gaz

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: gaz

Post autor: Miniac »

Widzę że nie wszyscy zrozumieli konkluzję z tych wypowiedzi albo czytali pierwszy i ostatni post z tego tematu... Jaśniej się nie da więc pozostawię niektórych w błogiej nieświadomości.
qn pisze:Dla jednego wioska jest LPG, dla innego "małysz" na masce...

Nie chcę odchodzić od meritum ale jezeli ktoś nie czuję tego klimatu to jego problem.
Akurat przy większości innych samochod taki "banner" na masce zalatywałby festyniarstewm ale w tym przypadku całe Mini to jeden wielki gadżet no i ma to swoje histoiryczne korzenie. Jeżeli ktoś nie widzi różnicy między pasami na masce pełnoletniego VW Golfa albo Opla Claibry, 3 krotnie spawanego z 4 ćwiartek a pasami na Mini, Fordzie GT, Viperze itp no to cóż... Robienie z Mini strasznie poważnego samochodu jest niepoważne :wink: , chociaż i takie zrobione na agresora bardzo mi się podobają :cool:
Niejeden z nas pisze: Hmmm widzę, że tu masa krezusów...gratuluję.Ja niestety wolę oszczędzać...


Jako forumowy krezus jeżdzący Mini na benzynie (i to w dodatku PB98 , rozpusta ! ) pozdrawiam wszystkich posiadaczy Subaru Imprezy STI i innych Porsche wiążących koniec z końcem jeżdząc na LPG ...
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
Niejeden z nas

Re: gaz

Post autor: Niejeden z nas »

Hmmm ... zrozumienie..... :mrgreen:
Nikt nie mówi o wiązaniu końca z końcem. Po prostu za zaoszczędzone przez 4 lata niepełne 25 tys złotych wolę sobie pojechać na jakąś fajną wycieczkę...albo kupić klasyka mini .. albo wpakować tą kasę w nowy silnik albo bezpieczeństwo... albo zainwestować..albo... W sumie nikogo nie powinno obchodzić na co sobie wydam. Podobnie jak nikogo nie powinno obchodzić co sobie leję do baku.

Aaaa i jeszcze.... daję słowo, że jazda subaru na gazie jest fajniejsza niż citroenem C2 HDI...
qn

Re: gaz

Post autor: qn »

Miniac pisze:jezeli ktoś nie czuję tego klimatu to jego problem.

Czuje, czuje :) Miniac... Wiedziałem, że ubodę Cię tym "małyszem", to za te felgi, hehe :D Na temat wszelakich pasków i ozdobników na masce mam mieszane uczucia, choć fakt- MINI jest autkiem, któremu nieco bardziej pasują, nie tylko historycznie... :)

A bardziej na poważnie- to już nie można szybko ale trochę taniej?
Wcale nie jestem zwolennikiem LPG a już na pewno nie w MINIm (pisałem wcześniej), ale... skoro ktoś nie jeździ wyłącznie "po krzaczorach na imprezach typu KJS" i chce mieć trochę więcej przez to w portfelu- jego problem. Czy to się faktycznie opłaci w dłuższym okresie- wg mnie nie. I dlaczego montowanie instalacji z tańszym paliwem w tym czy innym aucie zaraz musi być wiochą? Idąc takim tokiem rozumowania dojdziemy do absurdalności oszczędnego diesla czy hybrydy w luksusowych brykach :)

Takie a nie inne ceny benzyny wymusiły popularność substytutu "prawdziwego" paliwa... ehh... gdyby benzyna kosztowała 1,50zł ileż piany na motoryzacyjnych forach by się nie ubiło.... :)

PS. Wiochą jest ...niejeżdżenie na runflatach :P ;)
tricky10

Re: gaz

Post autor: tricky10 »

Dzis wlasnie odebralem zagazowanego coopera sekwencja stag 300 zadnych roznic z problemami nie wiem sie okaze narazie nie widze roznicy miedzy gazem a benzyna no sorki widze pelny bak kosztuje mnie 50 zl i moge butowac do woli a kto chce niech laduje szejka pienadze do wora i naszemu donaldowi ktry bedzie z akcyzy rozdawal pienadze lekarzom nauczycielom itd . irlandia :D

Jak ktos bedzie chcial moge zrobic zdjecia i gdzies umiescic
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: gaz

Post autor: dawid »

tricky - extra. poprosze o zdjecia i moze jakbys byl w krakowie kiedys to bysmy sie umowili i pokazalbys co tam masz dokladnie :) moj wciaz benzyna ale mam go dosc ostatnio hehe
opisz czy ty zakladales gaz, czy juz taki kupiles, jezeli kupiles to ile juz na gazie jezdzi?
mnie mechanicy straszyli ze w mini na gazie po 10 tys km silnik do roboty, natomiast gazownicy mowili ze jezeli nie zamierzam przejechac 300.000 km autem to nie mam sie co martwic
tricky10

