Strona 3 z 4

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 12 mar 2010, 23:49
autor: miniwaldi
Mini to nie zabawka to pasjjjjja .Pozdro Waldek

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 12 mar 2010, 23:54
autor: flapjck1
o ile dobrze pamietam to vizard cos pisal ze tym felernym cylindrem jest zawsze nr2 ;)

problemy z zapłonem mini - silniki A/A+

: 12 mar 2010, 23:55
autor: markfive
Z moich wieloletnich doświadczeń związanych z eksploatacją i naprawami silników serii A/A+ wynika, że w 998 z LCB i SU HIF38 najgorsze warunki dla zapłonu mieszanki występują w cylindrze Nr 3. Przy osłabionej z jakiegokolwiek powodu iskrze (zmniejszonej sile wyładowania) świeca na tym cylindrze jest wyraźnie ciemniejsza lub zakopcona. Poszukiwanie przyczyn w spadku ciśnienia sprężania (tłoki, pierścienie, zawory), sprawdzanie kolejno elementów takich jak przewody wysokiego napięcia, palec rozdzielacza, kopułka, punkt ustawienia zapłonu, podciśnieniowy regulator aparatu zapłonowego, skład mieszanki paliwa, nastawy gaźnika, filtr powietrza nie prowadzi do rozwiązania problemu. Silnik pracuje na wszystkich cylindrach, iskra jest, nie ma problemów z uruchamianiem. Po wstępnych oględzinach mamy wrażenie, że nie ma również przyczyny po stronie "niskiego napięcia" - styki, przerwa na stykach, kondensator. Pozostaje jednak cały czas problem dlaczego tak się dzieje bo z pewnoscią coś w porządku nie jest. Sytuacja zmienia się radykalnie po wymianie cewki zapłonowej, przerywacza na nowy (nienaruszona jeszcze powierzchniowa warstwa na stykach), kondensatora lub na przykład modułu sterującego w układzie bezstykowym. Gdy zwiększy się siła wyładowania (wyższe wysokie napiecie) problem znika. Wszystkie świece "palą" jednakowo. Okazuje się również, że silnik pracuje znacznie lepiej niż poprzednio. Moc jego nie wzrasta nagle o 10 KM bo to nierealne ale poprawa jest wyraźnie odczuwalna przy przyspieszaniu, jeździe pod górę czy przy tankowaniu (nieco mniej pali).

Bliska prawdy jest odpowiedź innocenti, że przyczyną jest to że cyliner dostaje z jakichś powodów niewłaściwą mieszankę - to wynika z wiedzy ogólnej o silnikach.
Dobrze diagnozował usterkę miniwaldi ale też na podstawie wiedzy ogólnej mającej uniwersalne zastosowanie dla wszystkich silników.
Najbardziej zbliżoną diagnozę postawił flapjck powołując sie na Vizarda
(bardzo to cenię gdy ktoś podaje źródło swojej wiedzy i nie przypisuje sobie autorstwa wypowiedzi zasłyszanych gdzieś przy okazji czy bezkrytycznie cytowanych bzdur pisanych często przez osoby bez żadnego doświadczenia lub opierajacych swoja wiedzę na przygodach ze swoim pierwszym miniakiem którego i tak sami nie naprawiają)

Z tym twierdzeniem (cylinder Nr 2), też się mogę zgodzić bo takie objawy również zauważyłem w silnikach 1275 i czasami 998 z kolektorami dla SU HS4. Nie były one jednak aż tak niepokojące. Tak, że ogólnie rzecz biorąc problemy te mają prawdopodobnie zwiazek z układem kanałów ssących 2/3 cylindra w głowicy 5 portowej i dystrybucją mieszanki charakterystyczną dla tych głowic.
Można więc traktować te wskazówki jako dodatkowy sprawdzian prawidłowej konfiguracji i właściwej pracy układu zapłonowego w silnikach BLMC serii A/A+

