Re: MINI olej
: 13 gru 2012, 09:12
Mam zalany Motul x-clean 5W30 i póki co wszystko ładnie śmiga
Czy polecasz wspomniany wcześniej serwis na Zwycięzców?Hubo84 pisze:Mam zalany Motul x-clean 5W30 i póki co wszystko ładnie śmiga
Wiekszej bzdury nie slyszlame, sorry ale musialem. Po pierwsze kolega chyba nie wie co to sa LL-98,01,04 jest to symbol ktory mowi po przejechaniu ilu km olej powinien byc jeszcze dobry. Norma LL-04 odpowiada 15tys milom drogowych czyli niecale 25tys. Pytanie kto wymia co 25tys olej - pewnie sie ktos znajdzie. Ale jak poczytacie to bmwzaleca wymiane co 10tys mil teraz a nie co 15tys mil. Ktos spyta dlaczego otoz ilosc silnikow jaka zostala zatarta badz padla ich troszke przerosla. Wystarczy wpisac w google i wyskoczy sporo artykulow na ten temat.Funkykoval pisze:Ogolnie, najwazniejsze chyba aby olej mial adnotacje iz spelnia norme producenta:
BMW LL 04
+ w moim przypadku, (mini one '2003): 5W30 lub 5W40
+ co najmniej: API SL/CF
potem to juz "lejta co chceta"
wydaje mi sie, ze tez wypisujesz bzdury... poczytaj sobie o charakterystyce olejow syntetycznych i pokaz mi gdzie jest napisane, ze po 15 tysiacach olej traci swoje wlasciwosciOlo pisze:Wiekszej bzdury nie slyszlame, sorry ale musialem. Po pierwsze kolega chyba nie wie co to sa LL-98,01,04 jest to symbol ktory mowi po przejechaniu ilu km olej powinien byc jeszcze dobry. Norma LL-04 odpowiada 15tys milom drogowych czyli niecale 25tys. Pytanie kto wymia co 25tys olej - pewnie sie ktos znajdzie. Ale jak poczytacie to bmwzaleca wymiane co 10tys mil teraz a nie co 15tys mil. Ktos spyta dlaczego otoz ilosc silnikow jaka zostala zatarta badz padla ich troszke przerosla. Wystarczy wpisac w google i wyskoczy sporo artykulow na ten temat.Funkykoval pisze:Ogolnie, najwazniejsze chyba aby olej mial adnotacje iz spelnia norme producenta:
BMW LL 04
+ w moim przypadku, (mini one '2003): 5W30 lub 5W40
+ co najmniej: API SL/CF
potem to juz "lejta co chceta"
Najwazniejsze sa normy Klasa jakości:ACEA A3/B4 - API SN/CF .Chodzi o to zeby olej byl niskopopiolowy i malo siarczystych zwiazkow zawieral. To sa wlasnie te normy jakie glownie musi spelniac olej a nie norma mowiaca o ilosci km ile mozna przejechac na oleju, ktora naprawe nie nalezy sie kierowac ja zmieniam przed 10tys zawsze wszystko.
AKtualnie smigam na motulu X-cess 5w40 ale na lato wskoczy Motul V300 5w40
http://www.motoringfile.com/2012/04/16/ ... -interval/Brennt pisze:
wydaje mi sie, ze tez wypisujesz bzdury... poczytaj sobie o charakterystyce olejow syntetycznych i pokaz mi gdzie jest napisane, ze po 15 tysiacach olej traci swoje wlasciwosci
jesli ktos katuje samochod jak kolega, ktory w kazdy zakret wchodzi na recznym, to oczywiscie - silnik moze tego nie wytrzymac, ale ze przy normalnej jezdzie zatrzesz silnik jezdzac 25kkm bez wymiany syntetyka to jakies urban legends
A co ma jazda na recznym to katujesz linke od recznego oraz tylne opony narazajac je na miejscowe starcie co sie potem przelozy na bicie podczas jazdy opony. CO do oleju to nie znam nikogo kto robi 25tys na oleju, jedz do serwisu to sami Ci powiedza co ile zjezdzac na driva. Ale mniejsza z tym. Patrz tez na to ze oleje z polki 5w30 maja slaby gorny film ktory latwo zerwac do dluzszej agresywniejszej jezdzie co doprowadza do szybszego zurzycia oleju oraz stracenia jego wszelkich wlasciwosci. Oleju juz w MCS przerobilem sporo w ciagu roku. W innych autach tez wymieniam co 10tys olej pomimo ze nie sa katowane ale im wczesniej tym lepiej dla silnika bo olej kosztuje tam do 250zloty za wymiane a silnik nowy w dzesiatkach tysiecy...Brennt pisze:wydaje mi sie, ze tez wypisujesz bzdury... poczytaj sobie o charakterystyce olejow syntetycznych i pokaz mi gdzie jest napisane, ze po 15 tysiacach olej traci swoje wlasciwosciOlo pisze:Wiekszej bzdury nie slyszlame, sorry ale musialem. Po pierwsze kolega chyba nie wie co to sa LL-98,01,04 jest to symbol ktory mowi po przejechaniu ilu km olej powinien byc jeszcze dobry. Norma LL-04 odpowiada 15tys milom drogowych czyli niecale 25tys. Pytanie kto wymia co 25tys olej - pewnie sie ktos znajdzie. Ale jak poczytacie to bmwzaleca wymiane co 10tys mil teraz a nie co 15tys mil. Ktos spyta dlaczego otoz ilosc silnikow jaka zostala zatarta badz padla ich troszke przerosla. Wystarczy wpisac w google i wyskoczy sporo artykulow na ten temat.Funkykoval pisze:Ogolnie, najwazniejsze chyba aby olej mial adnotacje iz spelnia norme producenta:
BMW LL 04
+ w moim przypadku, (mini one '2003): 5W30 lub 5W40
+ co najmniej: API SL/CF
potem to juz "lejta co chceta"
Najwazniejsze sa normy Klasa jakości:ACEA A3/B4 - API SN/CF .Chodzi o to zeby olej byl niskopopiolowy i malo siarczystych zwiazkow zawieral. To sa wlasnie te normy jakie glownie musi spelniac olej a nie norma mowiaca o ilosci km ile mozna przejechac na oleju, ktora naprawe nie nalezy sie kierowac ja zmieniam przed 10tys zawsze wszystko.
