kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
powracam z tematem kluczyka. wciaz lipa... kluczyk sprawdzany miernikiem, niby wszystko ok, ale jednak nie do konca, skoro nie dziala. probuje go programowac na rozne sposoby i nic.
nie wiem czy ta mala kostka (transponder) nie jest uszkodzona, moze ktos moglby otworzyc swoj kluczyk i sprawdzic, czy ona bezposrednio styka sie z elektronika czy nie? ona jest w czarnej obudowie schowana w stalym miejscu
nawet fotke cyknalem
nie wiem czy ta mala kostka (transponder) nie jest uszkodzona, moze ktos moglby otworzyc swoj kluczyk i sprawdzic, czy ona bezposrednio styka sie z elektronika czy nie? ona jest w czarnej obudowie schowana w stalym miejscu
nawet fotke cyknalem
- Załączniki
-
- klucyzk.jpg (143.66 KiB) Przejrzano 1263 razy
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
Pididi mam pytanie o schowek, czy jest w nim podswietlenie?
u mnie jest ciemno a wydaje mi sie, ze powinno byc swiatelko.
nie wiem, czy to fabryczny schowek, czy poprzedni wlasciciel go dolozyl.
pozdrawiam
dawid
u mnie jest ciemno a wydaje mi sie, ze powinno byc swiatelko.
nie wiem, czy to fabryczny schowek, czy poprzedni wlasciciel go dolozyl.
pozdrawiam
dawid
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
w którym miejscu jest lampka?
i ten cycej id nawiewu to jak jest odkrecony i wlaczony normalny nawiew to tam wieje? bo wydaje mi sie, ze u mnie jest caly czas cisza
i ten cycej id nawiewu to jak jest odkrecony i wlaczony normalny nawiew to tam wieje? bo wydaje mi sie, ze u mnie jest caly czas cisza
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
Tutaj
Co do chłodzenia schowka to nie wiem, "cycek" cały czas zamknięty.
Co do chłodzenia schowka to nie wiem, "cycek" cały czas zamknięty.
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
a czy jest jakis sposob na _bezszkodowe_ zdjecie tych aluminiowych listw na progach?
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
do pytania powyej o listwy dodam pytanie o nakladke na lusterko wewnetrzne. mam cos a'la union jack, chce to zdjac w sumie, ale nie wiem jak tzn inaczej, powinno wg mnie odskoczyc, ale nie odskakuje. mam wrazenie, ze zostalo przyklejone przez poprzedniego wlasciciela. czy ktos probowal nakladac/sciagac to? nie bylo problemow? pytam bo nie chce uszkodzic tej nakladki
EDIT
Pididi dzieki, jutro sprobuje
EDIT
Pididi dzieki, jutro sprobuje
Ostatnio zmieniony 04 sty 2009, 21:18 przez dawid, łącznie zmieniany 1 raz.
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
Są zaczepy od wewnątrz, dlatego najszybciej chyba będzie jak zdejmiesz lusterko (wciśnij górną część lusterka i podważ od dołu).
Dalej już z górki - jest pięć zaczepów na których się te nakładki trzymają, "odhaczasz" je -> wyskakuje stara osłonka -> wciskasz nową -> e włala!
A, jak będziesz zakładał lusterko, to ustaw sobie ten plastik pod lusterkiem tak, żebyś prostopadle dociskał.
Dalej już z górki - jest pięć zaczepów na których się te nakładki trzymają, "odhaczasz" je -> wyskakuje stara osłonka -> wciskasz nową -> e włala!
A, jak będziesz zakładał lusterko, to ustaw sobie ten plastik pod lusterkiem tak, żebyś prostopadle dociskał.
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
odświeże sobie temacik : ) bo mam parę pytań:
1) potrzebuje wymienić klocki hamulcowe (przód i tył), co polecacie?
te EBC GREEN STUFF to się nadają do czegoś?
2) w nieodległej przyszłości też potrzebuję wymienić dwie tarcze hamulcowe, są jakieś na allegro, ale czego szukać? (w ASO powiedzieli 323zł za sztukę)
3) do wymiany mam łożysko (prawy przód) nie planuje kupowac używanej części, bo mija się to z celem. W ASO proponują mi takie coś (łożysko+piasta bo tylko tak się kupuje) za 555zł, czy jest gdzieś taniej? zamiennik? (na allegro 300, ale używka..)