Celem moich obszernych i szczegółowych wypowiedzi nie jest popisywanie się swoją wiedzą bo naprawdę nie jest mi to do niczego potrzebne i o żaden poklask nie zabiegam. Bardziej chodzi mi o to by dojście do przyczyn problemu nastapiło po kilku konkretnych i rzeczowych wypowiedziach a dyskusja nie przeciągała się bez żadnego efektu przez 10 stron forum. A że piszę więcej niż nawet wynika to z zakresu pytania. To po to by inni mający zbliżone problemy przy okazji czegoś się dowiedzieli i nie zadawali ponownie tych samych pytań. :grin:

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 13 mar 2010, 21:59
autor: retrorower
na poczatku tygodnia powinienem otrzymac z MINISPARES nowa cewke zaplonowa (LUMENITION mega spark 3) oraz nowe swiece NGK BP6EVX, sam jestem bardzo ciekawy czy to wlasnie okaze sierozwiazaniem problemu, wszak wiosna nadchodzi i nie ma to jak pojezdzic MINI...

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 13 mar 2010, 22:48
autor: markfive
Darek Kostrubal pisze:...jak by je delikatnie powiększyć w porównaniu do średnicy cyl. 1 i 4 to powinno być dobrze ( ? )
To niczego w tym względzie nie zmieni. Problem zwiazany jest z tzw. zjawiskami falowymi które występują w układach ssących i wydechowych. Ich wpływ zwiazany jest z długością kanałów łącznie z długością kolektora. Gdyby były cztery oddzielne kanały można by przy pomocy dość skomplikowanych wzorów matematycznych wyliczyć te długości dla okreslonej pojemności silnika, średnicy zaworów itd. i całość wyrównoważyć podobnie jak oblicza się wyczynowe kolektory wydechowe. Jeden wspólny kanał dla dwu sąsiednich cylindrów wprowadza "zamieszanie" i dość trudno nad tym zapanować. Można coś kombinować ze stopniem sprężania jednego z cylindrów , są również wałki typu scatter o dwu różnych czasach rozrzadu dla 1/4 i 2/3 ale nie są to rozwiązania dla zastosowań drogowych czy codziennej jazdy.
retrorower pisze:...na poczatku tygodnia powinienem otrzymac z MINISPARES nowa cewke...

No to coś już będziesz mógł podziałac w temacie. Jeżeli w dotychczasowych czy kolejnych poszukiwaniach wykryjesz już jakąś usterkę napisz o tym. Żeby na koncu nie okazało się, że te wszystkie rady nie były potrzebne, a problem rozwiązał sie sam :grin:

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 13 mar 2010, 23:32
autor: pampas1
UFF !!!!!!!!!

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 14 mar 2010, 14:20
autor: retrorower
by byc pewnym, obecnie filtr paliwa mam tuz za bakiem, jest to nowy filtr. byc moze powinien on znajdowac sie za pompa paliwa a tuz przed gaznikiem, prosze o porade

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 14 mar 2010, 15:45
autor: markfive
retrorower pisze:by byc pewnym, obecnie filtr paliwa mam tuz za bakiem, jest to nowy filtr. byc moze powinien on znajdowac sie za pompa paliwa a tuz przed gaznikiem, prosze o porade

Kolego, nikt nie będzie udzielał Ci w nieskończoność ciągle tych samych rad.
Wróć do mojej wypowiedzi z soboty 6 marca:
sprawdź... "Czy nie ma po drodze jakiegoś liniowego filtra paliwa (może być stary i zapchany). Poza tym taki filtr nie powinien znajdować się po stronie ssącej czyli przed mechaniczną pompą paliwa."
Przypomnij sobie również swoją z niedzieli 7 marca:
sprawdziłem..."filtr paliwa jest zaraz za bakiem planuje jutro wieczorem pojechac do znajomego warsztatu, sloik z paliwem podpiac sie do pompy i zobaczyc w ten sposob czy chodzi o przewody paliwowe zanim sie je wymontuje, potem ew. ten filtr dac zaraz przed gaźnikiem.

Sądziłem, że ten temat mamy już za sobą - Filtr moim zdaniem powinien się znajdować po stronie tłoczącej czyli między mechaniczną pompą a gaźnikiem.
Jeżeli odezwą sie jacyś malkontenci twierdzący, że u nich filtr jest zaraz za zbiornikiem i nie ma problemu, odpowiem, że taki układ też będzie działał ale gorzej. Poza tym filtr gdy jest zaraz za zbiornikiem nie powinien być umieszczony nad podłogą bagażnika tylko pod.

