MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: fototapeta

Post autor: Konrad K_2 »

Beny pisze:salon łączy się z kuchnią)


i kolorystycznie do kuchni pasuje
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: Beny »

Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: markfive »

Sezon 2011. Na zdjęciach kolejno:
1. Po trzech sezonach APMC czas na zmianę zespołu napędowego. Nadal blok 998 A+ teraz z głowicą 12G940.
2. Zespół napędowy zamontowany w samochodzie.
3. Wyjazd do Poznania na I eliminację Youngtimer Party.
Załączniki
4329A.jpg
4329A.jpg (62.17 KiB) Przejrzano 2939 razy
4319.jpg
4319.jpg (93.78 KiB) Przejrzano 2939 razy
4315A.jpg
4315A.jpg (68.71 KiB) Przejrzano 2939 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: flapjck1 »

artek tez pojechal do poznania?

to jest "ta" motorownia?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: markfive »

Artek pojechał użyczajac "ciągnik" GMC z lawetą i głównie w celach rekreacyjno towarzyskich.

Motorownia świeżo złożona i po 100 km rozgrzewce, więc nie należy się po niej na razie wiele spodziewać. Wymaga jeszcze dostrojenia po przejechaniu paru setek km.
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: Beny »

silnik dostał mocną dawkę szybkiego docierania, ale już teraz widać że nowy tysiąc jest wyraźnie żwawszy od poprzedniego,
dużo szybciej ustawione próby niż w zeszłym roku, z lepszymi czasami od Mini 1300 pokazują że specyfikacja jest bardzo udana i autko sprawnie jedzie od samego dołu - ale silniki Marka "tak mają",
teraz pora na przegląd, wymianę oleju, regulacje - więc znowu zawitał do Marka,
Marek GRATULUJĘ SILNIKA!!

Teraz praca pójdzie w kierunku:
1. wzmocnienia karoserii i zawieszenia - półklatka, nowe amortyzatory + ew. wymiana tego co już zmęczone
2. popracowania nad wnętrzem - pora na uporządkowanie ;)
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: markfive »

Kilka nowych szczegółów. Zmiana układu zapłonowego- aparat Aldon "yellow", moduł PMA50. Podstawowa klatka. Amortyzatory Spax krypton. Zabezpieczenie progów zewnętrznych (w samą porę - auta nie jeżdzone zimą też rdzewieją)
Załączniki
beny mix.jpg
beny mix.jpg (69.6 KiB) Przejrzano 2787 razy
Awatar użytkownika
Konrad K_2
Maniak
Maniak
Posty: 2563
Rejestracja: 29 maja 2006, 19:13
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: Konrad K_2 »

będziecie szukać czegoś do wyrzucenia zeby zrekompensować wage klateczki :-) ?

ile takie amorki?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: markfive »

Konrad K_2 pisze:będziecie szukać czegoś do wyrzucenia zeby zrekompensować wage klateczki :-) ?

Raczej nie. Klatka więcej waży niż poprzedni uzysk zamiany szyb na poliwęglan. I raczej wagi będzie przybywać. Jazda z gołymi blachami wnętrza jest bardzo uciążliwa (moim zdaniem) i trzeba wrócić do kilku elementów tłumiacych hałas. Dalsze decyzje uzależnione są od wyniku badania silnika na hamowni ale na to na razie za wcześnie.
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: Beny »

Konrad K_2 pisze:będziecie szukać czegoś do wyrzucenia zeby zrekompensować wage klateczki :-) ?

ile takie amorki?


Konrad,
co do wagi - myślałem nad ucięciem dachu i tylnej szyby z blachami, a tak serio, to wszystko wskazuje, że autko ma teraz na tyle mocny silnik, że trochę ciężaru w tylnej części auta pomoże w większej kontroli nad tyłem pojazdu, poza tym to bardziej pałąk zwiększający ochronę w razie dachowania niż klatka

co do amorków - o cene zapytaj w dowolnym sklepie z częsciami, linki masz na dole strony ;), dodatkowo Piotr "Seven" sprzedaje regulowane protechy
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: humin »

klatka to gotowy produkt czy robiona we własnych warunkach?

nie mogę się doczekać wyniku z hamowni
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: markfive »

humin pisze:klatka to gotowy produkt czy robiona we własnych warunkach?

