1991 Mini SPI British Open
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Uszczelniacze OK prowadnice nie
Brazowe sa tylko do wyczynu i nie uzywa sie ich z uszczelniaczami jakimikolwiek
Brazowe sa tylko do wyczynu i nie uzywa sie ich z uszczelniaczami jakimikolwiek
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Jak wynika z dyskusji, głowica ma być regenerowana w specjalistycznym warsztacie. Proponuje więc wstrzymać się z zamawianiem i kupnem prowadnic czy uszczelniaczy. Po demontażu i weryfikacji będzie dopiero wiadomo co i w jakim stopniu jest zużyte. Jeżeli nie ma nadmiernego luzu pomiędzy trzonkami a prowadnicami wystarczy wymienić same uszczelniacze bez wybijania prowadnic. Wtedy uszczelniacze "Viton MPI" będą dobrym wyborem. Nie wiadomo w jakim stanie są zawory. Podane wcześniej wyniki pomiarów ciśnienia sprężania mogą wskazywać też na nieszczelność (np miejscowe wypalenie grzybków czy gniazd). Zawory można przeszlifować lub trzeba będzie wymienić jeżeli trzonki są nadmiernie wytarte. Gdyby konieczna okazała się wymiana prowadnic to moim zdaniem lepiej wtedy zlecić dorobienie nowych prowadnic z podtoczeniem dla typowych dostępnych uszczelniaczy ( Reinz, Corteco, Elring). Po każdej wymianie prowadnic konieczne jest wstępne centrowanie / obróbka gniazd. Ostateczne decyzje lepiej zostawić w gestii warsztatu wykonującego regenerację.
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Taki mam plan.markfive pisze:Jak wynika z dyskusji, głowica ma być regenerowana w specjalistycznym warsztacie. Proponuje więc wstrzymać się z zamawianiem i kupnem prowadnic czy uszczelniaczy. Po demontażu i weryfikacji będzie dopiero wiadomo co i w jakim stopniu jest zużyte. Jeżeli nie ma nadmiernego luzu pomiędzy trzonkami a prowadnicami wystarczy wymienić same uszczelniacze bez wybijania prowadnic. Wtedy uszczelniacze "Viton MPI" będą dobrym wyborem. Nie wiadomo w jakim stanie są zawory. Podane wcześniej wyniki pomiarów ciśnienia sprężania mogą wskazywać też na nieszczelność (np miejscowe wypalenie grzybków czy gniazd). Zawory można przeszlifować lub trzeba będzie wymienić jeżeli trzonki są nadmiernie wytarte. Gdyby konieczna okazała się wymiana prowadnic to moim zdaniem lepiej wtedy zlecić dorobienie nowych prowadnic z podtoczeniem dla typowych dostępnych uszczelniaczy ( Reinz, Corteco, Elring). Po każdej wymianie prowadnic konieczne jest wstępne centrowanie / obróbka gniazd. Ostateczne decyzje lepiej zostawić w gestii warsztatu wykonującego regenerację.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Wg. mnie zrobienie w Polsce nie wyjdzie drożej niż kupienie nowych, a i tak będziesz musiał zostawić gdzieś głowicę do zainstalowania i frezowania gniazd. Poza tym do miniakowych uszczelniaczy nie mam już żadnego zaufania stąd sugestia by przerabiać pod VW. Tak to wygląda już w głowicy, jeszcze przed instalacją uszczelniaczy.
- Załączniki
-
- DSC_1366.jpg (471.33 KiB) Przejrzano 375 razy
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: 1991 Mini SPI British Open
E tam... robicie chlopu wode z mózgu... oddeje do roboty u Dziaka i idbiera zrobioną. .
Tam się troszeczkę znają. .. i nie taki sprawy robili. Ja czasami przy nich jestem malutki.. człowiek nie musi się znać. . Płaci i wymaga. ...
Tam się troszeczkę znają. .. i nie taki sprawy robili. Ja czasami przy nich jestem malutki.. człowiek nie musi się znać. . Płaci i wymaga. ...
