MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
Moderator: flapjck1
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
zastanawiam sie jaki ma cel dawanie dwóch uszczelek pod pompy hamulcowe(wersja bez servo) i sprzęgła i przekładanie ich blaszką ? myślałem dac jedną warstwę pod pompy i tyle ... co myślicie ?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
Cel jest taki - rozkladanie naprezen, te blaszke latwo powyrywac operujac pedalami
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
a nie jest tak, że pierwotnie zaprojektowano mini z kierą po prawej stronie i wtedy w to miejsce pod pompy przychodziła blacha od mocowania stabilizatora silnika... czpienie od pomp maja długość z uwzględnieniem grubości tej blaszki ... i do wersji europejskiej nikt nie skracał tych czpieni tylko dali pod spodem podkładkę blaszaną ...?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
a wiesz ze to mozliwe?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
aaaa... juz odmalowałem te podkładkę więc nie będę poprawiał fabryki ...
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
Zazwyczaj grubością podkładek pomiędzy blachą a pompami reguluję jałowy luz "wstępny" pomiędzy trzpieniem a tłokiem pomp. Głównie chodzi o to by był tam minimalny luz i tłok nie był "podparty". Uszczelka pod blachą jest po to by tylko uszczelnić połączenie. Inne teorie uważam za błędne.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
sinik zapakowany
- Załączniki
-
- mini1.jpg (61.06 KiB) Przejrzano 441 razy
-
- mini2.jpg (59.98 KiB) Przejrzano 441 razy
-
- mini03.jpg (71.22 KiB) Przejrzano 441 razy
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
Mam taki problem... skręciłem hi-lowy ma maxa a auto dośc wysoko stoi ... górny wahacz około 1cm nad tym małym,dolnym,gumowym odbojnikiem ... do górnego ma ze 4cm. myślę że auto powinno być znacznie niżej ale nie jest !? czemu ? Koła sa lekko mniejsze średnicą od serii , gruszki prawie nowe-wysokie , nadkola przycięte sporo i trochę duża szpara jest ...jak dla mnie
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
Jak pojeździsz to się będziesz martwił, ale prawdopodobnie nie będzie czym, bo sam siądzie i jeszcze będziesz windował do góry.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
myślałem,że silnik pociągnie w dół ... a tu prawie nic ... o.k. poczekamy ...
A może być tak ,że dolny wahacz stoi ? Tam dałem poliuretany i bardzo ciasno jest skręcony ... pamiętam ,że jak montowałem wszystko na stole , to dolny stał sztywno ...
A może być tak ,że dolny wahacz stoi ? Tam dałem poliuretany i bardzo ciasno jest skręcony ... pamiętam ,że jak montowałem wszystko na stole , to dolny stał sztywno ...
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
Zawsze może stać, ale jak na świeżo składałeś to mało prawdopodobne. Pod własnym ciężarem dolny nie opada, ale wystarczy go trochę pociągnąć i powinien pracować normalnie. Pobujaj autem góra dół i zobacz czy zawias pracuje, jeśli tak to nie ma stresu.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- lilek
- Super użytkownik
- Posty: 1142
- Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
- Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star - Lokalizacja: CK
- Kontakt:
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
Gibki bez stresu, stoi wysoko i jest sztywny bo wszystko jest nowe. Pojeździsz to się ułoży i uklepie. Po zrobieniu kilku stówek km dopiero zabieraj się za ustawienie hi low.Gibki Staruszek pisze:myślałem,że silnik pociągnie w dół ... a tu prawie nic ... o.k. poczekamy ...
A może być tak ,że dolny wahacz stoi ? Tam dałem poliuretany i bardzo ciasno jest skręcony ... pamiętam ,że jak montowałem wszystko na stole , to dolny stał sztywno ...
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
odpuściłem dolny wahacz ... trochę poszło w dół. Hi-lowy też na max o pozostałe dwa zwoje i już jestem zadowolony i czekam na więcej
Zapomniałem pisać,że górne mocowania amorków przedłużyłem o 3cm tak aby amor pracował w optymalnym skoku przy sporej glebie.
Zapomniałem pisać,że górne mocowania amorków przedłużyłem o 3cm tak aby amor pracował w optymalnym skoku przy sporej glebie.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
Tak jak piszą koledzy. Po całkowitej regeneracji zawieszenia gdy są nowe, spasowane osie wahaczy. nowe sworznie zwrotnic i końcówki drążków kierowniczych miniak stoi "bardzo wysoko" jest sztywny jak "zespawany" a do kręcenia kierownicą potrzebna jest duża siła. To mija po przejechaniu kilkudziesięciu km. Geometrię i wysokości z każdej strony można skorygować dopiero tak po około 500 km. Luźne pasowania przy montażu powodują bardzo szybkie pojawienie się luzów ( sworznie zwrotnic). Niskie ustawienie na regulatorach dość szybko trzeba podnosić. Prawidłowa kontrolna wysokość to 33 +- 1 cm od osi koła do krawędzi oryginalnego fabrycznego nadkola z przodu i z tyłu. Do normalnej jazdy po drogach, moim zdaniem ustawienie minus 5 cm jest optymalne gdy ma być "nisko". Z tyłu nie można skręcić regulatorów tak by drążek podpierający gruszkę był luźny. Przy niskich ustawieniach tyłu konieczne są dodatkowe odboje na których opiera się "opadający" wahacz. Odboje te montuje się w przedniej belce tylnego wózka przy składaniu zawieszenia.
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: MINI 1000 - OOOOOLALA...1986 GIBKI
o.k. będę cierpliwy ...
koleje pytanie ... jaka kolejność prętów w podsufitce ? (kolory)
koleje pytanie ... jaka kolejność prętów w podsufitce ? (kolory)