Bicie na dolnym kole rozrządu

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Bicie na dolnym kole rozrządu

Post autor: Sadam »

monsterk pisze:
lilek pisze:
150 to dokręca się koło zamachowe, koło pasowe 102Nm
To zależy w którym miejscu w Haynesie sprawdzisz bo raz jest 102 a raz 150

a w starej żółtej wersji 150-155Nm
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Bicie na dolnym kole rozrządu

Post autor: flapjck1 »

To ja wam dołożę materiału do dywagacji :)
Załączniki
IMG_2927.JPG
Błękitny manual
(271.94 KiB) Pobrany 123 razy
RoZowy manual
RoZowy manual
IMG_2928.JPG (227.37 KiB) Przejrzano 148 razy
IMG_2929.JPG
Granatowy ( mpi ) manual
(260.23 KiB) Pobrany 123 razy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8846
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Bicie na dolnym kole rozrządu

Post autor: flapjck1 »

I jeszcze Austin metro - jak wiemy silniki te same
Załączniki
IMG_2930.JPG
Metro do 87
(257.38 KiB) Pobrany 122 razy
Metro do 90
Metro do 90
IMG_2931.JPG (250.28 KiB) Przejrzano 147 razy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Bicie na dolnym kole rozrządu

Post autor: hillman »

Po pierwsze , jeśli klin jest nowy i koło wchodzi bardzo ciasno to 100Nm to OK ... chodzi o pasowanie a nie moment dokręcania. A po odgięciu podkładki prędzej zawory wyjdą tłumikiem niż ustrojstwo się odkręci :-) Przypomnę że koło z tłumikiem jest z żeliwa , a prasowane z stali. Przypominam PASOWANIE a nie dokręcanie na małpę :-) Luz jest kasowany i blokowany na klinie. Proszę zobaczyć jak jest frezowany wpust.. Pod kilkoma stopniami.
Sadam ... A dla czego w starym pisali co innego ? Proste. Dawniej czop był utwardzany a nakrętka kuta. Dawna szkoła.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
ODPOWIEDZ