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Tu jeszcze przykład dotyczący podobnego tematu regeneracji głowicy SPI - krótki opis i ilustracje
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f= ... ca#p140013
Uszkodzone uszczelniacze pokazane na ilustracji, to były zamienniki dostępne aktualnie, te tańsze dołączane również do kompletów naprawczych wraz z uszczelkami silnika. Jak zachowują się te "lepsze Viton MPI" nie wiem. To można ocenić po demontażu głowicy po określonym przebiegu, więc na razie nie mogę powiedzieć czy są dobre czy złe . Najczęściej przy okazji regeneracji głowic robię również porting kanałów, tak że i tak wybijam prowadnice i później wstawiam dorabiane dostosowane do średnicy trzonków użytych zaworów.
http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f= ... ca#p140013
Uszkodzone uszczelniacze pokazane na ilustracji, to były zamienniki dostępne aktualnie, te tańsze dołączane również do kompletów naprawczych wraz z uszczelkami silnika. Jak zachowują się te "lepsze Viton MPI" nie wiem. To można ocenić po demontażu głowicy po określonym przebiegu, więc na razie nie mogę powiedzieć czy są dobre czy złe . Najczęściej przy okazji regeneracji głowic robię również porting kanałów, tak że i tak wybijam prowadnice i później wstawiam dorabiane dostosowane do średnicy trzonków użytych zaworów.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Niby czym robimy "chłopu wodę z mózgu" pisząc np: "decyzje lepiej zostawić w gestii warsztatu wykonującego regenerację",? przecież Twoja wypowiedź to właśnie potwierdzahillman pisze:E tam... robicie chlopu wode z mózgu... oddeje do roboty u Dziaka i idbiera zrobioną. .
Tam się troszeczkę znają. .. i nie taki sprawy robili. Ja czasami przy nich jestem malutki.. człowiek nie musi się znać. . Płaci i wymaga. ...
Cała reszta to tylko informacje dotyczące tematu podjętego przez autora - informacje które mogą się przydać również innym którzy zdecydują się wykonać część lub całość prac samodzielnie
Poza tym większość ludzi prowadzących od lat warsztaty i uważających się za "wyrocznię" raczej nie toleruje jakichkolwiek sugestii ze strony klienta zlecającego robotę więc i tak tylko od nich zależy jak i w jaki sposób praca zostanie wykonana.
Re: 1991 Mini SPI British Open
Ta głowica to jest jedna z najprostszych do zrobienia, czyli totalna łopatalogia. ( sorki). U nas na wschodzie nie takie rzeczy się robi
A ten warsztat tak się składa, wie co robi........ No chyba ze sobie życzymy, dolotowe przylgnie rznięte na trzy stopnie , czy krótkie i cienkie prowadnice...
A ten warsztat tak się składa, wie co robi........ No chyba ze sobie życzymy, dolotowe przylgnie rznięte na trzy stopnie , czy krótkie i cienkie prowadnice...
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Dziękuję Panowie za dyskusję i rady. Zdejmę głowicę, zawiozę do Dziaka - niech doradzą a przede wszystkim wycenią. Jak zażyczą sobie jakieś duże pieniądze to będę kombinował sam.
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Dzisiaj zabrałem się za usuwanie wygłuszenia na podłodze. Najpierw użyłem elektrycznego skrobaka - szło lepiej niż szpachelką. Następnie użyłem metody udarowej, używając młotka. Rewelacyjna metoda, cała podłoga zrobiona w 40 minut. Czeka mnie poprawienie podłogi po poprzednich blacharzach. Załatanie dziury, prawy tył przy korku.
- Załączniki
-
- 20160307_125959-1.jpg (432.26 KiB) Przejrzano 319 razy
-
- 20160307_130016-1.jpg (503.11 KiB) Przejrzano 319 razy
-
- 20160307_133311-1.jpg (423.94 KiB) Przejrzano 319 razy
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Zdrowa! to co masz to duperele.
Elektryczny skrobak czyli ?
Elektryczny skrobak czyli ?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Taki multitool z wymiennymi końcówkami.Sadam pisze: Elektryczny skrobak czyli ?
- Załączniki
-
- 010644.jpg (27.33 KiB) Przejrzano 270 razy
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
tyk myślałem, przymierzam się do zakupu już długi czas ale nigdy nie miałem w rękach, żeby zobaczyć co to to warte jest
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Ten brudniejszy pasek na podłodze był robiony tym narzędziem, skrobak daje rade. pozostałych akcesoriów jeszcze nie sprawdzałem. Kupiłem w Juli za 199zł, jest regulacja obrotów, 3 letnia gwarancja.Sadam pisze:tyk myślałem, przymierzam się do zakupu już długi czas ale nigdy nie miałem w rękach, żeby zobaczyć co to to warte jest
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8850
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
ja tym narzedziem odcinalem przynitowana ( alunitami ) listwe i zdechlo - ale oddac mu trzeba sprawiedliwie ze je zameczylem
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow