Mini Cooper 1,3 spi
Moderator: flapjck1
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Dół i tak będzie remontowany więc na tym etapie moźna wszystko.
Czyli konkretnie co robić?
Wojtek
Czyli konkretnie co robić?
Wojtek
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8846
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
jaki masz budzet?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
tylko przy weberze trzeba będzie ciachać ściankę między kabiną a komorą silnika, jeśli miałaby tam zostać seryjna głowica
innym wyjściem jest Turbo, tylko tu też dłubanie w blachach, ale np. takiego kita:
http://cgi.ebay.co.uk/SuperCharger-Kit- ... 240%3A1318
można wypróbować
a jak nie to mocno dłubnięty wolnossący jak wyżej podane opcje
innym wyjściem jest Turbo, tylko tu też dłubanie w blachach, ale np. takiego kita:
http://cgi.ebay.co.uk/SuperCharger-Kit- ... 240%3A1318
można wypróbować
a jak nie to mocno dłubnięty wolnossący jak wyżej podane opcje
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Ta wersja do której podałeś link nie podejdzie pod podwójny gaźnik tego typu
Bo posiada z jednej strony dolot i wydech (2 kanały wydechu, 3 kanały dolotu)
http://www.minisport.com/acatalog/info_HEDMS5030.html
Link który Ci podałem obrazuje wersje do podczepienia na podwójny gaźnik Webera czy Dellorto Ale ceny ich zaczynają się od 1200 funtów w górę
pozdrawiam
Bo posiada z jednej strony dolot i wydech (2 kanały wydechu, 3 kanały dolotu)
http://www.minisport.com/acatalog/info_HEDMS5030.html
Link który Ci podałem obrazuje wersje do podczepienia na podwójny gaźnik Webera czy Dellorto Ale ceny ich zaczynają się od 1200 funtów w górę
pozdrawiam
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Oczywiście ze podejdzie pod dwugardzielowca. Nie podejdzie pod dwa. No chyba ze się odwróci kolektor, ale po co?
Zawodowy Szyderca
Re: Mini Cooper 1,3 spi
A więc decyzja zapadła ten zestaw zamówie ( gaznik w drodze)
http://www.minispeed.co.uk/classic/inde ... percharger
Pytanie silnik idzie do kapy czy te tłoki będą O.K?
https://www.plminishop.com/product-P20659-00.html
Wojtek
http://www.minispeed.co.uk/classic/inde ... percharger
Pytanie silnik idzie do kapy czy te tłoki będą O.K?
https://www.plminishop.com/product-P20659-00.html
Wojtek
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Tylko kute, JE Pistons, Omega, Avonbar Acralite. No chyba ze lubisz wymieniać często tłoki. Koszt ok 350 gbp. No i trochę mało wklęsłe.( Jak dla mnie)
Zawodowy Szyderca
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Jeźeli się nie mylę to na minispeed chyba takie są?
Znasz jakieś inne zródło?
Wojtek
Znasz jakieś inne zródło?
Wojtek
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Te już będą lepsze, ale to nie o to loko. Te są odlewane (cast) , a Ty potrzebujesz kute (forged).
Znajedziesz je m.in na www.avonbar.com . Pisałem kiedyś gdzie takie można nabyć i w jakich cenach, powinno być chyba w poście PROC'u , w galerii jego 16v. Zastanów sie na jakim doładowaniu będziesz chciał jeździć, bo to wymusza pojemność komór spalania, która jak wiesz nie może być nieograniczenie powiększana, dlatego sugeruje tłoki z większym wybraniem - najwyżej albo będziesz dmuchał więcej, albo zetniesz głowę. Aha, no i mądrym posunięciem byłoby dowiedzenie się ile grubości ma ta uszczelka Cometic'a, skoro piszą z jest gruba, to może mieć to znaczący wpływ na statyczny stopień kompresji.
Chyba na razie tyle, jak coś to pisz.