Klatka gotowa dedykowana do mini. Podstawowe zabezpieczenie typu "rear cage" z przeznaczeniem do "zawodów klubowych". Nie była wczesniej montowana / używana bo prawdopodobnie poprzedni jej własciciel nie mógł poradzić sobie z jej zamontowaniem do auta. :smile:

humin pisze:nie mogę się doczekać wyniku z hamowni

Ja i Beny również. Na razie jednak trzeba doprowadzić wszystkie regulacje do końca. Pomimo pozytywnych opini Benego i Artura, którzy mieli okazję już pojeździć na torze, w/g mnie aż tak dobrze nie jest. Silnik ma dopiero ok 200 km przebiegu, jest OK do 4500 obr ale powyżej nie można na razie zamknąć tematu. Są jakieś problemy pod obciążeniem związane albo z układem paliwowym ( pompa, gaźnik, dobór iglicy, zmniejszanie dawki przez bimetal gniazda iglicy) albo z prądem ( słaby akumulator, który kwalifikuje się już do wymiany). Nie mam zamiaru "piłować" silnika na maxa przed wykonaniem przebiegu 500 km. Bez obciążenia "na postoju" kręci się do 7000 ale to żaden sprawdzian.
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

wieczorne czwartkowe spotkania youngtimerów w krakowie

Post autor: Beny »

taką oto fotkę zobaczyłem w necie, ;) zdjęcie wykonane przez Sylwię Chacińską www.sylwiachacinska.com

wszystkim krakowskim i malopolskim "miniakowcom" polecam czwartkowe wieczorne 20:30 spotkania "klasyków" pod krakowską plazą, klimat bardzo pozytywny, ostatnio były dwa mini ;)
Załączniki
czwartkowe spoty youngtimer - kraków.jpg
czwartkowe spoty youngtimer - kraków.jpg (66.05 KiB) Przejrzano 2551 razy
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
Awatar użytkownika
Beny
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2373
Rejestracja: 08 maja 2005, 20:57
Posiadane auto: Mini '76 1300, mini van, mini kombi
Lokalizacja: Kraków

rozstanie

Post autor: Beny »

Po 5 latach przyszedł, w sumie dość smutny moment i pożegnałem się z moim Mini. Samochód dzielnie służył przez te lata, przechodząc metamorfozę z seryjnego autka, przez zlotowe autko z niezłym dźwiękiem i pięknym drewnem, ale zdecydowanie najlepiej służyła mu ostatnia ewolucja - sportowa.
W tym miejscu ogromnie dziękuje Markowi "markfive" za opiekę techniczną nad autem i za to, że przy stosunkowo niewielkim budżecie potrafił tak poustawiać litróweczkę, że mogłem dośc skutecznie bawić się na torach w Polsce i za granicą! DZIĘKUJĘ MARKU
W tym roku sezon również udany choc ilościowo trochę skromniejszy - ale trzy wygrane el. Yougtimer Party dały sporo frajdy - szczególnie niedzielne wyścigi!
Teraz samochód trafił w bardzo godne ręce i mam nadzieję, że przyszłoroczną specyfikację zobaczymy w APMC i YTP.
Życie nie znosi pustki, teraz będę hodował kwiatki i dzisiaj zakupiłem stosowną doniczkę :smile:
Załączniki
20110926263.jpg
20110926263.jpg (49.51 KiB) Przejrzano 2457 razy
20110925260.jpg
20110925260.jpg (108.12 KiB) Przejrzano 2457 razy
Mini Countryman Cooper S ALL4 R60 2011
Fiat X1/9 1974, 1300 - w trakcie remontu
Opel Manta B 1979
SAMMMPŻ Rado
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 426
Rejestracja: 15 mar 2010, 11:12
Posiadane auto:
Lokalizacja: Józefosław/Piaseczno

Re: MINI FLAME RED 1,0 1990r.

Post autor: SAMMMPŻ Rado »

to czym będziesz teraz latał piękny książe? - ciśnie się na usta pytanie :lol:
Leyland Mini Clubman
ODPOWIEDZ