Strona 24 z 28

Re: MINI olej

: 26 lut 2016, 01:20
autor: PTCruiser
Od kilku miesięcy mam PT Cruisera z Waszym silnikiem (1598 cm³, 116 KM a do pchania +1370 kg) i dopadły mnie przypadłości tej jednostki. Przy przebiegu 139.000 km zalałem go Millers Oils 5w30 EE Longlife ECO 5w30 (instrukcyjnie Chrysler zaleca 5w30, dopuszcza 5w40). Już po pierwszym tysiączku zauważyłem ubytek oleju a po dwóch mogę napisać że wartość ta wynosi prawie 0,5 l/1000 km. Dla mnie nie do zaakceptowania a ciekawe jest to, że auto nie ma spadku mocy, nie kopci przy przyśpieszaniu, nie dymi po odpaleniu po dłuższym postoju, nie ma żadnych przedmuchów w skrzyni korbowej, nie ma żadnych wycieków - brak jakichkolwiek elementów do poprawy. No dobra, trochę się poci więc kupiłem uszczelki miski, zaworów i wału i niebawem wymieniam. Przy okazji zamierzam zalać go innym olejem bo tak sobie myślę że ten Millers to nowoczesny olej do nowoczesnych samochodów - do startstopów, downsizingu i ciasno spasowanych trzycylindrówek i w nieco archaicznej konstrukcji to idzie tylko z dymem. Fantazję w doborze oleju już uśpiłem, teraz to tylko jakieś nie syntetyki z instrukcji -z normą MS-6395 np. 5w30 Mopara lub Petro Canady lub coś z forum Mini, oczywiście w zakresie 5w30 - 5w40. Widzę że liderem jest Motul 5w40 i to może być rozwiązanie...

Re: MINI olej

: 12 maja 2016, 18:27
autor: ghost
Hej, zbliża się wymiana oleju i chciałbym podpytać o oliwę do works'a
Przeczytałem całe 20 stron i zdecydowałem się na MOTUL'a tylko teraz proszę o poradę jaki do MINI JCW R53 przebieg 110tyś.
Przebieg roczny ok 7 tyś. Mini na weekendy :D
Wcześniej lany był MOBIL 5w30
Pozdrowionka

Re: MINI olej

: 13 maja 2016, 08:14
autor: maniujr

Re: MINI olej

: 13 maja 2016, 14:44
autor: ghost
Podziękował :-)
6 do wyboru ... który byś polecał ?

Re: MINI olej

: 13 maja 2016, 19:58
autor: maniujr
xclean 5w40

Re: MINI olej

: 07 cze 2016, 14:10
autor: HayabusaJCW
uzywalem tego Motula to bral jak glupi .....

Re: MINI olej

: 03 wrz 2017, 09:51
autor: Lotnik
Panowie, kolejne szybkie pytanie: jaki filtr powietrza (kod) dla R53 2005? Na stronie Filtrona brak info: http://www.filtron.eu/index.php/cat/vie ... 4&v2=14365 - jest tylko dla pre-facelift. To będzie ten sam? Chciałbym dzisiaj zamówić.

Re: MINI olej

: 03 wrz 2017, 10:10
autor: tacim

Re: MINI olej

: 03 wrz 2017, 10:20
autor: Lotnik
Dziękuję, czyli to ten sam. Proszę jeszcze o potwierdzenie, że występuje wymienialny filtr paliwa w MCS 2005. Przepraszam, że nie jestem bardziej samodzielny ale zależy mi na tym aby dzisiaj wszystko zamówić.

Re: MINI olej

: 03 wrz 2017, 11:12
autor: ghost
Tak, występuje . Wymieniasz sam wkład .

Re: MINI olej

: 03 wrz 2017, 11:25
autor: Lotnik
Dziękuję. To mam wszystko oprócz uszczelki szyby kierowcy. :)

Re: MINI olej

: 03 wrz 2017, 12:50
autor: Gabi
Ja śmigam na xclean 5w40 i nie widzę, żeby brał jak szalony, przejechałam już 12 tysięcy, nie dolewalam, bo miarka, w moim mini, była pośrodku, więc dosłownie trochę oleju mi ubyło, w najbliższym tygodniu, też mam zamiar wymienić olej i filtr, ale zostanę przy tej marce oleju :) jestem zadowolona

Re: MINI olej

: 03 wrz 2017, 15:14
autor: Lotnik
Właśnie na ten Motul 8100 X-Clean 5W40 się zdecydowałem. Co do uszczelki, to nie wiem czy jest potrzebna, przyjrzałem się jej dokładnie - wygląda jak nowa. Trzeba będzie u mechanika ustalić dlaczego powietrze świszczy przy wysokich prędkościach, może coś z ustawieniem szyby? Ewentualnie gdzie można poza ASO zakupić uszczelkę szyby kierowcy? Przepraszam za OT. :oops:

Re: MINI olej

: 03 wrz 2017, 16:29
autor: Zbigg
Pewnie kwestia regulacji, w Mini można (a raczej trzeba) regulować w dwóch płaszczyznach, jakby przód-tył i od-do osi środkowej pojazdu. Taki skutek posiadania frymuśnych drzwi bez ramek. :mrgreen:

Re: MINI olej

: 27 lis 2017, 14:19
autor: Goora
Niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem Mini R53 i chciałbym wziąć się m.in. za wymianę oleju.

Z polecanych tu wybrałbym Motul 8100 X-clean 5W40. Poprzedni właściciel zalewał jakiś olej Castrola ale 10W40. Podejrzewam, że z uwagi na przebieg 217 tyś km, bo panuje obecne przekoanie, że powyżej 200 tyś to już musi być 10W.

Czy ktoś robił taką przesiadkę w R53 z 10w40 na 5w40 i może podzielić się wrażeniami?
Widzicie jakieś przeciwskazania?

Z góry dzięki za wszelkie opinie :)