Re: gaz

Post autor: tricky10 »

dzis zalozylem a kupilem bez w niemczech co do tych specjalistow co mowia ile silnik wytrzyma ile nie to ja sie nie przejmuje bo
1. zalezy od ciebie jak dbasz o samochod
2. Niby co to za technologia w tym silniku buhahah buahah gorsze problemy maja samochody japonskie + instalacja
3. Ja robie dziennie 200 km a miesiecznie kolo 5tys wiec bede ci mogl napisac co i jak juz niedlugo do pracy nie jezdze szbko 110km/h kolo 3 tys obrotow wiec go nie zyluje troche moze w weekenedy jak chce sobie poszalec o ile mozna to nazwac szalenstwem :P.

Co do tych opini na temat silnika to skad mogo wiedziec ci ludzie jak bedzie jak jeszcze tego nie robili :D wydaje mi sie ze bardziej przerazeni sa nazwa mini cooper a jak do tego jeszcze s dojdzie to juz wogole - ja mam 116 km bez turbiny i inter coolera :P wiec nic tam specjalnego nie ma. Mnie jeden gazownik powiedzal ze do tego modelu instalacja min 5 tys i ze raczej sie wogole nie da -dobzre ze mialem zaufanego gazownika ktory tylko parsknal :P - co sie nie da jak sie da :d 2.5 tys ta isntalacje laduja do v6 i 8 polska czytalem na forach bardzo chwala . To jest silnik 1.6 a nie 1.0 ( a tak na marginesie mam mikre 1.0 od poczatku gaz 200 tys pzrejachane nic sie nie dzieje kompletnie !!! )

To jest takie gadanie wydaje mi sie bo sie boja :P pozniej bedzie na nich :P. Nie takie auta pzreabiaja pomysl o mazdzie rx8 :P 1.3 ile ona ma koni to jest dopiero wyzylowany :P jak to mowia. Widzialem audi TT :D z gazem . To jest zwykly silnik 1.6 i tyle ...\
Jak ci dobzre gaz zalozy to bedzie ok - wymieniac olej (ja msuze co jakis czas dolac pali 100g na 1000km ) swiece, pzrwody wysokiego napiecia itd.

Do krakowa moge przejechac w ktorys weekend z malzonka :P jak bedziesz chcial sobie zobaczysz :D lato jest to sobie akurat obejrze krakow :D

[ Dodano: Czw 03 Lip, 2008 ]
acha na zdjatka poczekaj do weekendu sorka le praca i nie mam troche czasu ale w weekendzik zrobie
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: gaz

Post autor: dawid »

ekstra, ja generalnie na chwile obecna rozwazam sprzedaz auta, ale moze jak od razu nie pojdzie to sie zastanowie nad zagazowaniem ; ) a butle masz w bagazniku? jak patrzylem na oko to 40 litorwa tam wejdzie i pol bagaznika jeszcze zostaje.. no i tez widzialem gdzies na zacodzie foty i byly patenty na jakas butle a'la grzejnik pod podwoziem : )

dzieki za odpowiedz, mam nadzieje, ze wszystko z twoim miniakiem bedzie w porzadku : )
tricky10

Re: gaz

Post autor: tricky10 »

Butle mam w bagazniku 35 litrow- niecala polowa bagaznika zostaje.
Co do instalacji pod pod bagaznikiem gazownik mi nie polecal a mnei nie zalezalo na miejscu w kufrze.
Co do dzialania gazu jestem narazie nie zapeszajac bardzo zadowolony robilem drobne pomiary przyspieszenia ze 100 -140 na 4 potem na 5 (benzyna i gaz) i co sie okazalo to samo :P nie ma zadnej roznicy.

Oczywisice wszystko wyjdzie po 1 miesiacu jezdzenia jak zrobie okolo 5 tys.
Ja miniacza tez rozwazam sprzedac ale to ze wzgledu na rodzine :P wieksze autko bedzie potrzebne a jak nie pojdzie to zostawie zonie i se :P kupie jaka astre 2 kombi zeby jezdzic do pracy i miec bardziej rodzinne autko.
Jak tylko pzrestanie padac cykne zdjatka.

[ Dodano: Pią 04 Lip, 2008 ]
A tutaj jest fajna konweracja nie po polsku niestety jak koles chcial przerobic miniacza.

