Strona 3 z 3

Re: klatka bezpieczeństwa

: 14 paź 2009, 11:25
autor: Konrad K_2
chodzi mi jak włożyć spawana klatke do samochodu

Re: klatka bezpieczeństwa

: 14 paź 2009, 15:34
autor: flapjck1
zwykle wklada sie w kawalkach :) i dospawywuje elementy w budzie juz :)

Re: klatka bezpieczeństwa

: 14 paź 2009, 20:45
autor: Bankowy
To raczej będzie Ci ciężko w jednym kawałku.
Prawdopodobnie będziesz musiał rozciąć. Proponuję ciąć po spawach - wtedy spawając kawałki w aucie nie będzie śladów ingerencji. Inna sprawa, że jeśli gdziekolwiek indziej przetniesz i pospawasz, to klatka znacznie straci na wytrzymałości. I jeśli ma być do sportu, to nie przejdzie BK jeśli zorientują się.

Re: klatka bezpieczeństwa

: 20 paź 2009, 18:15
autor: Gibki Staruszek
Konrad K_2 pisze:chodzi mi jak włożyć spawana klatke do samochodu


a tak może można ...

Re: klatka bezpieczeństwa

: 20 paź 2009, 20:30
autor: Konrad K_2
tak mozna tylko zastanawiałem sie nad wersja w pełni spawaną

Re: klatka bezpieczeństwa

: 22 paź 2009, 18:22
autor: Andrews_poz
Jakoś mnie nie przekonują te skręcane łączenia... Taka klatka niebezpieczeństwa chyba :)
Każdy kto widział źle pospawaną, albo źle zaprojektowaną klatkę po dzwonie wie o czym mowie :)

klatka bezpieczeństwa

: 09 sty 2010, 12:21
autor: markfive
Do wszystkich zainteresowanych udziałem w eliminacjach APMC w sezonie 2010

Proszę rozważyć wszelkie możliwości zamontowania klatki bezpieczeństwa w swim samochodzie. Nie ma regulaminowego obowiązku posiadania klatki i taki obowiązek nie będzie wprowadzony. Rozumiem również niechęć do montowania klatki ze względu na dodatkowe zwiększenie masy samochodu.
Mając jednak na uwadze ewentualne skutki wywrotki samochodu, uważam za celowe wprowadzenie zapisu, który premiował będzie kierowców stosujacych to zabezpieczenie dodatkowymi punktami w klasyfikacji.
W sezonie 2010 dodatkowe 3 pkt dodane będą w klasyfikacji finałowej a więc dopiero po zakończeniu wszystkich eliminacji. Warunkiem ich uzyskania będzie zamontowanie klatki najpóźniej przed ostatnia eliminacją. Tak więc startując nawet w jednej tyko eliminacji sezonu 2010 z klatką możemy otrzymać dodakowe 3 pkt. Punkty za klatkę przyznawane są uczestnikowi tylko jeden raz niezaleznie od ilosci eliminacji.

Co do samej klatki, nie będzie jakichś specjalnych wymagań ani konieczności posiadania atestu. Klatka może być skręcana, może byc spawana. Minimum to "bramka" środkowa z podparciem na tylnych nadkolach. Przykład - Rear Cage. No diagonal. Not FIA approved C-STR47SD Safety Devices z katalogu Mini Spares.

Uwaga dla oponentów : zanim zaprotestujesz obejrzyj filmy z wypadków na torach. Wbrew obiegowym opiniom Mini też się wywraca. Konstruktywne uwagi prześlij na mój adres @mail.

Re: klatka bezpieczeństwa

: 09 sty 2010, 21:18
autor: macko
Skoro o tym mowa,

to może, tak jak w przypadku zbiorowego zamawiania opon, może znaleźlibyśmy firmę/osobę, która by przygotował kilka klatek? Oczywiście jeżeli są chętni :-)

macko

Re: klatka bezpieczeństwa

: 09 sty 2010, 21:32
autor: Bankowy
W ten sposób to możesz kupić taniej jedynie gotowe klatki, "z półki".
Jeśli to ma być porządna klatka, to musi być robiona jednostkowo, a wtedy nic nie da "zamówienie zbiorowe". Tym bardziej, że dobrzy "klatkarze" mają kolejki.

Re: klatka bezpieczeństwa

: 10 sty 2010, 13:26
autor: Konrad K_2
oj mają i to spore , ale pomysl z dodatkowymi punktami moze i słuszny, ale troszke faworyzujący .... bogatszych

Re: klatka bezpieczeństwa

: 10 sty 2010, 14:43
autor: markfive
Konrad K_2 pisze:...pomysl z dodatkowymi punktami moze i słuszny, ale troszke faworyzujący .... bogatszych


Nikogo nie zamierzamy faworyzować. Ludzie którzy jeżdżą dla przyjemności seryjnymi autami i nie napinają się na pokonanie innych za wszelką cenę na ogół zachowują rozsądek na torze i nie przekraczają bariery prędkości poza którą traci się panowanie. Jeżeli dotąd nie mieli klatek, nie będą ich zakładać i niczego to w ich pozycjach w klasyfikacji nie zmieni.
Czołówka modyfikuje auta do sportu, wprowadza zmiany, które zwiększają ryzyko a każdy kolejny przejazd związany jest z coraz większym stresem bo chcą pokonać rywala chociaż o 1/100 sekundy. Często traci się wtedy rozsądek.
Wprowadzenie regulaminowego obowiązku posiadania klatki dla wszystkich nie jest dobrym rozwiązaniem i nie jest stosowane w sporcie amatorskim.
Premiowanie dodatkowymi punktami to alternatywne rozwiązanie zmierzajace do tego samego celu - zwiększenia bezpieczeństwa i uniknięcia ludzkich tragedii w razie nieszczęśliwego wypadku. Jak dotąd nic takiego na eliminacjach APMC się nie zdarzyło co nie oznacza, że zdarzyć się nie może. Obyś nie musiał wspominać moich słów po fakcie.

Co do kosztów samej klatki i jej zamontowania to ludzie których stać na zakup drogich nieseryjnych części i elementów tuningowych oraz remonty i modyfikacje wykonywane w warsztatach przełkną także i to.

Ludzie którzy samodzielnie w garażowych warunkach odbudowują i modyfikują auta znajdą rozwiazanie budując klatkę samodzielnie lub z pomocą zaprzyjaźnionego ( chociażby do tej jednorazowej akcji ) hydraulika z giętarką i spawacza.

klatka bezpieczeństwa a APMC

: 12 sty 2010, 14:45
autor: markfive
Apel o montowanie klatek w samochodach uczestniczących w APMC umieściłem w tym miejscu by dotrzeć z nim do jak najszerszego grona użytkowników mini odwiedzających forum MKP.
Aby nie zajmować tu miejsca na dyskusje czy to potrzebne (klatka) czy nie - wszystkich bezpośrednio zainteresowanych tematem "klatka w APMC" odsyłam do tematu Amatorski Puchar Mini sezon 2010
Myślę, że dalsze rozważania w temacie klatka bezpieczenstwa powinny wrócić na drogę konkretnych rozwiazań konstrukcyjnych i wzajemnej wymiany doświadczeń między zainteresowanymi budową i montażem klatek w miniakach.

Re: klatka bezpieczeństwa

: 28 sie 2010, 18:02
autor: Konrad K_2
pytanie co do klatek

gdzie dostać takie łączniki , czy ma to jakąś fachową nazwe?