Strona 4 z 6

Re: Sprzęgło

: 24 wrz 2011, 15:02
autor: Anonymusek
Ale wracając do twardego (ciężko pracującego) sprzęgła... W moim przypadku takiego objawu, sprzęgło zaczęło się ślizgać po kilku tygodniach, a chwilę po tym nie dało się jeździć :(. Kpl. sprzęgła do R56S SACHS 1000 PLN + wymiana 1000 PLN.

sprzęgło s-ka 2003 pomocy

: 06 paź 2011, 00:18
autor: KamiCK
Witam serdecznie,

(kompletnie nie znam na mechanice, więc proszę nie przywiązywać wagi do mojego lakonicznego języka i bardzo proszę o wyrozumiałości i pomoc w tej sprawie)

Jestem nową osobą na forum, mam problem z moim cooperem, mianowicie:
padło mi sprzęgło coś szczeliło silnik wkręcał się na obroty na a samochód ledwo ledwo do przodu max 5 km/h. Więcej go nie męczyłem tylko ściągnąłem do mechaniora. Faktycznie mechanik powiedział że sprzęgło - wymienił - tarcza z jednej strony była całkiem zużyta do gołej blachy, a drugiej tak sobie. Ok wymienił samochód miał być do odbioru - i wtedy wystąpił kolejny problem sprzęgło nie dało się rozłączyć (po wciśnięciu pedału sprzęgła samochód dalej pozostawał na biegu jak on to mówił "brak wysprzęglenia") kolejna diagnoza to wysprzęglik (podobno brakowało 2 mm do tego aby wysprzęglik po wciśnięciu pedału rozłączał napęd, jak takie coś żelazne dociskał to było ok)
Wymieniliśmy ten wysprzęglik i było ok rozłączało się choć pedał sprzęgła "brał" niecały cm od podłogi mogłem się do tego przyzwyczaić. Najgorsze okazało się jak odbyłem jazdę próbną

dodając powoli gazu auto ładnie się zbiera wciskając ostro mam objawy:
auto wkręca się do 7 tys obrotów silnik wyje a auto w ogóle nie "idzie" nic czuję się tak jakbym przyśpieszał na wciśniętym sprzęgle. To samo dzieję się przy redukcji 90km/h chciałem wyprzedzić wyskoczyłem na drugi pas i szok auto buczy do 7 tys i stoi.

Pomocy władowałem już 1500zł na sprzędło, wysprzęglik i robociznę mechaniora i co dalej... koleją rzecz jaką ma mi wymienić to pompa sprzęgła (część już sobie zamówiłem i czekam ma mi przyjść w piątek) co dalej koło dwumasowe?

Proszę Was o pomoc!!! radę bo nie wiem co dalej robić. Na pewno zmienię mechaniora, bo tak mogę go nazwać - "kowal" nie mechanik męczył się półtora tygodnia a podobno najlepszy...

721-33-12-33 to jest mój numer telefonu oddzwonię tylko niech ktoś mi pomoże i co dalej

Re: Sprzęgło

: 06 paź 2011, 09:07
autor: Anonymusek
Nie wiem Stary, ale mnie to wygląda na to, że nadal Ci się sprzęgło ślizga :(. Szkoda tylko, że Twój mechanik to KOWAL - lipa z reklamacją. A co on n/t mówi?

Re: Sprzęgło

: 07 paź 2011, 09:01
autor: KamiCK
zaczynając naprawę podkreślałem...
ten samochód ma być zrobiony tak aby mi posłużył, a nie robię go na sprzedaż. Koszty w tamtym momencie się dla mnie nie liczyły jak trzeba wymienić jakieś koło dwumasowe to trzeba i koniec. Facet rozbierając go mówi iż koło jest w bardzo dobrym stanie, wymieniamy komplet tarcza docisk i łożysko. Przy odbiorze mówię że nie jest ok, to mówi: "jak chciałem oszczędzić na kole dwumasowym to teraz mam". No weź mów co chcesz. Moim zdaniem gość kompletnie się nie zna spierdoooolił i teraz mi wciska kit. nie wiem co dalej mam zrobić. czy mogę reklamować tą naprawę. Ech ręce opadają.

