Stage one

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
macko
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 425
Rejestracja: 08 maja 2009, 23:19
Posiadane auto: mini
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: macko »

hejka

miałem tysiączkę z zestawem Stage 1 który sobie skompletowałem. kupiłem kolektor LCB, kolektor ssący, iglica gaźnika + wkładka K&N w miejsce papierowego filtra (wkładana w zwykłą obudowę filtra). Do tego nałożona była głowica od 1.3 (bez żadnych obróbek). na hamowni wyszło jakieś 50 KM. Sposób stosunkowo tani, szybki i poprawiający osiągi zwykłej litrówki.

Potem kupiłem ostrzejszy wałek i było już 60 KM.

moim zdaniem warto :)

pozdrawiam
maćko
maćko
vonfloyd
Nowy
Nowy
Posty: 58
Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
Posiadane auto:
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Stage one

Post autor: vonfloyd »

Dzięki bardzo za odpowiedzi - wygląda na to, że Stage 1 warto będzie jednak kupić.

Pozdrawiam
vonfloyd
Nowy
Nowy
Posty: 58
Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
Posiadane auto:
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Stage one

Post autor: vonfloyd »

Sorry za post pod postem ale zapomniałem zapytać - jakąś lepszą ofertę niż na minisport znajdę gdzieś czy raczej nie?
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: Lukas »

Wyciągnę temat a propos Stage 1. Jak sobie obrobić kolektor ssący? Mam aluminiowy od MiniSpares. Można to zrobić ręcznie czy raczej trzeba gdzieś oddać do maszynowego szlifu?

Przy okazji zapytam co to za rurka, która biegnie od kolektora ssącego do serwa. W jaki sposób montuje się ją do kolektora? Co jest założone w połowie tej rurki? Jakiś filtr?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: flapjck1 »

Lukas pisze:Wyciągnę temat a propos Stage 1. Jak sobie obrobić kolektor ssący? Mam aluminiowy od MiniSpares. Można to zrobić ręcznie czy raczej trzeba gdzieś oddać do maszynowego szlifu?

Przy okazji zapytam co to za rurka, która biegnie od kolektora ssącego do serwa. W jaki sposób montuje się ją do kolektora? Co jest założone w połowie tej rurki? Jakiś filtr?
ad 1 - mozna recznie jak sie umie - obrobka to w wiekszosci zgranie kanalow ( zwykle nie pasuja : ) i usuniecie niedoskonalosci odlewow

ad 2 - montuje sie na srube :P, a w polowie dlugosci jest zawor kierunkowy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: Lukas »

ad 1 - mozna recznie jak sie umie - obrobka to w wiekszosci zgranie kanalow ( zwykle nie pasuja : ) i usuniecie niedoskonalosci odlewow
Czyli papierek ścierny i w długie zimowe wieczory przed telewizorem... jadę!
ad 2 - montuje sie na srube :P, a w polowie dlugosci jest zawór kierunkowy
Na końcu tej rurki jest taki metalowy pierścień z króćcem na który ta rurka jest naciągnięta. Jest gładki, nie gwintowany. Jak wkręcę przez niego śrubę w kolektor to zatkam nią i wyjście z kolektora i ten króciec w pierścieniu... To jakaś specjalna śruba?
aymoo.pl
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: markfive »

Tak to jest specjalna śruba drążona w środku, do tego dwie podkładki miedziane uszczelniające oczkową końcówke przewodu podcisnienia do serwa. Sruba ta jest identyczna (ten sam gwint) jak w seryjnym kolektorze żeliwnym. Jeżeli masz w samochodzie serwo to masz i tę śrubę. Przekładasz z kolektora zeliwnego na aluminiowy stage 1.
Awatar użytkownika
Lukas
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 234
Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: Lukas »

Czy to o taką śrubę chodzi?

Śruba
aymoo.pl
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 636
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: Stage one

Post autor: TRIP »

Lukas pisze:Czy to o taką śrubę chodzi?

