Strona 28 z 34

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 29 cze 2011, 21:45
autor: Konrad K_2
niewygodne pytanie :-)

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 30 cze 2011, 22:50
autor: markfive
Wracając do kwestii ustawienia geometrii (OT innego tematu) to jak już wszystko poskładasz do kupy i nie będziesz mógł sam sobie poradzić z ustawieniami skontaktuj się ze mną na priv. Temat jest do ogarnięcia na spokojnie i w miarę wolnego czasu. Aktualnie z czasem u mnie kiepsko ale wszelkie "trudne tematy" mnie interesują. Podejrzewam, że przy tak zaawansowanej przebudowie ustawienie tego na stacji diagnostycznej będzie trudne i spotkasz sie z oporem, bo " nie ma danych dla takiego modelu".

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 25 lip 2011, 14:41
autor: Konrad K_2
poszedłem w takie rozwiązanie.

osie obroty dodatkowego wahacza pokrywaja z górnym wahaczem a gługość ramienia jest regulowana .... pojezdzimy zobaczymy

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 26 lip 2011, 07:35
autor: Gibki Staruszek
widziałem już to foto (i inne) na innym forum :twisted:

ps. ciekawe rysunki techniczne Ci zapodali .... :mrgreen:

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 26 lip 2011, 10:18
autor: Konrad K_2
Gibki Staruszek pisze:ps. ciekawe rysunki techniczne Ci zapodali .... :mrgreen:


połowe ich rozumiem ...... ale raszta juz jest tak zakręcona ze nie mam pojęcia o co chodzi :-)

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 26 lip 2011, 23:02
autor: markfive
Ludzie z forum na którym pokazujesz swój projekt usiłują Ci przekazać to o czym pisałem wcześniej. Rozwiązanie które tworzysz nie będzie działać właściwie. To co można przyjąć za dopuszczalne przy ograniczonej prędkości i mocy silnika absolutnie nie nadaje się do jazdy z większymi prędkościami i mocy silnika jaki posiadasz. Do tego sposób wykonania nie gwarantuje bezpieczeństwa. Jeżeli traktujesz swój 2 już projekt jako "zabawę", sposób na zagospodarowanie wolnego czasu i poprawę samopoczucia to nic mi do tego i rób dalej. Ja patrzę na to z punktu widzenia zasad mechaniki i poprawnosci konstrukcji i nadal widzę problem nieprzewidywalnego zachowania się geometrii tylej osi.

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 27 lip 2011, 07:18
autor: Gibki Staruszek
Do pewnych rozwiązań trzeba czasem dojść samemu ... oby tylko nic się nikomu nie stało :wink:

Ja się zastanawiam czemu nie dałeś na tył piasty od renówki ? mocny przegób, pewnie mocniejsze wahacze, mcpherson, i zrobienie samej ramy pod silnik od nowa łatwiejsze,
Chesz mieć 12'' koła ?

A może piasta i wahacze od Metro?

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 27 lip 2011, 09:13
autor: markfive
Gibki Staruszek pisze:...A może piasta i wahacze od Metro?

metro i mini - te same kłopoty. Prędzej z Rovera serii 100 chociaż nadal jest problem prowadzenia tylnej osi na "swobodnie obracających się w płaszczyźnie poziomej piastach z ustabilizowaniem których trzeba walczyć".
Najczęściej właśnie stosowanym rozwiązaniem przy customach z tylnym napędem i silnikach dużej mocy jest "przeszczep" całego frontu (mam na myśli główne elementy bez poszycia karoserii) z auta przednionapędowego wraz z jego silnikiem. Nie oznacza to że mamy z głowy prowadzenie osi ale innych problemów (również wytrzymałościowych) mniej.

Konrad i nie myśl, że krytycznymi postami chcemy ci "dokopać". Projekt jest ciekawy, a problemy trzeba jakoś rozwiązywać :grin:

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 27 lip 2011, 09:23
autor: se7ven
Tylna rama z MGF rozwiązuje kilka problemów i można regulować geometrię.
Będę miał czas to zobaczę czy taką adaptację można zrobić. Jeżeli tak to moc rzędu 120 i więcej na silniku K-serii może być ciekawa w RWD.

