Strona 4 z 6
Re: Moje pierwsze Mini
: 13 lut 2013, 11:38
autor: markfive
Smarowanie
Na ilustracjach, które pokazałeś widoczne są punkty / smarowniczki z nałożoną na nie koncówką smarownicy ciśnieniowej. Bardziej jednoznacznie pokazac tego się nie da. Distributor to aparat zapłonowy.
Zaznaczone na ostatniej ilustracji czerwone kółka pokazują elementy których się nie smaruje. Nakrętki sworzni dolnych wahaczy, końcówka wybieraka skrzyni biegów. Koncówki drążków kierowniczych są "bezobsługowe" czyli mają wewnatrz smar wystarczajacy na okres ich pracy. Na naszych drogach końcówki te wytrzymują przebieg ok 30 tys km i wymienia sie je na nowe.
Re: Moje pierwsze Mini
: 13 lut 2013, 11:46
autor: Kisame
Okej, teraz to już wiem, bo właśnie jak wyciągałem te sworznie to były ubabrane w smarze, to myślałem, że od czasu do czasu trzeba coś dać tam od siebie.
Re: Moje pierwsze Mini
: 13 lut 2013, 14:59
autor: Gibki Staruszek
myślę,że przed wymianą sworznia powinieneś to przeczytać (jeśli wymieniasz te od zwrotnicy), bo sam już nie wiem ...
a do smarowania masz smarownicę ciśnieniową ? bo palcem tego nie zrobisz ...
http://forum.mini.org.pl/viewtopic.php? ... F1&start=0
Re: Moje pierwsze Mini
: 13 lut 2013, 16:57
autor: Kisame
Wymieniam te zwrotnicy
Co do smarownicy to właśnie się rozglądam. Myślałem nad czymś takim z wymiennymi końcówkami:
http://allegro.pl/smarownica-reczna-600 ... 71668.html albo
http://allegro.pl/smarownica-pneumatycz ... 37689.html
Re: Moje pierwsze Mini
: 13 lut 2013, 17:54
autor: Gibki Staruszek
Re: Moje pierwsze Mini
: 22 lut 2013, 23:25
autor: Kisame
Witam,
Dzięki za poleconą smarownicę. Nabyłem już.
Pora na pare nowych problemów z którymi się borykam.
1. Skąd są brane obroty? Czy z alternatora, cewki aparatu zapłonowego?
2. Głupi problem z wycieraczkami. Otóż kupiłem nowe ramiona i pióra, ale za nic nie mogę ich wsadzić, żeby jakoś sensownie leżały na sobie. Gdy wsunę pióro na ramię leży tak żałośnie, że ledwo mocniej się pociągnie i zaraz spada, więc coś jest nie tak. W zestawie z piórami był jeszcze jakiś plastikowy klips, ale niestety nie wziąłem go do domu i zrobiłem zdjęcie ramieniu i piórom. Zapewne spora część użytkowników ma takie same wycieraczki więc będzie wiedziała o co może chodzić.
Zdjęcia:
http://img707.imageshack.us/img707/7885/dsc03883v.jpg
http://img542.imageshack.us/img542/6527/dsc03885t.jpg
http://img836.imageshack.us/img836/3074/dsc03886x.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/1434/dsc03887km.jpg
Bardzo bym był wdzięczny za odpowiedź
Re: Moje pierwsze Mini
: 22 lut 2013, 23:47
autor: flapjck1
AD 1, z cewki
Re: Moje pierwsze Mini
: 23 lut 2013, 08:02
autor: markfive
Kisame pisze:...kupiłem nowe ramiona i pióra, ale za nic nie mogę ich wsadzić, żeby jakoś sensownie leżały na sobie. Gdy wsunę pióro na ramię leży tak żałośnie, że ledwo mocniej się pociągnie i zaraz spada, więc coś jest nie tak. W zestawie z piórami był jeszcze jakiś plastikowy klips, ale niestety nie wziąłem go do domu ...
Kupowałes to osobno czy ktoś sprzedał Ci to jako komplet ?
Ramiona pochodza z zestawu tzw "wycieraczek chromowanych" czyli takich które "dobrze wyglądają" a nie wycierają skutecznie szyby. Do nich są pióra z odpowiednią końcówką / zaczepem wsuwanym też "chromowane" .
