sezar pisze:Dlatego szukam innych rozwiązań które mogły by być przyczyną, przed tym aż będę miał do kogoś pretensje które by mogły być zupełnie nie uzasadnione. Stąd też moje pytania o najlepsze wyjście z tej sytuacji.
Problem związany jest z silnikiem a nie innymi mechanizmami samochodu. Silnik jak piszesz był naprawiany w garażu Se7vena. Pierwszym krokiem powinien być więc kontakt (poza forum) z Se7venem w celu wyjasnienia sprawy i ewentualnego ustalenia przyczyny. Nie znam zakresu wykonanych prac i Waszych ustaleń odnośnie poziomu oczekiwań / kosztów i części jakie zostały wymienione.
Inaczej wygląda sprawa gdy wykonuje się remont kapitalny silnika wykonując wszystkie niezbedne obróbki mechaniczne i wymieniając współpracujące części na nowe dostępne zamienniki. Uzyskujemy wtedy najlepszy efekt i sprawność silnika zbliżoną do co najmniej 70-80 % silnika fabrycznie nowego złożonego ze wszystkich nowych części stosowanych na tzw pierwszy montaż.
Inaczej wyglada sprawa gdy po awarii decydujemy o tym by najniższym kosztem nawet przy użyciu części używanych usprawnić silnik do dalszej jazdy.
Nie wiem czy był to całkowity pełny remont czy tylko wymiana na inne elementy jeszcze sprawne używane. ( A wtedy zawsze należy liczyć się z jakimiś problemami)
Napisałeś "Zapłaciłem za to mnóstwo pieniędzy w wierze, że wszystko jest zrobione godnie ze sztuką "
Mnóstwo pieniedzy jest określeniem subiektywnym. Koszt zleconego remontu silnika mini - mam na mysli kompletny zespół napędowy to orientacyjnie ponad 4 tys zł i to oczywiscie zależy od tego jakie jeszcze części poza podstawowym zestawem naprawczym trzeba wymienić.
Są ludzie dla których takie koszty są akceptowalne i sa tacy, którzy uważają że to bezsens bo za tyle można kupić całe drugie auto. I tym doradzam zwykle by kupili nawet dwa tańsze skoro jest to lepsze wyście z sytuacji.
Co do pytania w sprawie odmy. Odpowietrzenie silnika mini jest bardzo istotną sprawą. Problemy występują wtedy gdy przewody odpowietrzajace są "przytkane" i gazy ze skrzyni korbowej mają utrudnione wydostawanie sie z silnika. W silniku 998 jest tylko jeden "kominek" umieszczony na pokrywie z tyłu bloku silnika. Dodatkowym odpowietrznikiem jest oryginalny korek wlewu oleju na pokrywie wewnatrz którego znajduje się filtr siatkowy. Dawniej zalecana była wymiana tego korka na nowy po określonym przebiegu kilometrów (jest nierozbieralny). Sprawdź czy rurka łącząca kominek z gaźnikiem nie jest pozałamywana czy niedrożna. Są również korki pokrywy całkowicie szczelne i bez "odpowietrzenia". Taki korek mozna stosować gdy sa jeszcze inne dodatkowe odpowietrzenia ( silnik 1275 ma seryjnie 2 ).
Połączenie odmy / odpowietrzenia z gaźnikiem w całkowicie sprawnym silniku nie ma skutków negatywnych - służy głównie ochronie środowiska. Gdy przedmuchy gazów są już wysokie zaczyna to wpływać na stabilność pracy silnika na biegu jałowym.
Natomiast co do dymienia z rury to przy silnku juz częściowo zuzytym bedzie dymił i z odmą i bez. Przewód odłączony od gaźnika też będzie źródłem "dymienia" i dodatkowo spaliny bedą przedostawać się do wnętrza samochodu.