Strona 3 z 7
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 21 paź 2016, 14:22
autor: orangina
blink pisze:Orangina, jesteś w stanie wrzucić zdjęcie jak zamontowałeś ten oil catch ? Ja też się nad tym zastanawiam, od czasu do czasu czyszczę przepływomierz i w dolocie mam jesień średniowiecza.
Nie powinno być syfu na MAF. Olej może być od wejścia odmy w turbo i niżej czyli w intercoolerze i w okolicach przepustnicy. Być może u Ciebie turbo puszcza olej lub masz niesprawną odmę. Po podłączeniu oil tanka będziesz wiedział gdzie jest problem.
Zrobię fotkę jak zjadę do "zajezdni" albo przestanie padać deszcz. Wklejam fotkę z testów mojej poprzedniej puszki. Tutaj jest zrobione na roboczo do testów. Przy wyborze puszki i montażu jest kilka szczegółów na które trzeba zwrócić uwagę. Po drugim catch tanku i kilku konfiguracjach jestem trochę bogatszy o doświadczenia. Jak coś to pisz.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 21 paź 2016, 19:55
autor: orangina
W MCS R56 są dwie odmy.
Jedna od strony pasażera. Przewód w którym jest podciśnienie jest połączony bezpośrednio z kolektorem ssącym.Odma działa kiedy silnik nie jest obciążony.
Druga z przodu od strony kierowcy. Gumowy przewód jest połączony z wejściem do turbo. Odma działa kiedy silnik jest pod obciążeniem - przyspieszasz.
W tej chwili mam puszkę od properfekt założoną na odmę od strony pasażera. W moim przypadku takie rozwiązanie lepiej się sprawdza gdyż większość przebiegu robię po mieście i 90% syfu wychodzi tylną odma.
Jak dotąd wylewam z puszki średnio 50 ml syfu / 1000 km. Nie jest to czysty olej ale olej z wodą.
Jeśli chcesz założyć OCT na odmę prowadzącą do turbo to średnica wyjścia odmy wynosi 20 mm, wejście do turbo po zdjęciu oryginalnego przewodu ma średnicę 25 mm.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 22 paź 2016, 08:13
autor: blink
Dzięki bardzo, ładnie wszystko ułożone, będę musiał założyć koniecznie też u siebie.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 22 paź 2016, 12:11
autor: Drail
Skoro tak zachwalacie tę puszkę, to też założę u siebie, skoro może pomóc a nie zaszkodzi.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 23 paź 2016, 22:54
autor: czyszczeniezaworow
MarioMc pisze:
- warunki garażowe / będzie ciężko w zimę i przy opadach deszczu/
Śnieg, deszcz czy minus na termometrze nie są straszne. Są metody i na takie warunki pogodowe
MarioMc pisze:
- po zdjeciu głowicy można wszystko ładnie zobaczyć
Głowica nie była demontowana tylko kolektor ssący!
MarioMc pisze:
- piaskowanie wiórkami orzecha
Łupinami orzecha
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 23 paź 2016, 23:21
autor: MarioMc
Dokładnie tak- faktycznie
Auto odpukać ładnie pracuje i zap......
Falowanie na wolnych obrotach na razie nie wystąpiło
:-)
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 25 paź 2016, 20:21
autor: blink
No dobra Panowie (i Panie) a ktoś próbował tej metody:
https://www.youtube.com/watch?v=N2ITP5vF5lE
?
Wygląda niepozornie ale ... pytanie czy to rzeczywiście działa. Spotkał się ktoś ?
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 25 paź 2016, 22:20
autor: czyszczeniezaworow
Opis filmu:
"jak zawsze zalecamy wyczyszczenie mechaniczne kolektora dolotowego , "szlam" który się tam zbiera blokuje dopływ
powietrza i obniża moc silnika"
Czyli co wodorowanie wodorowaniem a czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych i tak trzeba zrobić???
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 21 gru 2016, 00:11
autor: czyszczeniezaworow
czyszczeniezaworow pisze:alan pisze:poproszę wykres
Klient robił pomiar na własną rękę i wykres jest w jego posiadaniu.
Tu wykres Peugeota 3008 1.6THP który był niedawno na czyszczeniu. Przebieg około 79kkm.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 21 gru 2016, 16:13
autor: Inferno
A po tych 79tyś silnik był mocno zaklejony?
Czy tymi pułapkami olejowymi można coś pomóc czy tak czy tak trzeba w pewnym momencie robić skrobanko?
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 21 gru 2016, 19:35
autor: czyszczeniezaworow
Inferno pisze:A po tych 79tyś silnik był mocno zaklejony?
Czy tymi pułapkami olejowymi można coś pomóc czy tak czy tak trzeba w pewnym momencie robić skrobanko?
Jeden z kanałów wyglądał tak przed i po czyszczeniu. Na pewno ta pułapka nie zaszkodzi ale nie potrafię powiedzieć na ile są skuteczne.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 22 gru 2016, 02:19
autor: Inferno
Malutka różnica
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 22 gru 2016, 13:42
autor: orangina
Inferno pisze:Malutka różnica
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
Niestety OCT nie uchroni cię przed koniecznością mechanicznego / chemicznego czyszczenia zaworów. Można opóźnić procesi zasyfienia zaworów ale nie można go całkowicie wyeliminować. Nawet spalanie czystej (bez oleju) mieszanki paliwowo - powietrznej będzie powodowało osadzanie się nagaru.
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 22 gru 2016, 14:17
autor: Inferno
orangina pisze:Inferno pisze:Malutka różnica
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
Niestety OCT nie uchroni cię przed koniecznością mechanicznego / chemicznego czyszczenia zaworów. Można opóźnić procesi zasyfienia zaworów ale nie można go całkowicie wyeliminować. Nawet spalanie czystej (bez oleju) mieszanki paliwowo - powietrznej będzie powodowało osadzanie się nagaru.
No to się nie napinam i zwyczajnie monitoruje sprawę i w razie co to skrobanko.
Auto na gwarancji i jak coś pomajstruje to się mogą dowalić ...
Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP
: 29 gru 2016, 20:09
autor: blink
Inferno pisze:orangina pisze:Inferno pisze:Malutka różnica
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
Niestety OCT nie uchroni cię przed koniecznością mechanicznego / chemicznego czyszczenia zaworów. Można opóźnić procesi zasyfienia zaworów ale nie można go całkowicie wyeliminować. Nawet spalanie czystej (bez oleju) mieszanki paliwowo - powietrznej będzie powodowało osadzanie się nagaru.
No to się nie napinam i zwyczajnie monitoruje sprawę i w razie co to skrobanko.
Auto na gwarancji i jak coś pomajstruje to się mogą dowalić ...
Inferno! Brachu ! Kupiłeś furmankę 2016 z silnikiem N18 ? Ciekawe czy cokolwiek poprawili czy też będzie łomotał rozrząd zaraz