Re: Sprzęgło

: 27 lis 2011, 08:39
autor: zoy
a wiec tak :) czeka mnie wymiana koła dwumasowego w R56 i tak sie zastanawiam albo wjeżdża nowy komplet (może wytrzyma 3 lata :)) lub jednomasowe :D ale z tłumikiem drgań.

Czy ktoś z was zmieniał dwumasowe na zwykłe z tłumikiem ?

Re: Sprzęgło

: 29 gru 2011, 08:46
autor: zoy
Nikt nie wymieniał koła dwumasowego ?

Re: Sprzęgło

: 29 gru 2011, 17:03
autor: SpaCar
zoy pisze:Nikt nie wymieniał koła dwumasowego ?
Podaj VIN to podam Ci całkowity koszt wymiany razem z częścią.

Re: Sprzęgło

: 29 gru 2011, 17:26
autor: zoy
SpaCar pisze:
zoy pisze:Nikt nie wymieniał koła dwumasowego ?
Podaj VIN to podam Ci całkowity koszt wymiany razem z częścią.
Witam,
koszty znam, mój problem to zamiana koła dwumasowego na jednomasowe z tłumikiem drgań . Patrząc po temacie nikt sie nie zdecydował na zastosowanie jednomasowego.

Re: Sprzęgło

: 29 gru 2011, 17:41
autor: AleXander
Ja mam to w planach... Fidanza albo TTV... wszystko dla ludzi :)

zależy czy masz sprzęgło z tłumieniem drgań czy nie i jakie to sprzęgło :)

Re: Sprzęgło

: 29 gru 2011, 18:13
autor: SpaCar
AleXander pisze:Ja mam to w planach... Fidanza albo TTV... wszystko dla ludzi :)

zależy czy masz sprzęgło z tłumieniem drgań czy nie i jakie to sprzęgło :)
Dokładnie tak jak napisał Aleksander. Koło dwumasowe ma redukować drgania, jednomasowe nie za bardzo ma jak. W tym przypadku jest sprzęgło z tłumikami drgań.

Niby odelżenie koła dwumasowego wpływa na lżejszą pracę silnika- ale czy ktoś się zastanawiał co z wyważeniem? Często wał jest dobierany wraz z masą koła - zamiany na jednomasowe czy odchudzanie może mieć różne skutki. Firmy 'tuningowe-sklepy" Wam o tym nie powiedzą jakie skutki będą za 20.000-30.000km!
W niektórych nowych silnikach są dodatkowo wałki równoważące - zawsze są sprzedawane wraz z przeciwwagą.
Służę pomocą w razie pytań.
Nie poprawiajcie fabryk, które mają zaplecza techniczne tak rozwinięte, że firmą "tuningującym" nawet się nie śniło.

Re: Sprzęgło

: 29 gru 2011, 18:21
autor: 137jastr
AleXander pisze:Ja mam to w planach... Fidanza albo TTV... wszystko dla ludzi :)

zależy czy masz sprzęgło z tłumieniem drgań czy nie i jakie to sprzęgło :)
Dlatego stosuje się koła dwumasowe - droższe - NIE DLA OZDOBY...
Kolega w swoim MCS-R53 przy wymianie sprzęgła miał podobny dylemat: 'dwumas' – 'jednomas'. Wymienił tylko zestaw [tarcza, docisk, łożysko oporowe] – tak jak było w oryginale. Rozwiązania jednomasowe to może [?] do silnika 75-90 KM-R50. Ale na pewno tarcza z tłumikiem w 'jednomasie' nie zachowa się tak jak 'dwumas'. Pytanie też jak z żywotnością? Radzę zrobić tak jak było oryginalnie.
A jak poszukasz w [po] necie to znajdziesz też dobrą markę i cenę.

