No więc cały myk polega na tym, że musisz liczyć się z czterema czynnikami:
1) zachować w miarę możliwości jak najbardziej identyczny obwód kół z oponami; aby nie fałszować wskazań prędkościomierza oraz zmieścić się w nadkolach. Są strony z kalkulatorami, na których możesz podać dwa rozmiary i dostajesz procentowy wynik różnicy w obwodzie, np:
http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp.
Wpisujesz tam trzy główne parametry opony (szerokość/profil/rozmiar felgi) i patrzysz, jaką musisz dobrać oponę na inną felgę i/lub szerokość. Na podstawie tego obliczenia doradzałem Ci rozmiar parę postów wcześniej.
2) zachować właściwy rozstaw śrub (dla MINI -
4x100)
3) zachować właściwy rozmiar trzpienia (chociaż to nie jest krytyczne, bo można przejściówki chyba założyć, ale dla MINI =
ET45)
4) nie przegiąć z szerokością opon (pierwszy wymiar podawany w opisie), coby nie wystawały za mocno
Jeżeli chodzi o parametr felg, który podajesz jako
5 1/2 J, to jest to szerokość felgi. Generalnie, jeśli kupisz cały zestaw felga + opona, to tym nie musisz się przejmować, bo oznacza, że ktoś zdołał założyć te opony na felgi

. Jeśli chodzi o zakres stosowalności felgi w relacji do szerokości opony, to znajdziesz np. tu:
http://www.felgi-opony.com/Aktualnosci/ ... 32,15.html.
I ostatnie parametry, o które pytasz - dodatkowy opis opon:
84 - wskaźnik obciążalności opony (84 = 500 kg => max. 2000 kg samochód może ważyć)
T - indeks prędkości maksymalnej (T = 190 km/h)
M+S - oznaczenie opon zimowych
DOT 2103 - oznaczenie daty produkcji (03 = rok 2003, 21 = tydzień 21-szy tegoż roku) -
BTW: strasznie stare opony!!!
Te informacje znajdziesz np. tu:
http://www.oponytanio.pl/Reifenbezeichnung.html