyle z performance.
Re: Mini Mayfair by mum666
: 19 mar 2013, 22:03
autor: markfive
mum666 pisze:...Mam dwa wyjścia, spasować kanały w głowicy i zakładać go, albo sprzedać i szukać innego. Jakieś porady?
To jest typowy kolektor montowany fabrycznie do silników 1,3 Cooper i 1,3 MG pasujacy do głowic 12G295 i 12G940 z wyfrezowanym na wejściu kanałów ssących "schodkiem" dla pierścienia ustalającego środkujacego kolektor. Identyczne jest na wyjściach kolektora od strony głowicy.
Sprzedac i szukać innego ? Jakiego ?, gorzej wykonanego zamiennika MiniSpares z nierównymi kanałami które trzeba obrabiać. Moim zdaniem dopasować kanały w głowicy na wejściu na wzór głowicy 12G 940. Z tym jednak trzeba uważać. Obrobić wejścia na krótki stożek tak by nie przebić ścianek kanałów do przejścia dla lasek popychaczy.
Jeszcze jedna uwaga. Nie zapominaj o tym, że głowica 12G202 ma większa pojemność komory spalania. Zakładając "na żywca" taką głowicę bez dostosowania stopnia sprężania do silnika jaki masz ( 998 ) zamiast wzrostu mocy uzyskasz spadek
Re: Mini Mayfair by mum666
: 19 mar 2013, 22:47
autor: mum666
Wielkie dzięki markfive, jak zwykle niezastąpiony
Ten pierścień chyba fajna sprawa nie? Trochę bym go skrócił, żeby w głowicę wchodził 2mm a nie 5 i dopiero po tych 2 mm wyfrezowałbym w kanałach głowicy lejek/stożek.
Z tą komorą spalania to zrypałem sprawę bo się nie doczytałem tego faktu i będzie trzeba na planowanie oddać głowicę