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 27 lip 2011, 09:26
autor: Gibki Staruszek
a może do tyłu dodać kolumnę kierowniczą , połączyć ją z przednią i zrobić dwie osie skrętne ... hymmm !? żart... :grin:

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 28 lip 2011, 11:29
autor: Konrad K_2
markfive pisze:Ludzie z forum na którym pokazujesz swój projekt usiłują Ci przekazać to o czym pisałem wcześniej. Rozwiązanie które tworzysz nie będzie działać właściwie.

rozumiem co czną mi przekazać , ale cięcie i gwintowanie zwrotnicy nie uważam za dobre i bezpieczne rozwiązanie .
http://i476.photobucket.com/albums/rr12 ... dplate.jpg

Gibki Staruszek pisze:Ja się zastanawiam czemu nie dałeś na tył piasty od renówki ? mocny przegób, pewnie mocniejsze wahacze, mcpherson, i zrobienie samej ramy pod silnik od nowa łatwiejsze,
Chesz mieć 12'' koła ?
A może piasta i wahacze od Metro?

Od renówki nic by nie zmianiło , bo piasta dalej była by ruchoma (skrętna) zresztą metro też

markfive pisze:Konrad i nie myśl, że krytycznymi postami chcemy ci "dokopać". Projekt jest ciekawy, a problemy trzeba jakoś rozwiązywać :grin:


niema sptrawy , słucham każdej uwagi , nie z każdą się zgadzam ;-)
w sume dlatego nie jest na zaspawanym układzie tylko na uniball'ach


se7ven pisze:Tylna rama z MGF rozwiązuje kilka problemów i można regulować geometrię.
Będę miał czas to zobaczę czy taką adaptację można zrobić. Jeżeli tak to moc rzędu 120 i więcej na silniku K-serii może być ciekawa w RWD.


tak jest to najlepsze rozwązanie jesli chodzi o panowanie nad geometrią zawieszenia




W swoim rozwiązaniu wzorowałem się na rozwiązaniach z gtm coupe, w sumie nawet kontaktowałem sie z jakimś specem od gtm ów i przesłał mi kilka rozwiązań w których wszedzie wykotzystywał piaste mini z przerobionym drązkiem prowadzącym.

Jak juz mówiłem:
na dole mamy 2 rożnej długości wachacze o wspólnej osi mocowania i działają , na górze teraz tez są 2 wahacze o rożnej długości i wspólnej osi mocowania.
Będzie dobrze albo się przerobi :-)
fakt jest taki ze puki go nie sestawie na koła to nie bede o tym wiedział....
Zdjąłem poduchy zebu swobodnie ruszać zawieszeniem , ustawiłem poziomice laserową i w górnym i dolnym położeniu piasta jest tak samo ustawiona względem pionu i poziomu , dlatego uważam ze to rozwiązanie powinno się sprawdzić

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 28 lip 2011, 22:23
autor: markfive
Na zdjęciu które pokazłeś kilka postów wyżej nie przekonuje mnie głównie przeróbka wąsa kierowniczego. Nie wyglada to ani dobrze ani bezpiecznie. W zawieszeniu GTM które pokazałeś wcześniej wąs jest wykonany jako nowy element mam nadzieję z materiału o odpowiedniej wytrzymałości (nie jest sztukowany i unibal nie jest zamocowany jednostronnie). Poza tym reszta moze być do pierwszych prób całości.
Jeżeli chodzi o przeróbkę z cięciem zwrotnicy, w ogóle nie biorę tego pod uwagę niezależnie od opinii o rzekomej wyższości takiego rozwiazania i źródła z jakiego pochodzi rysunek.

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 03 sie 2011, 00:23
autor: Konrad K_2
pokaze całość to rozwieje twoje wątpliwości , niestety tak to jest w połowie roboty

ale szukając dalej rozwiązań

COX
http://i89.photobucket.com/albums/k221/ ... C00990.jpg
COUPE
http://i274.photobucket.com/albums/jj25 ... 9Small.jpg

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 14 sie 2011, 00:31
autor: Konrad K_2

Re: Pchełka Z -- Konrad -- POMIDOR ---RWD

: 14 sie 2011, 09:19
autor: Gibki Staruszek
ja bym robił coś w tym stylu ... ale Twoje też zadziała ... zobaczymy jak się zachowa na kołach