Pióra masz czarne tzw "uniwersalne" stosowane wraz z ramionami czarnymi nowszego typu na ogół na końcach zakończonymi zagiętym hakiem (jak w większości współczesnych samochodów). Zazwyczaj do tych piór dołączne są w opakowaniu rózne plastikowe łączniki pasujace do ramion określonych na opakowaniu typów i marek samochodów. Jeżeli nawet w tym zestawie znajdziesz końcówkę dla "płaskiego zakończenia" ramienia nie bedzie ona pasować ( inna szerokość i otwór blokujacy w innym miejscu).
Podsumowując ramiona i pióra są "z innej bajki"
Re: Moje pierwsze Mini
: 23 lut 2013, 12:21
autor: Kisame
No, ramiona zostały zakupione na stronie
http://www.englishcars.pl/?productID=1559&rollback=, jako, że usłyszałem, że lepsze są od chrmowanych. W takim razie co zrobić, żeby te pióra pasowały do ramion, bo nie widzę sensu sprzedawania rzeczy, która nie pasuje i z którą się nic nie da zrobić. Chyba, że jest to sprawa tej jednej cześci dodatkowej, której aktualnie przy sobie nie mam, gdyż została w garażu, ale wtedy gdy to sprawdzałem po szybkich oględzinach niezbyt to pasowało.
Re: Moje pierwsze Mini
: 23 lut 2013, 12:28
autor: flapjck1
to co pokazales to piorko
a marek dobrze pisze ze chromowana tylko wygladaja
Re: Moje pierwsze Mini
: 23 lut 2013, 15:24
autor: Kisame
http://www.minisport.com/mini-spare-parts/GWB911.jpg
W zestawie było to dokladnie. Tylko, że ta druga końcówka niezbyt do tego pasowała, albo ja coś źle wstawiałem. Ma ktoś, ktokolwiek taki zestaw i poradził sobie z nim
?
Re: Moje pierwsze Mini
: 23 lut 2013, 15:58
autor: Kisame
No, i chyba już rozumiem o co chodzi...
W opisie jest: Only compatible with the original black wiper arms
Czyli, żeby użyć tego pióra muszę kupić takie ramie, którego nie ma na stronach sklepów
:
http://www.minispares.com/product/Class ... 20arm.aspx
Do ramienia, które posiadam wychodzi na to, że pasują tylko pióra chromowane
Re: Moje pierwsze Mini
: 24 lut 2013, 00:32
autor: Kisame
Powrót do obrotów
Sprawdziłem i obrotomierz jest podłączony do cewki, a jednak nadal nie działa. Czym to może być spowodowane? Jeśli są potrzebne jakieś dodatkowe szczegóły to proszę pytać. W każdym razie obrotomierz jest podłączony, ale jednak nie działa
I jeszcze jedna kwestia. Do czego to coś służy?
http://img805.imageshack.us/img805/9858/cosp.png
Z tego co zrozumiałem to chyba trzeba nasmarować?
4 On carburettor models, unscrew the piston
damper cap from the top of the carburettor
dashpot (see illustration). Top up the damper
with engine oil until the level is 13.0 mm above
the top of the hollow piston rod.
5 Slowly push the damper back into the
piston and screw on the cap taking care not
to cross-thread it.
Re: Moje pierwsze Mini
: 24 lut 2013, 01:16
autor: vonfloyd
no tak - poczytaj o smarowaniu gaźnika na stronie markfive. Dość istotna sprawa.
Re: Moje pierwsze Mini
: 24 lut 2013, 01:55
autor: Kisame
Z tego co wyszukałem to jest to:
Poziom oleju w amortyzatorze gaźnika winien sięgać 13 mm poniżej górnej krawędzi obudowy.
Brak oleju w amortyzatorze powoduje niewłaściwą reakcję gaźnika i złą pracę silnika.
Rodzaj oleju do gaźnika: ATF ( jak do przekładni automatycznych ) lub olej silnikowy o max gęstości W40.
Dla przeciętnego użytkownika ważna jest informacja o tym, że u góry na obudowie gaźnika znajduje się czarna nakrętka z tworzywa z zamocowanym tłoczkiem amortyzatora. Trzeba ją wykręcić, ostrożnie wyciągnąć do góry tłoczek i zajrzeć czy w amortyzatorze jest olej. Jak nie ma - dolać np: jednorazową strzykawką kilka cm³ oleju silnikowego do wysokości krawędzi znajdującej się 13 mm poniżej górnej powierzchni. Przy wkładaniu tłoczka wciskać go powoli do dołu i dokręcać nakrętkę równo tak by nie zniszczyć gwintu. Bez oleju w amortyzatorze gaźnik źle pracuje.
Mam