AKtualnie smigam na motulu X-cess 5w40 ale na lato wskoczy Motul V300 5w40
jesli ktos katuje samochod jak kolega, ktory w kazdy zakret wchodzi na recznym, to oczywiscie - silnik moze tego nie wytrzymac, ale ze przy normalnej jezdzie zatrzesz silnik jezdzac 25kkm bez wymiany syntetyka to jakies urban legends
Maly offtop: Ja tez bo oczywiscie BMW nie pryznalo sie do kolejnej wady w R56 tylko pocichaczu wprwoadzilo oslonke na waz smarujacy turbo i teraz owy waz od wysokich temperatur przepuszcza i zasyfilo mi turbo bo olej znika w jakiejs tam ilosci. Wiec tak dla tych co zjada im olej a widac na gornej czesci od turbo wycieki pierw wymienscie caly waz z uszczelkami i zaciskami oraz kupcie oslonke na ten waz koszt zabiegu 250zloty. Lepiej wydac tyle niz przez przypadek wymienic dobre turbo bo znam juz taki przypadek.bob.dsk pisze:Dolewam
Dokladnie, w mocniejszych samochodach oleje wymienia sie czesciej niz w normalnych a jakby nie bylo MCS czy JCW to jest troszke wyzylowana konstrukcja moze nie az tak jak motro z VW 1.4 180KM ale im czesciej tym lepiej dla zdrowia motoru bo zawsze swierze smarowanie ale Tobie tego akurat nie musze mowic ale za to inni niech sie przekonaja i nie jezdza na ostatnio chwilepididi pisze:http://www.motoringfile.com/2012/04/16/ ... -interval/Brennt pisze:
wydaje mi sie, ze tez wypisujesz bzdury... poczytaj sobie o charakterystyce olejow syntetycznych i pokaz mi gdzie jest napisane, ze po 15 tysiacach olej traci swoje wlasciwosci
jesli ktos katuje samochod jak kolega, ktory w kazdy zakret wchodzi na recznym, to oczywiscie - silnik moze tego nie wytrzymac, ale ze przy normalnej jezdzie zatrzesz silnik jezdzac 25kkm bez wymiany syntetyka to jakies urban legends
ktos moze mi przyblizyc o co tu chodzi?Given the number of R56s (and R50/R53s) that have had oil-related troubles
Takie male info:Brennt pisze:ok... jcw i s spoko, ale 116km w 1,6 to nie wyzylowany silnik.
frytek nie smaze w oleju pol roku, ale jestem zwolennikiem racjonalnych teorii. podobnie nie wymieniam opon gdy maja 6mm bieznika, (co nie znaczy zaraz ze jezdze na nich do golej felgi). jesli silnik w cooperach jest jebniety konstrukcyjnie, to warto przytoczyc taki argument zamiast twierdzenia, ze wymieniam co 10kkm bo tak jest zdrowiej. co 5kkm byloby jeszcze zdrowiej, a najlepiej kupic cala banke oleju i wymieniac co tydzien.
bardziej nurtuje mnie toktos moze mi przyblizyc o co tu chodzi?Given the number of R56s (and R50/R53s) that have had oil-related troubles
i to, ze BMW wrocilo do normy 10k mil - kiedy taka byla?
[offtop]
a no i jeszcze co ma linka od recznego do katowania - wydaje mi sie, ze wchodzenie w kazdy zakret na recznym (czy na mokrym czy na suchym) wiaze sie ze skrajnie agresywna jazda utozsamiana przeze mnie z katowaniem samochodu