Strona 4 z 8
identyfikacja mini - 61? 78?
: 12 sty 2010, 23:23
autor: markfive
leymini pisze:...czy w tych latach montowane były szyberdachy? w jednym jest zamontowany i obawiam się że to domorosła tfu...rczość poprzedniego właściciela.
Fabrycznie raczej nie. Mogę się mylić ale dopiero w wersji limitowanej Cooper SE z 1990 r był taki dach zamontowany. Nie nazywałbym tego jednak radosną twórczością jeżeli dach założony jest profesjonalnie i pochodzi z poczatku lat 80 tych. W tym okresie montowane były takie dachy nawet bezpośrednio przed sprzedażą na życzenie klienta tak jak radio czy dla porównania w czasach bardziej współczesnych alarm z pilotem, elektrycznie podnośniki szyb czy centralne zamki. Po prostu w latach 80 tych była dość rozpowszechniona moda na szyberdachy.
Cieszę się, że w jakis sposób Ci pomogłem
Re: identyfikacja mini - 61? 78?
: 13 sty 2010, 09:05
autor: leymini
markfive pisze:leymini pisze:...czy w tych latach montowane były szyberdachy? w jednym jest zamontowany i obawiam się że to domorosła tfu...rczość poprzedniego właściciela.
Fabrycznie raczej nie. Mogę się mylić ale dopiero w wersji limitowanej Cooper SE z 1990 r był taki dach zamontowany. Nie nazywałbym tego jednak radosną twórczością jeżeli dach założony jest profesjonalnie i pochodzi z poczatku lat 80 tych. W tym okresie montowane były takie dachy nawet bezpośrednio przed sprzedażą na życzenie klienta tak jak radio czy dla porównania w czasach bardziej współczesnych alarm z pilotem, elektrycznie podnośniki szyb czy centralne zamki. Po prostu w latach 80 tych była dość rozpowszechniona moda na szyberdachy.
Cieszę się, że w jakis sposób Ci pomogłem
Bardzo dziękuję za pomoc
identyfikacja mini
: 13 sty 2010, 09:37
autor: markfive
leymini pisze:...to mi pomogło i z drugiej strony trochę zaciemniło obraz, ponieważ przy nr XL2S1N 1099059 B widnieje w papierach 30 OKT 1978...
Mnie z kolei zmobilizowało to do dalszego drążenia tematu. W dotychczasowych ustaleniach opierałem się na materiałach dotyczących głównie samochodów produkowanych w Wielkiej Brytanii na rynek wewnętrzny. Inaczej może to wyglądać w przypadku aut na eksport i montowanych gdzie indziej. I tu możemy bardziej zbliżyć sie do prawdy. Otóż okazuje się, że model oznaczony XC2S1N z silnikiem 1098 cm3 (10H) zaprezentowany został już w maju 1976 roku jako "1000 Specjal" Na taliczce znamionowej powinna być nazwa producenta -BLMC ( British Leyland Motor Corporation). Na rynku brytyjskim model Mini Specjal ukazał się w roku 1979 na 20 rocznicę rozpoczęcia produkcji. Jest więc całkiem prawdopodobne, że data podana w papierach jest zgodna z prawdą w przypadku Twojego samochodu. Zmienić sie może również poprzednie ustalenie co do drugiego auta, bo oba mają ten sam rodowód (B - na końcu)
Re: Identyfikacja Mini
: 13 sty 2010, 11:10
autor: rogal
Numery nadwozia w rynience były bite od momentu modernizacji czyli postawienie Mini na koła 12" w końcu 1983 roku .
W związku że w Polsce Szczepan to popularne imię doszukiwanie się historii po nr Vin jest często mylące. Wnikliwa obserwacja to najlepszy sposób
Często rok produkcji mozna znależć na poszyciu wewnetrznym lewych drzwi, zaślepce śruby sztycy kierownicy i wielu elementach plastikowych.
Ręczne roldachy były montowane też w miniakach na 10" kołach. Osobiście taki naprawiałem w 1.0 z 78 roku i nie był to wyrób jakiegos "wizjonera"
Re: Identyfikacja Mini
: 27 sty 2010, 14:51
autor: liczi
witam,
czy można liczyć na pomoc w rozszyfrowaniu nr VIN:
XAD2176804A
z góry dziękuję.
Re: Identyfikacja Mini
: 27 sty 2010, 17:16
autor: markfive
liczi pisze:...czy można liczyć na pomoc w rozszyfrowaniu nr VIN: XAD2176804A
Nie wiem czy rozszyfrowanie tego numeru Cię uszczęśliwi. Mogę podać najbardziej zbliżone dane odpowiadające tabliczce z tym numerem.
Mini wyprodukowane w latach 1969 - 1974 dokładnego roku nie określę.
Rodzaj nadwozia 2 drzwiowe typ "square nose" w wolnym tłumaczeniu "kwadratowy przód" czyli może być to Clubman (Saloon/Estate/1275 GT)
Miejsce produkcji fabryka w Longbridge
pozostałe cyfry w środku oznaczenia 176804 to prawdopodobnie nr kolejny, seryjny.
Re: Identyfikacja Mini
: 27 sty 2010, 20:36
autor: Michal
ha , zgodnie z tym co napisaleś Marku to Michal Kyyy miał racje i moje Mini było najprawdopodobniej clubmanem
identyfikacja mini
: 02 lut 2010, 11:56
autor: markfive
Michal...moje Mini było najprawdopodobniej clubmanem
Widziałem Mini z 98% udziałem części (w tym również nadwozie) z 1990 roku, które było jednocześnie MK 1 ką w wersji Cooper S i pick-upem z pochodzenia !
To jest dopiero wyczyn. A w Twoim to tyko ...odrąbany przód. (pikuś)
Re: identyfikacja mini
: 02 lut 2010, 12:06
autor: Michal
markfive pisze: A w Twoim to tyko ...odrąbany przód. (pikuś)
No to mnie pocieszyłeś
Ale za to ten drugi ma to i owo na swoim miejscu
Re: Identyfikacja Mini
: 02 lut 2010, 16:48
autor: flapjck1
ciesz sie ciesz
Re: Identyfikacja Mini
: 02 lut 2010, 18:54
autor: Saint
Michał, łobuzie, jednak kupiłes tą brązowa kanciastą nad którą ślinił się Flap?
Re: Identyfikacja Mini
: 02 lut 2010, 18:59
autor: flapjck1
powiedz ze ty nie
Re: Identyfikacja Mini
: 02 lut 2010, 19:10
autor: Saint
ja tam się bardziej pochylałem nad napędem, aczkolwiek clubbie
....
Re: identyfikacja mini
: 02 lut 2010, 19:18
autor: monsterk
Michal pisze:markfive pisze: A w Twoim to tyko ...odrąbany przód. (pikuś)
No to mnie pocieszyłeś
Ale za to ten drugi ma to i owo na swoim miejscu
za to temu drugiemu ktoś wyrąbał dziurę w dachu, ale też pewnie wcześniej odrąbał dach na słupkach i przyspawał drugi
Re: Identyfikacja Mini
: 02 lut 2010, 19:58
autor: Michal
Saint pisze:Michał, łobuzie, jednak kupiłes tą brązowa kanciastą nad którą ślinił się Flap?
no złapałem byka za rogi i mam
Michale, już było tak miło a ty człowieka na ziemie sprowadzasz
Ale ja i tak go zrobię , jeszcze niewiem jak ale zrobię
i to z twoja pomocą ale jak coś to ty o tym nie wiesz