Strona 3 z 3
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 27 mar 2013, 22:48
autor: Olo
Nie wykluczam, ze moga byc oczywiscie i te i te skrzynie bo nigdzie nie jest napisane, ze bede pakowac Asina czy ZF do kazdego miniacza. Wsadzaja to co wyjdzie taniej w ilosciach milionowych i jest to logiczne a ile to przetrwa to juz ich nie interesuje.
Over…
ps. nie uwazam sie za wszechwiedzacego
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 28 mar 2013, 10:43
autor: Funkykoval
moja CVT z 2002 ma juz za soba 65tys.km i - tfu, tfu - nic sie nie dzieje
(oczywiscie olejek wymienilem)
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 29 mar 2013, 16:21
autor: Olo
Funkykoval pisze:moja CVT z 2002 ma juz za soba 65tys.km i - tfu, tfu - nic sie nie dzieje
(oczywiscie olejek wymienilem)
jak sie dba o skrzynie wymieniajac oleje i filtry to raczej szlak jej od tak nie trafi. Mam na DSG nabiegnae 200tys i jezdzi bez problemu. W poprzednim aucie mialem normalny 6biegowy automat i ktos zalal ja innym olejem niz producent zaleza i lekko szarpala jak redukowala z 3na 2 ze wzglegu, ze skrzynia nie lubi zmian oleju i leje sie to co fabryka daje albo od nowosci sie zlewa i zalewa innym. Koszt naprawy automatow sa szacowane potem w tysiacach
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 07 cze 2013, 20:15
autor: Cinu
Przeczytałem te posty i zastanawiam się czego ludzie oczekują od automatycznej skrzyni? Większość chciałaby chyba żeby była manualną
Jeśli jeździ się normalnie, czyli nie sportowo skrzynia CVT działa jak każda inna automatyczna:
https://www.youtube.com/watch?v=4CiNPyqGNy8
Jeśli chce się poszaleć to faktycznie robi się dziwnie, ale wtedy pozostaje ręczna zmiana przełożenia łopatkami lub lewarkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=b0RCmY4uvd8
Na marginesie dodam, że w CVT chodzi o komfort - płynność zmian i ekonomię - mniejsze spalanie niż w klasycznym automacie. Dodatkowo skrzynia CVT jest lżejsza niż np. DSG. I nie twierdzę, że DSG jest złe.
Re: Rodzaje skrzyń automatycznych w Mini
: 08 cze 2013, 09:57
autor: Olo
Cinu pisze:Przeczytałem te posty i zastanawiam się czego ludzie oczekują od automatycznej skrzyni? Większość chciałaby chyba żeby była manualną
Jeśli jeździ się normalnie, czyli nie sportowo skrzynia CVT działa jak każda inna automatyczna:
https://www.youtube.com/watch?v=4CiNPyqGNy8
Jeśli chce się poszaleć to faktycznie robi się dziwnie, ale wtedy pozostaje ręczna zmiana przełożenia łopatkami lub lewarkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=b0RCmY4uvd8
Na marginesie dodam, że w CVT chodzi o komfort - płynność zmian i ekonomię - mniejsze spalanie niż w klasycznym automacie. Dodatkowo skrzynia CVT jest lżejsza niż np. DSG. I nie twierdzę, że DSG jest złe.
Do sportowej jazdy wystarczy jakis dobry automat od Z F jedno sprzeglowy i tyle. CVT dla mnie to szit i nie wiem po co to wogole wyladowalo w samochodach. DSG nie sa zle te pierwsze generacje byly srednie a zaczelo sie od golda 4 i modelu r32 bo tam ona wyladowala pierwsza w 2003 roku. Te nowe DGS to juz inna bajka chodza naprawde super. Najwazniejsze to zmieniac oleje w automatach do 60tys w manualach zreszta tez! Jak ktos mi powie ze sa skrzynie bezobslugowe to zycze powodzenia z taka skrzynia pozniej bo po 200tys a nawet wsczesniej jest do wywalenia do kosza. Wystarczy poczytac na necie ile skrzyn Z F z bmw i DSG padlo bo nie zmieniany byl olej