4) płyn hamulcowy, polecicie jakiś? w sklepie mi polecilili płyn "lukas" ( ? ) podobno super itd heh ale koles nic więcej nie umiał powiedzieć. potrzebuje 1 litr
5) płyn do chłodnic. czy wystarczy jakiś "dynagel" czy szukać czegoś lepszego? widziałem gdzieś płyn do chłodnic fabryczny bmw, ale to chyba coś standardowego tylko przelane do butelek bmw (tak mi się wydaje) i ile tego płynu potrzeba do 03 MCS?
dzięki za pomoc
1) potrzebuje wymienić klocki hamulcowe (przód i tył), co polecacie?
te EBC GREEN STUFF to się nadają do czegoś?
2) w nieodległej przyszłości też potrzebuję wymienić dwie tarcze hamulcowe, są jakieś na allegro, ale czego szukać? (w ASO powiedzieli 323zł za sztukę)
3) do wymiany mam łożysko (prawy przód) nie planuje kupowac używanej części, bo mija się to z celem. W ASO proponują mi takie coś (łożysko+piasta bo tylko tak się kupuje) za 555zł, czy jest gdzieś taniej? zamiennik? (na allegro 300, ale używka..)
4) płyn hamulcowy, polecicie jakiś? w sklepie mi polecilili płyn "lukas" ( ? ) podobno super itd heh ale koles nic więcej nie umiał powiedzieć. potrzebuje 1 litr
5) płyn do chłodnic. czy wystarczy jakiś "dynagel" czy szukać czegoś lepszego? widziałem gdzieś płyn do chłodnic fabryczny bmw, ale to chyba coś standardowego tylko przelane do butelek bmw (tak mi się wydaje) i ile tego płynu potrzeba do 03 MCS?
dzięki za pomoc
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1112
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
Kupiłem zwykłe tarcze Ate w Intercars (P - 219 zł, T - 165 zł) i EBC Green, nie dla poprawy hamowania, ale dla mniejszej ilości pyłu. Rezczywiście - mniej pylą Jest ok.
Co do płynu, kup Motul'a DOT 5.1, dobry i sprawdzony. Żadne "wyscigowe", chyba, że chcesz zmieniać co 5- 10k km.
Płyn chłodniczy jaki - nie wiem, ASO lało. Instrukcja Ci powie, że 6 litrów
pzdr
Co do płynu, kup Motul'a DOT 5.1, dobry i sprawdzony. Żadne "wyscigowe", chyba, że chcesz zmieniać co 5- 10k km.
Płyn chłodniczy jaki - nie wiem, ASO lało. Instrukcja Ci powie, że 6 litrów
pzdr
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
wiedzialem, ze moge na Ciebie liczyc, dzieki!
co do tarcz - 219 - za sztuke, czy pare? bo na allegro te ATE sa za 139 sztuka
co do tarcz - 219 - za sztuke, czy pare? bo na allegro te ATE sa za 139 sztuka
- Załączniki
-
- 20583285.beer.gif (2.21 KiB) Przejrzano 1079 razy
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
nie ma zamienników łożysk, wszystkie występują z piastą, kosztowały zawsze w graniach 500-600zł.
Płyn chłodniczy tylko bmw.
Płyn chłodniczy tylko bmw.
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
ODSWIEZAM teamat - TEMPOMAT
prosze o odpowiedz kogos, kto korzysta z tego urzadzenia, bo moj chyba jest niesprawny.
Wg instrukcji jest tak:
przekrec kluczyk do pozycji 1, wcisnij guzik "ON", powinna zapalic sie lampka na obrotomierzu i gotowe, system jest aktywny.
U mnie nic takiego sie nie dzieje, dopiero kluczyk przekrecony na pozycje dwa sprawia, ze po wcisnieciu guzika "ON" ikona z tempomatem na obrotomierzu mruga dwa razy.
Rowniez podczas jazdy, kiedy wcisne przycisk na kierownicy "ON" obrotomierz odpowiada mi podwojnym mrugnieciem...
prosze kogos, kto ma tempomat o lopatologiczne napisanie jak go sie uruchamia : )
dzieki
prosze o odpowiedz kogos, kto korzysta z tego urzadzenia, bo moj chyba jest niesprawny.
Wg instrukcji jest tak:
przekrec kluczyk do pozycji 1, wcisnij guzik "ON", powinna zapalic sie lampka na obrotomierzu i gotowe, system jest aktywny.
U mnie nic takiego sie nie dzieje, dopiero kluczyk przekrecony na pozycje dwa sprawia, ze po wcisnieciu guzika "ON" ikona z tempomatem na obrotomierzu mruga dwa razy.