Znajedziesz je m.in na www.avonbar.com . Pisałem kiedyś gdzie takie można nabyć i w jakich cenach, powinno być chyba w poście PROC'u , w galerii jego 16v. Zastanów sie na jakim doładowaniu będziesz chciał jeździć, bo to wymusza pojemność komór spalania, która jak wiesz nie może być nieograniczenie powiększana, dlatego sugeruje tłoki z większym wybraniem - najwyżej albo będziesz dmuchał więcej, albo zetniesz głowę. Aha, no i mądrym posunięciem byłoby dowiedzenie się ile grubości ma ta uszczelka Cometic'a, skoro piszą z jest gruba, to może mieć to znaczący wpływ na statyczny stopień kompresji.
Chyba na razie tyle, jak coś to pisz.
Zawodowy Szyderca
Re: Mini Cooper 1,3 spi
O.K z tym kuciem silnika to róźnie jest pewnie sie powtarzam ale z saab'a 900 który miał wyjsciowo 185 koni wycisnąłem 341 bez kucia dołu. Ale to był mocny silnik. Nie wiem mini pewnie tak mocne nie jest.
Ten zestaw będzie dobry? Kute tłoki.
http://www.minispeed.co.uk/classic/inde ... iasaplus20
na avonbar niestety nic nie znalazłem
Wojtek
Ten zestaw będzie dobry? Kute tłoki.
http://www.minispeed.co.uk/classic/inde ... iasaplus20
na avonbar niestety nic nie znalazłem
Wojtek
Re: Mini Cooper 1,3 spi
A i jeszcze jedno. Pisałem do nich ale nie odpowiadają. Nie wiem jakie jest cisnienie doładowania. mam doswiadczenie tylko z turbiną a to cos innego. Kompresor pompuje od samego dołu a nie jak turbina od pewnych obrotów. Ile bar daje ten zestaw nie wiem. W saabie w pierwszym momencie turbina dawała 2 bary. Nie sądze źeby kompresor dawał aź tyle. Pewnie działa raczej jak lpt. Waźniejsze jest egt źeby tłoki nie popłynęły. W sabie dochodziło do 1150 C. Jak mówiłem wcześniej nie mam doświadczenia z silnikem mini. Chcę go zrobić tak źeby polatał po remoncie a nie padł przy pierwszej jezdzie.
Moźe ktoś montował taki zestaw i moźe mi poradzić.
Wojtek
Moźe ktoś montował taki zestaw i moźe mi poradzić.
Wojtek
- Saint
- Super użytkownik
- Posty: 1227
- Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: KR
- Kontakt:
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Spokojnie, ten kompresor nie jest aż tak efektywny by pompować powyżej 1 bar, zazwyczaj w tych kitach ustawiają na 5-7-10psi, co daje jakieś 0,4-0,5-0,7 bar . Więcej w takim układzie -gaźnik przed sprężarką- wydaje mi się nie ma co szaleć. EGT nie jest niezbędne, ale to nie problem przecież wstawić sobie termoparkę.
Co do tego kitu, to z tego co mi wiadomo nikt u nas nie montował, ale weź pod uwagę to, że jest on dedykowany dla mini RHD, a u nas w większości przypadków pod kompresorem jest pompa sprzęgła, może się zdarzyć że będzie wadzić
Wieczorkiem poszukam tych kutych tłoków
Co do tego kitu, to z tego co mi wiadomo nikt u nas nie montował, ale weź pod uwagę to, że jest on dedykowany dla mini RHD, a u nas w większości przypadków pod kompresorem jest pompa sprzęgła, może się zdarzyć że będzie wadzić
Wieczorkiem poszukam tych kutych tłoków
Zawodowy Szyderca
Re: Mini Cooper 1,3 spi
Czyli tak jak myslałem niskocisnieniowe "turbo". Wskaznik temperatury spalin nie ma wiec sensu.
Dzieki za pomoc.
Wojtek
Dzieki za pomoc.
Wojtek