Stuku puku
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Stuku puku
Na ilustracji, ekstremalnie zużyta oś satelitów mechanizmu różnicowego. Wymontowana w trakcie naprawy zespołu napędowego 1,3 SPI z 96 roku. Dalsza jazda z tak zużytym elementem mechanizmu różnicowego skończyła by się prawdopodobnie rozbiciem obudowy, całkowitą nagła utratą oleju, smarowania itd . Samochód jeździł, tylko coś tam stukało
- Załączniki
-
- 6791pin FD.jpg (46.75 KiB) Przejrzano 543 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Stuku puku
Będę robił za kilka dni regenerację dwu kompletów półosi z przegubami. Luzy są spore. Zrobię fotki elementów zużytych.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Stuku puku
Przeguby napędowe wewnętrzne, od strony przekładni głównej skrzyni biegów. Na ilustracjach pokazane są elementy w dobrym stanie po lewej i zużyte po prawej.
Opis:
1.oprawa przegubu - widoczne zagłębienia w miejscu współpracy z kulkami.
2.zabierak przegubu - podobnie, widoczne zagłębienia.
Dopuszczalne są widoczne ślady współpracy na tych elementach.
3.końcówka półosi - widoczne wżery korozyjne na wieloklinie. Po dłuższej eksploatacji z luzami w tym miejscu, następuje stopniowe zużycie wieloklina aż do momentu zerwania zazębienia i utraty przeniesienia napędu.
Głównymi przyczynami zużycia wieloklina są:
1.zbyt duży luz montażowy (przy obrocie).W przypadku dostępnych nowych zamienników przegubów wewnętrznych około 0,5 mm.
2.nieszczelność połączenia i przedostawanie się wody na wieloklin. Starsze typy półosi miały kołnierz przy osadzeniu i dodatkowy oring uszczelniający. Po 91 roku zastosowano tylko pierścień oporowy w dodatku z szeroką szczeliną i bez żadnego uszczelnienia.
Opis:
1.oprawa przegubu - widoczne zagłębienia w miejscu współpracy z kulkami.
2.zabierak przegubu - podobnie, widoczne zagłębienia.
Dopuszczalne są widoczne ślady współpracy na tych elementach.
3.końcówka półosi - widoczne wżery korozyjne na wieloklinie. Po dłuższej eksploatacji z luzami w tym miejscu, następuje stopniowe zużycie wieloklina aż do momentu zerwania zazębienia i utraty przeniesienia napędu.
Głównymi przyczynami zużycia wieloklina są:
1.zbyt duży luz montażowy (przy obrocie).W przypadku dostępnych nowych zamienników przegubów wewnętrznych około 0,5 mm.
2.nieszczelność połączenia i przedostawanie się wody na wieloklin. Starsze typy półosi miały kołnierz przy osadzeniu i dodatkowy oring uszczelniający. Po 91 roku zastosowano tylko pierścień oporowy w dodatku z szeroką szczeliną i bez żadnego uszczelnienia.
- Załączniki
-
- oprawa przegubu.jpg (27.41 KiB) Przejrzano 494 razy
-
- zabierak przegubu.jpg (31.42 KiB) Przejrzano 494 razy
-
- końcówka półosi.jpg (26.89 KiB) Przejrzano 494 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Stuku puku
W uzupełnieniu tematu
Kolejne ilustracje dotyczące przegubów napędowych.
1.koszyk przegubu wewnętrznego - kulki wciśnięte w koszyk nie powinny same wypadać. Jeżeli same wypadają, luzy tych elementów są już zbyt duże.
2.oś przegubu zewnętrznego - wyraźne wytarcie osi przegubu w miejscach osadzenia pierścieni wewnętrznych łożysk piasty. Przegub do wymiany. Wymiana łożysk na nowe nie załatwi tego problemu.
3.elementy przegubu zewnętrznego - po rozbiórce i oczyszczeniu można ocenić stan powierzchni współpracy kulek, zabieraka, oprawy i koszyka.
Dobre oryginalne elementy, po złożeniu, nałożeniu smaru i ewentualnej wymianie osłon gumowych mogą dłużej pracować niż tanie nowe zamienniki.
Kolejne ilustracje dotyczące przegubów napędowych.
1.koszyk przegubu wewnętrznego - kulki wciśnięte w koszyk nie powinny same wypadać. Jeżeli same wypadają, luzy tych elementów są już zbyt duże.
2.oś przegubu zewnętrznego - wyraźne wytarcie osi przegubu w miejscach osadzenia pierścieni wewnętrznych łożysk piasty. Przegub do wymiany. Wymiana łożysk na nowe nie załatwi tego problemu.
3.elementy przegubu zewnętrznego - po rozbiórce i oczyszczeniu można ocenić stan powierzchni współpracy kulek, zabieraka, oprawy i koszyka.
Dobre oryginalne elementy, po złożeniu, nałożeniu smaru i ewentualnej wymianie osłon gumowych mogą dłużej pracować niż tanie nowe zamienniki.
- Załączniki
-
- koszyk przegubu.jpg (32 KiB) Przejrzano 490 razy
-
- oś przegubu zewnetrznego.jpg (47.25 KiB) Przejrzano 490 razy
-
- elementy przegubu.jpg (26.9 KiB) Przejrzano 490 razy