Strona 3 z 4

Re: MCS r53 vs r56

: 24 mar 2014, 14:16
autor: maniujr
Każdy kto odrobinę ogarnia wiedzę o silnikach z doładowaniem wie, że większy boost wpłynie na AFR/EGT. Bez remapu od razu buuum nie będzie, ale żeby to miało ręce i nogi powinno iść w parze... Temat mniejszego kółka jest kilka wersów niżej, poczytaj, a dowiesz się, że wypadałoby by zrobić to kompleksowo, bo seryjny IC nie wydoi, świece zimniejsze, przydałby się CAI, albo conajmniej lepszy filtr...

Re: MCS r53 vs r56

: 24 mar 2014, 14:49
autor: satyr88
tutaj możesz zobaczyć jakie modyfikacje dały przyrosty mocy w mini:

http://promotormocy.pl/mods/brand/MINI

dla przykładu - sama wymiana kółka - 9%+ remap w r53 dały 199KM i 222Nm:

http://promotormocy.pl/mods/mini-cooper ... pr/stage/1

Re: MCS r53 vs r56

: 24 mar 2014, 14:50
autor: Bartek!
maniujr pisze:Każdy kto odrobinę ogarnia wiedzę o silnikach z doładowaniem wie, że większy boost wpłynie na AFR/EGT.
mnie to ogarniają ludzie, ja tylko płacę ;)

Re: MCS r53 vs r56

: 24 mar 2014, 14:51
autor: Bartek!
dziękuję za linka, przeglądałem stronę Miniac'a i mody pewnie zrobię u niego

Re: MCS r53 vs r56

: 24 mar 2014, 16:25
autor: tunix
maniujr pisze:Każdy kto odrobinę ogarnia wiedzę o silnikach z doładowaniem wie, że większy boost wpłynie na AFR/EGT. Bez remapu od razu buuum nie będzie, ale żeby to miało ręce i nogi powinno iść w parze... Temat mniejszego kółka jest kilka wersów niżej, poczytaj, a dowiesz się, że wypadałoby by zrobić to kompleksowo, bo seryjny IC nie wydoi, świece zimniejsze, przydałby się CAI, albo conajmniej lepszy filtr...
Kiedyś wczytywałem się trochę i jeśli dobrze pamiętam w R53 dawkowanie paliwa opiera się o odczyty z MAP sensora. Mniejsze kółko -> wyższe ciśnienie -> wyższe odczyty z MAP -> więcej paliwa. Sporo osób jeździ bez remapowania i auta żyją, więc A/F nie może być za bardzo off.

Re: MCS r53 vs r56

: 24 mar 2014, 20:45
autor: maniujr
też tak słyszałem i pewnie coś w tym jest, ale chyba jednak tak czy tak lepiej wystroić.

Re: MCS r53 vs r56

: 24 mar 2014, 22:56
autor: se7ven
Bartek! pisze:i to jest dla mnie do zaakceptowania ;)

w MCS fajne jest jego prowadzenie, jara mnie jego uniwersalność, w miarę ekonomicznie do pracy, a jak potrzeba to i poniżej 2.00 na poznaniu zrobię :twisted: poza tym powiedziałem sobie, że kiedyś musze mieć MCS :mrgreen:
No to optymistą jesteś na wyrost.
Jak zrobisz taki wynik to się pochwal. :razz:

Re: MCS r53 vs r56

: 25 mar 2014, 08:16
autor: maniujr
IMHO wykonalne. Nie na seryjnej oponie, ale wykonalne. Wszystko kwestia "łącznika" ;)

Re: MCS r53 vs r56

: 25 mar 2014, 08:36
autor: se7ven
Ja o tym wiem ale dla wielu ludzi na tym forum liczy się tylko moc - resztę zawsze można dopisać co można zrobić.
PS
Ja wiem jakie czasy miałem i mam klasykiem nie tylko w Poznaniu. :wink:

Re: MCS r53 vs r56

: 25 mar 2014, 10:01
autor: Bartek!
se7ven pisze:
Bartek! pisze:i to jest dla mnie do zaakceptowania ;)

w MCS fajne jest jego prowadzenie, jara mnie jego uniwersalność, w miarę ekonomicznie do pracy, a jak potrzeba to i poniżej 2.00 na poznaniu zrobię :twisted: poza tym powiedziałem sobie, że kiedyś musze mieć MCS :mrgreen:
No to optymistą jesteś na wyrost.
Jak zrobisz taki wynik to się pochwal. :razz:
na tą chwilę 1.52 EVO, mam nadzieję Miniaciem zrobić poniżej 2.00, patrząc na moc auta myślę, że jest duża szansa na złamanie tej bariery

Re: MCS r53 vs r56

: 25 mar 2014, 11:17
autor: maniujr
Bartek! pisze: na tą chwilę 1.52 EVO, mam nadzieję Miniaciem zrobić poniżej 2.00, patrząc na moc auta myślę, że jest duża szansa na złamanie tej bariery
masz jakiś onboard ?

Re: MCS r53 vs r56

: 25 mar 2014, 11:29
autor: Bartek!
maniujr pisze:
Bartek! pisze: na tą chwilę 1.52 EVO, mam nadzieję Miniaciem zrobić poniżej 2.00, patrząc na moc auta myślę, że jest duża szansa na złamanie tej bariery
masz jakiś onboard ?
nie mam

Re: MCS r53 vs r56

: 14 kwie 2014, 14:37
autor: Linc
Ciezko będzie ale jest do zrobienia imho - ale tylko na dobrych slickach bo na drogowej oponie to se mozna...

Re: MCS r53 vs r56

: 14 kwie 2014, 16:56
autor: AleXander
Linc pisze:Ciezko będzie ale jest do zrobienia imho - ale tylko na dobrych slickach bo na drogowej oponie to se mozna...
W Mini R53 około 225KM na Federalu 595 RS-R około 2min zrobiłem jadąc jak emeryt.
Na śmietnikowym łatanym slicku Dunlopa (że też kiedyś byłem tak głupi, żeby takie rzeczy kupować facepalm ) dwa lata temu zrobiłem 1:55 :)

Moje ex-Mini: http://promotormocy.pl/mods/mini-cooper-s-alex


P.S.: Miniac swoim R56 na slicku zrobił 1.51 o ile sie nie myle mając coś koło 220-40KM wtedy :cool:

Re: MCS r53 vs r56

: 25 maja 2014, 00:52
autor: Bartek!
Okej, więc stałem sie posiadaczem r56 :D
Pierwsze pytanie czy ktos we Wrocławiu ogarnie mi remap?
Ecu projekt czy moze Bobik i Jetronik? Nie mam zbytnio czasu latać do Warszawy zeby modzic auto, wolałbym cos na miejscu.
Po wydechu i remapie ilu sie spodziewać ~220ps bedzie? Ile doda IC?
Co sądzicie o montażu blow offa'a do tego silnika? Są jakies przeciwwskazania? Jakas konkretna firma bova jest polecana?
Mam 130 tys przebiegu, wymienić rozrząd profilaktycznie przed modami czy olać?