W skrocie mozna powiedziec ze to co napisane jest w 1 poscie na "przeciw" jest bardzo ladnie zkwitowane w drugim :D. czyli chlop w 1 poscie pisze ze glowny problem to temeperatura i zawory. Natomiast drugi mu odpisuje ze nie ma najmniejszych probelmow bo problemy sa przy "miekkich zaworach (wykonanych z innego tworzywa - osadzonych ) " gdzie trzeba wlasnie stosowac dodatkowa lubryfikacje natomiast w mini sa normalne "metal to metal". A co do temeperatury to ze jest nieznacznie wyzsza !
Na necie jest mnostwo pzrerobionych nawet tych juz w nowej budzie tylko oczywiscie nie w polsce :d. Jak zuwazysz koles chce przerobil Cooper S ! i nie mial z tym problemu malo tego BMW nie podejmuje sie gwarancji instalacji gazu reszta pozostaje bez zmian.

Thank you for your email to MINI Customer Information.

We can confirm that MINI do not recommend and therefore do not offer conversions of our vehicles to run on LPG. This is for a number of reasons, as listed below:
• MINI petrol engines are designed for petrol fuel (liquid fuel). The use of other fuels requires massive modifications to maintain MINI standards
• At high engine loads using gas it is possible that thermal damage will occur around the valves since gas does not offer a lubrication effect. Petrol contains additives for this purpose
• MINI have reservations relating to the thermal stresses placed on exhaust components. Such high temperatures occur when gas is used as a fuel and the engine is working at full capacity that the catalytic converter may be damaged and as a result the engine will be unable to comply with emission limits
• The homologation for bivalent operation can cause problems since all OBD requirements must be satisfied. In addition, the technical integration for switching between the two fuels is very complicated
• The car becomes heavier (tanks) and the boot space is reduced in cars that do not have a spare wheel trough
As such if you were to carry out an LPG conversion on your vehicle, this would have an affect on your warranty and any service and maintenance pack, as MINI dealerships are not qualified to service and maintain converted vehicles and therefore would be unable to do so.
Neither a MINI dealership nor MINI can be held responsible for modifications to the vehicle that lead to defects.
We are sorry that we have been unable to offer a more positive response on this occasion.

Yours sincerely

MINI UK
Product Information Advisor
Ellesfield Avenue
Bracknell RG12 8TA
United Kingdom Reply With Quote
Union Jacks
View Public Profile
Find More Posts by Union Jacks
Old Apr 16th, 2008, 08:52 AM #13 (permalink)
MartinH32
MINI2 Newbie
==============================DRUGI POST ========================



Quote: Originally Posted by Union Jacks (original)
Hi there - i'm looking at Converting a brand new Cooper S to LPG for Driving Instructing.

Can you help me out with abit of info please?

1. Was it an Authorised MINI Dealership who said that your warranty wouldn't be void?
2. Who was the LPG Company? Autogas 2000? Greenfuels?
3. Have you worked out your MPG?
4. Does the LPG Warranty cover Petrol Valve or Cat problems if their deemed as LPG Faults?

cheers if you can answer any of the above

i'm also going to "POST" below a letter i had back from MINI UK about why they don't want their MINI LPG'd ;-p

Hi,
In answer to your questions:

1. When I purchased the car from the dealership they said anything wrong relating to the conversion would not be covered by the warranty. Everything else would be.
2. I used a local LPGA ceritfied company to carry out the conversion. This is an absolute must. In addition, you need to speak to people who have had the conversion carried out by the company you are intending to use. Several different systems exist. The best are Prins, Romano and BRC. I have a Romano system fitted. Make sure you do your research.
3. I have worked out my MPG to be 35MPG. Which means as the price is half what unleaded is, equates to around 70mpg in monetary terns.
4. No neither of these are covered. However to be realistic, I have not known of a car which has had cat problems since being converted. The fuel is cleaner running. As for valve seats. Only certain engines are effected by this. Mainly engines with soft valve seats. The liquid fuel lubricates these. Gas doesn't and it burns slightly hotter also. I was informed by several installers that BMW engines do not have this problem. If you are worried, a product called flashlube can be injected at the same time as the gas which provides this lubrication.

In additon, Mini will not service the LPG parts but I was informed by the dealership (sales and service) that my TLC would still be covered.
I would think twice before having the conversion done and think if after the cost of the conversion (roughly £1500) if you will recoup this in fuel savings. I know I will as I travel 40000 miles a year.
I have now done over 10000 miles on LPG since conversion. I cannot, however say this was trouble free as it took the conversion specialist a number of times to tune it correctly. Saying that, it's running fine now.

Before you convert look into the following:
1. Will you insurance company cover an LPG converted car? - Most do for no additional premium.
2. If you get GAP insurance check they will cover this. One phone call and this was sorted.
3. Recovery - I'm not sure Mini would help if the car had a breakdown caused by this. I found cheap (£35 per annum) cover that would.
4. Warranty - I went to warranty direct and although they wont cover the conversion (you converter will with a 12 - 24 month warranty) they will cover anything that has been caused by the conversion.
5. I no longer have a boot - which I'm not too bothered about.

