Strona 26 z 28
Re: MINI olej
: 04 maja 2021, 13:28
autor: Lotnik
Będzie robiony duży serwis. Mam wyciek, niezdiagnozowany jeszcze.
Re: MINI olej
: 13 maja 2021, 19:25
autor: grzes-beton
Witam,
Oba oleje są do aut z DPF, którego Ty nie masz. Przepłacasz niepotrzebnie i masz zawężony wybór.
Kup ACEA A3, BMW LL-01 (nie ACEA C3, BMW LL-04) 5W40, API SN.
Jeśli chodzi o Twoje pytanie, Millers moim skromnym zdaniem jest znacznie lepszy (Motul stał się podróbką samego siebie). Millers w tych lepkościach przoduje w rankingach.
Ja jeżdżę na Shell Hellix Ultra 5W-40 BMW LL-01, API SN+. To ostatnie to oznacza, że olej przeszedł test zabezpieczenia przed skutkami LSPI i Tobie jest tym bardziej dedykowany, bo chyba masz turbo przecież.
A wycieki, to już nie jest na dłuższą metę sprawa doboru oleju
Re: MINI olej
: 13 maja 2021, 20:38
autor: beamish
AMSOIL European Car Formula 5W40 FULL SAPS - mogę polecić z czystym sumieniem
Re: MINI olej
: 13 maja 2021, 21:16
autor: grzes-beton
edit: z tym, że jeśli masz jeszcze 1-generację to masz pośredni wtrysk, SN+ nie jest potrzebne.
Re: MINI olej
: 13 maja 2021, 21:48
autor: grzes-beton
beamish pisze:AMSOIL European Car Formula 5W40 FULL SAPS - mogę polecić z czystym sumieniem
Jest OK, tylko drogi jak cholera. Sumienie może jednak nie dać spokoju
Ale specyfikacja odpowiednia.
Re: MINI olej
: 14 maja 2021, 07:59
autor: Lotnik
grzes-beton pisze:edit: z tym, że jeśli masz jeszcze 1-generację to masz pośredni wtrysk, SN+ nie jest potrzebne.
Pierwsza generacja po lifcie.
Bez C3 jest np. Millers EE Performance
https://allegro.pl/oferta/millers-oils- ... 0684584386
Jest jeszcze droższy.
Nie potrafię znaleźć innego oleju tego typu z oferty Millers. Takiego wiecie jakości premium. Liqui Molly?
Re: MINI olej
: 14 maja 2021, 10:06
autor: beamish
Drogi to jest remont silnika W11B16A
Re: MINI olej
: 14 maja 2021, 10:25
autor: Lotnik
Zdecydowanie. Wezmę tego Millersa EE.
Re: MINI olej
: 14 maja 2021, 14:05
autor: grzes-beton
Lotnik pisze: Zdecydowanie. Wezmę tego Millersa EE.
Bardzo dobry wybór.
Lotnik pisze: Millers EE Performance Jest jeszcze droższy.
są w podobnych cenach, bo zwróć uwagę, że cena Amsoil jest za 3,784L
beamish pisze:Drogi to jest remont silnika W11B16A
miałem na myśli, że drogi wśród olejów, a nie że remont taniej wyjdzie
Re: MINI olej
: 14 maja 2021, 18:51
autor: grzes-beton
Tylko na allegro upewnij się co ostatecznie sprzedaje, bo zdjęcie jest prawidłowe nr 8208, ale w opisie już ma 7806, a to już jest ACEA C3, LL-04.
Re: MINI olej
: 15 maja 2021, 08:07
autor: Lotnik
Grzegorz, to ten olej, na drugiej aukcji ma wersję C3. Dziękuję za zainteresowanie. To rzadkość na tym forum.
Re: MINI olej
: 15 maja 2021, 16:34
autor: grzes-beton
Lotnik pisze:Dziękuję za zainteresowanie. To rzadkość na tym forum.
Nie ma sprawy, ze skrzynią jest trudniejszy temat, ale też służę pomocą.
Rzadkość - sam widze, że kiedy bym nie wszedł, to online jestem tylko ja, nikt więcej
Re: MINI olej
: 15 maja 2021, 23:47
autor: Lotnik
Do skrzyni wybór jest prosty: Millers Oils TRX Synth 75W80 GL5 1L.
Chyba przed wymianą oleju z Motul na Millers zrobię płukankę Millers Oils Engine Flush. Warto po tym wlac jakiś tani olej (np. Lotos Synthetic PLUS 5w40 Thermal Control lub Shell Helix HX8 5W-40) z kolejną porcją płukanki lub bez aby sobie pochodził z godzinę przed wymianą na docelowy?
Re: MINI olej
: 16 maja 2021, 00:27
autor: Antek
Lotnik pisze:Chyba przed wymianą oleju z Motul na Millers zrobię płukankę Millers Oils Engine Flush. Warto po tym wlac jakiś tani olej (np. Lotos Synthetic PLUS 5w40 Thermal Control lub Shell Helix HX8 5W-40) z kolejną porcją płukanki lub bez aby sobie pochodził z godzinę przed wymianą na docelowy?
Warto wlać tańszy jeśli nie wiesz w jakim stanie „ czystości „ masz silnik i zrobić kilka lub kilkaset km.
Osobiście kilkukrotnie zaobserwowałem ze świeży olej po płukaniu ma tendencje do zbierania większej ilości zanieczyszczeń.
Przykładowo Mini r56 1.4 przelot 230 tys. Według książki do 100 tys wymieniany co 30 tys na Castrol, od 100 w zwyż co 15 tys na Shell. Olej przed wymiana czysty, silnik w środku z żółtym nalotem. Po płukaniu i zalaniu świeżego oleju po 1000 km olej czarny jak w dieslu.
Ps. Płukanka wykonana przy użyciu 0,5l nafty z Jasła
Re: MINI olej
: 16 maja 2021, 07:56
autor: Lotnik
Nigdy nie robiłem płukanki dlatego nie wiem jak się za to zabrać aby pozbyć się porzadnie szlamu z silnika. Po wymianie oleju na nowy jak po dwóch tygodniach sprawdzam poziom na bagnecie to olej jest już ciemny. Także trzeba coś z tym zrobić.
Wleję Millers Engine Flush do starego Motula, 20 minut pracy, po czym niech kilka godzin kapie. Wymiana filtra, zaleje Millers Oils Trident Professional 5w40 bo to tak jak docelowy full saps. Niech pochodzi godzinę, mechanik podjedzie sobie nim do hurtowni albo do kochanki. Dokładne spuszczenie, wymiana filtra i zalanie Millersem EE Performance 5w40. Powinno pomóc z tym szlamem.
Ewentualnie zamiast Millers Oils Trident Professional 5w40 zalanie i odpalenie na 3 minuty Millers IT Flushing Oil
https://zmienolej.pl/pl/dodatki-do-olej ... 4081543756 ? A potem docelowy.