Rowniez podczas jazdy, kiedy wcisne przycisk na kierownicy "ON" obrotomierz odpowiada mi podwojnym mrugnieciem...
prosze kogos, kto ma tempomat o lopatologiczne napisanie jak go sie uruchamia : )
dzieki
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
Witaj
Nie bardzo rozumiem po co włączasz tempomat na postoju. Działa on od szybkości ok. 30km i włączonym co najmniej 3 biegu. Jedziesz na autostradzie np. 130km, włączasz go wyłącznikiem [nr 2 w instrukcji, z ikoną wyłącznika na nim] zapala Ci się kontrolka włączonego tempomatu, naciskasz przycisk plus [+] i utrzymuje Ci te 130km[równocześnie z przyciśnięciem przycisku musisz zdjąć nogę z pedału gazu, bo minimalne naciśnięcie przerwie działanie tempomatu] . Chcąc przyspieszyć naciskasz znowu + i albo trzymasz go przyciśniętego aż do momentu kiedy osiągniesz zakładaną szybkość, albo przyciskasz go raz po razie i wtedy przyspiesz Ci o ok. 2km za każdym przyciśnięciem. Przycisk – działa analogicznie w drugą stronę, czyli zmniejsza szybkość. Możesz też przyśpieszyć naciskając na gaz i po uzyskaniu szybkości jaką chciałeś np. 200km nacisnąć + , wtedy przyśpieszy szybciej niż przy naciskaniu +. Każde naciśnięcie gazu, hamulca lub sprzęgła przerywa działanie tempomatu. W instrukcji chodziło im o to że stacyjka musi być włączona, a po 1 masz dwukropek co sugeruję że jest to pierwsza operacja w kolejności. Myślę że to niedokładność tłumaczenia.
Pozdrawiam
Wojtek
Nie bardzo rozumiem po co włączasz tempomat na postoju. Działa on od szybkości ok. 30km i włączonym co najmniej 3 biegu. Jedziesz na autostradzie np. 130km, włączasz go wyłącznikiem [nr 2 w instrukcji, z ikoną wyłącznika na nim] zapala Ci się kontrolka włączonego tempomatu, naciskasz przycisk plus [+] i utrzymuje Ci te 130km[równocześnie z przyciśnięciem przycisku musisz zdjąć nogę z pedału gazu, bo minimalne naciśnięcie przerwie działanie tempomatu] . Chcąc przyspieszyć naciskasz znowu + i albo trzymasz go przyciśniętego aż do momentu kiedy osiągniesz zakładaną szybkość, albo przyciskasz go raz po razie i wtedy przyspiesz Ci o ok. 2km za każdym przyciśnięciem. Przycisk – działa analogicznie w drugą stronę, czyli zmniejsza szybkość. Możesz też przyśpieszyć naciskając na gaz i po uzyskaniu szybkości jaką chciałeś np. 200km nacisnąć + , wtedy przyśpieszy szybciej niż przy naciskaniu +. Każde naciśnięcie gazu, hamulca lub sprzęgła przerywa działanie tempomatu. W instrukcji chodziło im o to że stacyjka musi być włączona, a po 1 masz dwukropek co sugeruję że jest to pierwsza operacja w kolejności. Myślę że to niedokładność tłumaczenia.
Pozdrawiam
Wojtek
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: kilka niby oczywistych pytan odnosnie MCS
Hej Tess, dzieki za odp. To co piszesz to wlasnie wyczytalem z instrukcji i mniej wiecej wiem, tylko wszystko wskazuje na to, ze moj tempomat jest zepsuty.
Spelniam powyzsze wymogi tj jadne powyzej 30 i bieg powyzej 3 i niestety po wcisnieciu guzika nr [2] (wlaczenie) jedyna reakcja, jaka mam to podwojne mrugniecie ikony tempomatu na predkosciomierzu.. przyciski + i - nieaktywne, takze po wcisniecu RES nic sie nie dzieje, jedynie przycisk [2] odpowiada tym podwojnym mrugnieciem..
Spelniam powyzsze wymogi tj jadne powyzej 30 i bieg powyzej 3 i niestety po wcisnieciu guzika nr [2] (wlaczenie) jedyna reakcja, jaka mam to podwojne mrugniecie ikony tempomatu na predkosciomierzu.. przyciski + i - nieaktywne, takze po wcisniecu RES nic sie nie dzieje, jedynie przycisk [2] odpowiada tym podwojnym mrugnieciem..