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 14 mar 2010, 21:58
autor: retrorower
dziekuje, tylko zapytalem- jesli nawet po raz wtory- dla pewnosci :wink:

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 14 mar 2010, 22:28
autor: markfive
retrorower pisze:dziekuje, zapytalem-dla pewnosci :wink:

Spoko :smile: Informuj o postępach.

Edit 16.03
Przy okazji odpowiedzi sprawdź i podaj dokładnie jaki system Lumenition masz zamontowany bo coś zaczynam podejrzewać, że prowadzimy dyskusję na temat dwu różnych opcji tego systemu, ale niestety tak własnie wygladają dyskusje za pośrednictwem forum

System Lumenition Optronic pracuje na zasadzie optycznej (fototranzystor)
System Lumenition Magnetronic pracuje wykorzystując efekt Halla

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 17 mar 2010, 19:37
autor: retrorower
hula znowu, przejechalem jakies 30 KM, ma moc trzyma obroty, no ale po kolei...


w srodku zamontowany jest Lumenition Magnetronic MTK003, nowa cewka zaplonowa to Lumenition Spark 3 przeznaczona do pracy wlasnie z magnetronic wyposazona w balast rezystor 1.5om, zamontowalem tez nowe swiece NGK. po zamontowaniu odpalil '' z kopyta'', tak wiec sprawa zaplonu pozostala rozwiazana...

pozostala kwestia paliwa, rozwiazanie okazalo sie dosc banalne mianowicie wydech jest ciut nieszczelny spaliny zamiast na tyl czesto gesto szly w gore, co spowodowalo zanieczyszczenie filtra powietrza typ. stozkowy K&N

poki co jezdzi , smiga jak dawniej... :grin:

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 17 mar 2010, 21:32
autor: retrorower
wracajac do tego co powyzej... jesli wymieniac uklad wydechowy co byscie poradzili (minispares) ktory ,,kit"?

praktycznie od poczatku wystepuja w MINI duze stuki, poczatkowo sadzilem ze zawieszenie jest juz stare i ze MINI sa po prostu twarde, zalozylem nowe amortyzatory KYB gas-a-just, poprawilo sie plywanie, lecz stuki zostaly, otoz ich powodem jest brak...

subframe mounting bolt, przy malym rekonesansie i przegladzie zagladajac w kolumne znalazlem wewnatrz puste miejsce z widocznym gwintem lecz brakiem sruby, coz poprzedni wlasciciel widocznie inteligencja mocno nie zgrzeszyl, samochod rozebral pomalowal lecz potem zapomnial skrecic, no ale...
kupilem na ebayu takowe lecz okazuje sie ze za cienkie, podobno sa rozne rodzaje

prosze o porade :?:

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 17 mar 2010, 21:52
autor: flapjck1
wozki miniakowe mocowane byly/sa na dwa sposoby ( zaleznie od rocznika ) albo na dwie szpilki ( na kazdy dzwon ) albo na duza srube z lbem 33 mm
innych opcji nie ma

najlepiej zrob zdjecie - bedzie najprosciej sie polapac

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 17 mar 2010, 22:05
autor: retrorower
dzieki za odpowiedz.

Wyglada na to ze zakupilem te szpilki sa za waskie po prostu wpadaja rocznik mojego mini to 1975 i prawdopodobnie beda tam wchodzily te duze sruby- 33mm, czy potrzebuje do tego jakas podkladke czytalem i gumie lub poly ktora to stabilizuje?

Re: MINI 1000 MK3 1975...tracacy moc

: 17 mar 2010, 22:38
autor: flapjck1
poszukaj sobie katalogu - np moss'a
tam jest ladnie rozrysowane co i jak sie sklada

http://www.limora.com/index/lang-2/lkz- ... pl,x-a.htm


http://www.limora.com/index/lang-2/lkz- ... pl,x-a.htm