Strona 3 z 4
Re: nadkola
: 31 paź 2012, 16:40
autor: gosia3231
no i taka odpowiedz mi w zupelnosci wystarczy
Re: nadkola
: 11 sty 2014, 19:03
autor: morisek
se7ven pisze:Mam formę i wychodzą zdecydowanie lepiej niż te z GB ( mogą być z włokna węglowego lub z konwencjonalnej żywicy) jak również oryginały Rovera.
SEVEN - w jakiej cenie masz ?? może się dogadamy?
Re: nadkola
: 11 sty 2014, 19:14
autor: se7ven
800 włókno szklane
1000 carbon
Re: nadkola
: 11 sty 2014, 21:01
autor: morisek
se7ven pisze:800 włókno szklane
1000 carbon
dasz radę wrzucić foty jak to by wyglądało??
Re: nadkola
: 12 sty 2014, 00:35
autor: darekforest
Rowniez prosze o zdjecia...
Re: nadkola
: 12 sty 2014, 08:24
autor: se7ven
Proszę bardzo.
Re: nadkola
: 12 sty 2014, 16:48
autor: morisek
Przy okazji, SEVEN - jesteś w stanie wrzucić zdjęcie cięcia blotnika pzedniego pod felgi 13tki i sportpaki?
Re: nadkola
: 12 sty 2014, 17:11
autor: czestermo
poszukaj w postach monsterka, tam jest w szczegółach pokazane co i jak
Re: nadkola
: 12 sty 2014, 18:34
autor: morisek
czestermo pisze:poszukaj w postach monsterka, tam jest w szczegółach pokazane co i jak
kurcze, własnie szukam i nie mogę znaleść ;/ jakbyście znależli to proszę wrzucić linka, dziekuje
Re: nadkola
: 12 sty 2014, 19:50
autor: se7ven
morisek pisze:Przy okazji, SEVEN - jesteś w stanie wrzucić zdjęcie cięcia blotnika pzedniego pod felgi 13tki i sportpaki?
Jakie ET felgi. To nie jest tak "hoop" jak niektórym się wydaje.
Pozostaje jeszcze ustawienie geometrii czyli kąty i wyprzedzenia.
Cięcie po zamontowaniu całości - czasami i zderzak trzeba machnąć w zależności od powyższych waruków.
Re: nadkola
: 12 sty 2014, 20:18
autor: markfive
Tak jak pisze
se7ven trzeba najpierw zamontować kompletne koła jakie maja być zamontowane. Obracać w lewo i prawo przy max obniżonym zawieszeniu i dopiero wtedy ustalić granicę cięcia błotnika. Zasada jest podobna, cięcie zaczyna się w okolicy bocznego kierunkowskazu a kończy na przednim pasie pod zderzakiem. Na ogól prawa i lewa strona nie jest jednakowa. Błotniki mogą byc krzywo wspawane lub wózek naciąga nie równo mocowaniem przedni pas.
Pokazywałem już mój przykład cięcia pod szerokie 12".
w tym miejscu
Re: nadkola
: 12 sty 2014, 20:35
autor: morisek
se7ven pisze:morisek pisze:Przy okazji, SEVEN - jesteś w stanie wrzucić zdjęcie cięcia blotnika pzedniego pod felgi 13tki i sportpaki?
Jakie ET felgi. To nie jest tak "hoop" jak niektórym się wydaje.
Pozostaje jeszcze ustawienie geometrii czyli kąty i wyprzedzenia.
Cięcie po zamontowaniu całości - czasami i zderzak trzeba machnąć w zależności od powyższych waruków.
ET14. dziekuję za poradę, teraz wiem że po złożeniu wszytkiego do kupy będę robił cięcie.
Re: nadkola
: 12 sty 2014, 20:37
autor: morisek
markfive pisze:Tak jak pisze
se7ven trzeba najpierw zamontować kompletne koła jakie maja być zamontowane. Obracać w lewo i prawo przy max obniżonym zawieszeniu i dopiero wtedy ustalić granicę cięcia błotnika. Zasada jest podobna, cięcie zaczyna się w okolicy bocznego kierunkowskazu a kończy na przednim pasie pod zderzakiem. Na ogól prawa i lewa strona nie jest jednakowa. Błotniki mogą byc krzywo wspawane lub wózek naciąga nie równo mocowaniem przedni pas.
Pokazywałem już mój przykład cięcia pod szerokie 12".
w tym miejscu
Markfive - dziękuję, tego szukałem - Ty i Seven pomogliście mi, teraz wiem jak i kiedy się za to zabrać, przynajmniej mam większą wiedzę. dzieki
Re: nadkola
: 13 sty 2014, 10:14
autor: markfive
Jeszcze jedna ważna sprawa dotycząca nadkoli zewnętrznych (od tego zaczął się cały temat).
Planując modyfikację auta poprzez zmianę felg na inne /szersze / większe / mniejsze, czy o innym ET jak fabryka, większość popełnia błąd zaczynajac od zakupu czy montażu nadkoli. Później okazuje się że koła albo są za mocno "wepchnięte do środka" albo "wystają".
Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do faktu, że auto najlepiej się prezentuje gdy krawędź nadkola "jest w równej płaszczyźnie" z zewnętrznym bokiem felgi z oponą czy samej opony w przypadku tzw "naciągu" gdy felga nieco wystaje.
Prawidłowa kolejność, to najpierw felgi z oponami takie jak sobie wybraliśmy do projektu.
Kolejny ruch to ewentualne dystansowanie felgi gdy ociera od wewnatrz o elementy zawieszenia (najczęściej amortyzatory czy sprężyny). Następnie dopasowujemy zarys samych błotników i dopiero wtedy można dokładnie ustalić jakiej szerokosci nadkola zewnętrzne są potrzebne.
Przy takim podejściu do projektu często okazuje się, że są przypadki że miniak nie potrzebuje żadnych nadkoli ( wystarczy ozdobna listwa na krawędzi błotnika) lub zupełnie wystarczajaca jest szerokość seryjnych nakoli zewnetrznych.
Moim zdaniem również źle to wyląda gdy są zbyt duże lub zbyt małe koła w stosunku do wielkości całego samochodu. Efekt ten uwydatnia / pogarsza jeszcze albo zbyt duża przerwa na obwodzie pomiędzy oponą a nadkolem (efekt terenówki) albo koło od góry wepchnięte w nadkole (efekt uszkodzonego / wygniecionego /opadniętego zawieszenia).
Pozdrawiam wszystkich, na serio odbudowujących i modyfikujących swoje samochody
Re: nadkola
: 13 sty 2014, 14:14
autor: Gibki Staruszek
se7ven pisze:800 włókno szklane
1000 carbon
A nie myślałęś o robieniu desek carbonowych ... ? bo ja bym sie na takie coś pisał