I'm not trying to be negative about all this, just honest!!! After conversion costs I will save around £3000 over the next couple of years

Hope this lot helps.
Anymore, just ask.

[ Dodano: Pią 11 Lip, 2008 ]
Ok link do zdjec z instalcji

http://picasaweb.google.com/tomaszbozek2/

pierwszy album:D

Pzrejechalem 1000km juz i pierwsze wnioski

1. Polecam
2. Polecam
3. Jak masz watpliwosci patrz 2 wyzej

Aktualnie spalanie pzrey spokojnej jezdze na trsie 8.5 l. Bylem dzisiaj na przegladzie po 1000km i okazalo sie ze mapa gazu ma troszke wieksze dawki niz benzyny wiec troche obnizyl mi dawke . Nie wiem jak bedzie spalanie po tej zmianie dam znac pzdr.

(Spokojna jazda czyli ok 110km/h 3100obr/min )
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: gaz

Post autor: dawid »

wielkie dzieki
no i jak widac tragedii nie ma, oby tak bylo zawsze. szkoda tylko troszke, ze kurek az tak widoczny, no ale w niczym to nie przeszkadza : )
mam prosbe jeszcze o fotke umiejscowienia tej kontrolki poziomu gazu wewnatrz auta.
pozdrawiam!
tricky10

Re: gaz

Post autor: tricky10 »

A spoko zapomnialem ale jest malutka bardzo :p.

co do korka to rzeczywiscie moglby ybc we wlewie ale bylo by kupe roboty powiedzial zeby sie tam dostac mnie osobisie to wali wiec powiedzialem zeby tam zrobil.
Teraz mam srebrny troszke mniej widac ale ogolnie to nawet lepiej ze jest niech widza ze sie da :D.

Ogolnie jeszcze raz mowie ze jestem bardzo bardzo zadowlony i naprawde warto - oczywiscie dobry gazownik !!! Bo inaczej moze ci spieprzyc instalacje i bedzie kapa
Maly

Re: gaz

Post autor: Maly »

Niby fajna sprawa,ale wieksza czesc bagaznika zajeta,na sobwoofer miejsca juz nie ma ;) No ale koszt jazdy jet smieszny,ja leje 60 € tygodniowo i 500km robie na tym,wiec jest roznica. A w zapas sie nie dalo butli wsadzic?
tricky10

Re: gaz

Post autor: tricky10 »

Ja nie mam zapasu oponki rsc niby dalo by sie podspob ale mi nie proponowal musi byc przeswit odpowiedni i zabawy troche. Mnie nie zalezalo na kufrze wiec tak to wyglada..
Oczywiscie jak gazownik bedzie chcial to moze sie z tym pobawic
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: hello »

mam takie pytanie czysto teoretyczne - czy da się założyć instalację gazową do S-ki? (bo słyszałem że w autach z kompresorem mogą być problemy..) a jeśli tak to jaki jest orientacyjny koszt i czy ktokolwiek jeździ mcs z gazem? (tylko bez postów że profanacja itp poproszę ;))
tricky10

Re: gaz

Post autor: tricky10 »

Nie sluchaj bzdur!!!
Wiekszosc Panow ktorzy posiadali wczesniejsze instalacje albo nie mieli ich wcale **NIE** maja pojecia na jakiej zasadzie dziala instalacja gazowa 4 i 5 generacji a najbardziej sie wypowiadaja. Znaja tylko haslo sekwencja :P a nie wiedza o co chodzi...
Nie takie fury przerabiaja z turbinami bez turbin 5.7 hemi od 70KM do 300 KM.
Najgorsze sa fury japonskie ze wzgledu na wymuszenie zastosowania dodatkowej lubryfikacji zaworow . Ale mini nadaje sie do tego bez problemu poniewasz gniazda zaworowe sa jakie sa :d. Nie wiem jak wyglada ilosc miejsca w silniku w s'ce ale wszystko sie da najwyzej zastoszujesz drozszy reduktor ktory bedzie mniejszy.
Nie sluchaj tez tego ze sie niszczy slinki ze wzgledu na podwyzszona temeprature spalania balblabla. - dawka gazu jest sterowana przez sterownik gazu a nie jak kiedys na srubce
wiecej szczegolow moge wyjasnic ale nie chce sie tutaj zbytnio rozpisywac.
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: gaz

Post autor: hello »

no niestety u mnie w miescie powiedzieli ze stag 300 do s-ki się nie podejmą i jedyne co moga zalozyc to instalacja za ponad 5000zł co przy niewielkich przebiegach jakie auto bedzie robic jest raczej srednia inwestycja... tak czy inaczej dzięki za pomoc!
ODPOWIEDZ