Śruba
tak
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: mum666 »

Do skompletowania stage 1 brakuje mi jeszcze leszka-wydeszka... mam 3 kandydatów w podobnej cenie i nie wiem czy jest wśród nich jakiś pewniak, lub chociaż ktoś z Was jeździł na którymś i może powiedzieć jak się sprawuje (głośność/osiągi/trwałość):

Maniflow: http://www.maniflow.co.uk/index.php?vie ... oduct=1131

Superflow: http://www.minisport.com/mini-spare-par ... ST400.html

Sportex: http://www.minisport.com/mini-spare-par ... T28S2.html

Wrzucone w kolejności w jakiej je rozważam, sportex chyba zbyt luźny do litrówki...

Ogólnie to ceny tych wydechów są na tyle atrakcyjne, że zarzuciłem całkowicie pomysł spawania czegoś samodzielnie - do civica to sam tłumik końcowy tyle kosztuje...
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Ladybird76

Re: Stage one

Post autor: Ladybird76 »

Witam

Mam nadzieję, że nie pogniewacie się jak zamieszczę tutaj informację dotyczącą poszukiwań nowego właściciela dla Mini Turbo 1,3 86r.
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: mum666 »

Ladybird76 pisze:Witam

Mam nadzieję, że nie pogniewacie się jak zamieszczę tutaj informację dotyczącą poszukiwań nowego właściciela dla Mini Turbo 1,3 86r.
Od tego jest odpowiedni dział... a sianie offtopa na lewo i prawo, na dodatek z ofertą sprzedaży jest nie na miejscu.

Widzę, że na forum jesteś tylko żeby sprzedać mini a nie uczestniczyć w dyskusjach więc ciesz się, że nie jestem tu moderatorem bo posypałyby się warny i wakacje od forum.
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: markfive »

mum666 pisze:Do skompletowania stage 1 brakuje mi jeszcze leszka-wydeszka... mam 3 kandydatów w podobnej cenie i nie wiem czy jest wśród nich jakiś pewniak, lub chociaż ktoś z Was jeździł na którymś i może powiedzieć jak się sprawuje (głośność/osiągi/trwałość)
Nie jeździłem, nie wiem jak się sprawuje, podejrzewam, że jakość czy trwałość raczej przeciętna ale gdybym miał z tych 3 wybierać to :
Superflow: http://www.minisport.com/mini-spare-par ... ST400.html
Z innych Twoich postów (szkoda że rozrzucone są w wielu tematach) nie wynika co już do tego zestawu stage 1 masz. Jaki kolektor ssący , jaki gaźnik, czy masz już kolektor wydechowy LCB i jaki. W tej przykładowej ofercie Superflow jest i kolektor LCB i rura + dwa tłumiki wzorowane na RC40 i elementy mocujące. To musi być wszystko z jednego zestawu żeby do siebie pasowało bez przeróbek.
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Stage one

Post autor: mum666 »

Kolektor wydechowy mam maniflow, kolektor dolotowy bliżej nie określonej produkcji ale do maniflow podobny. Gaźnik zostaje SU HS4 (rebuild kit i odpowiednie igły) + do tego stub stack i filtr pancake (raczej K&N). W kolektorach chcę spasować kanałyz tymi w głowicy, wydechowy owinąć bandażem i to tyle jeżeli chodzi o plany, a na czym się skończy tego nie wie nikt :P
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Stage one

Post autor: humin »

W sułtanie mam Superflow ST400 z Minisport na którym przelatane jest ok. 35tys km
opis modów i wykres u Marka na stronie http://markfive.republika.pl/ctun/tun92.htm (pozycja 5 i 6 w tabeli 1275 orazdokładny opis na dole strony)
Oceniam go dobrze i pod kątem przelotu, jak i brzmienia - jest delikatnie sportowe ale przez dwie duże puszki nie jest aż tak mocno męczący przy dłuższych jazdach.

Także ogólnie polecam ale chyba wybierając między nim a Maniflow wybrałbym Maniflow.
Głównie przez to że środkowa puszka jest mniejsza (końcowa z resztą też) co jest ważne dla odpowiedniego prześwitu pod autem i przejazdach przez jakiekolwiek przeszkody a po drugie firma jest znana z bardzo dobrze wykonanych tłumików do miniaków, stosowane z sukcesami nawet w Mini Miglia.
ODPOWIEDZ