Re: Sprzęgło

: 29 gru 2011, 18:55
autor: SpaCar
KamiCK pisze:zaczynając naprawę podkreślałem...
ten samochód ma być zrobiony tak aby mi posłużył, a nie robię go na sprzedaż. Koszty w tamtym momencie się dla mnie nie liczyły jak trzeba wymienić jakieś koło dwumasowe to trzeba i koniec. Facet rozbierając go mówi iż koło jest w bardzo dobrym stanie, wymieniamy komplet tarcza docisk i łożysko. Przy odbiorze mówię że nie jest ok, to mówi: "jak chciałem oszczędzić na kole dwumasowym to teraz mam". No weź mów co chcesz. Moim zdaniem gość kompletnie się nie zna spierdoooolił i teraz mi wciska kit. nie wiem co dalej mam zrobić. czy mogę reklamować tą naprawę. Ech ręce opadają.
KamiCK jak to czytam przypomina mi się film...
http://www.youtube.com/watch?v=0uL2KCEYuEw

pierwsze 20 sekund filmiku;) każdemu mechanikowi zdarzy się coś spier...., ale trzeba umieć się przyznać do błędu i ponieś tego koszty.
Jeśli możesz zapytaj tego mechanika czy ściągał koło dwumasowe a jeśli tak, czy zamontował dokładnie tak jak było i czy mu nie spadło itd.
podjedź do innego mechanika czy na pewno wymienił sprzęgło;)

Re: Sprzęgło

: 29 gru 2011, 21:19
autor: zoy
AleXander pisze:Ja mam to w planach... Fidanza albo TTV... wszystko dla ludzi :)

zależy czy masz sprzęgło z tłumieniem drgań czy nie i jakie to sprzęgło :)
użyłem skrótu myślowego, miałem na myśli cały komplet :)
SpaCar pisze:Nie poprawiajcie fabryk, które mają zaplecza techniczne tak rozwinięte, że firmą "tuningującym" nawet się nie śniło.
Nie popadajmy w skrajności :) za dużo mnie kosztował remont silnika z rocznika 2007. Przykładem niech będzie napinacz rozrządu i "plastikowa" pompa wody. Nie będę się rozpisywał nad szczegółami nie do końca przemyślanych/przetestowanych rozwiązań.
Na potwierdzenie moje tezy, dodam ze "katuje" ten sam silnik ale składany w 2010r przez PSA i nie posiada on już tych wad co silniki BMW/Mini 2007.

Re: Sprzęgło

: 29 gru 2011, 21:59
autor: SpaCar
zoy pisze:
AleXander pisze:Ja mam to w planach... Fidanza albo TTV... wszystko dla ludzi :)

zależy czy masz sprzęgło z tłumieniem drgań czy nie i jakie to sprzęgło :)
użyłem skrótu myślowego, miałem na myśli cały komplet :)
SpaCar pisze:Nie poprawiajcie fabryk, które mają zaplecza techniczne tak rozwinięte, że firmą "tuningującym" nawet się nie śniło.
Nie popadajmy w skrajności :) za dużo mnie kosztował remont silnika z rocznika 2007. Przykładem niech będzie napinacz rozrządu i "plastikowa" pompa wody. Nie będę się rozpisywał nad szczegółami nie do końca przemyślanych/przetestowanych rozwiązań.
Na potwierdzenie moje tezy, dodam ze "katuje" ten sam silnik ale składany w 2010r przez PSA i nie posiada on już tych wad co silniki BMW/Mini 2007.
Fakt, ale wady jakie wychodzą są wadami materiałowymi ( złej jakości napinacz, itd itd). Konstrukcyjnie wszystko działa.
W każdej marce są choroby wieku dziecięcego;)
Na ten przykład silniki Mercedesa - najnowsze jednostki 350 i 500. Zły materiał użyty na wałki - koszt naprawy około 20.000zł!!. ASO Mercedes w Polsce unikają napraw.
Ze względu na umowę 3-stronną (ASO Mercedes - Klient - mój serwis) nie mogę podać szczegołów;)
Mercedes usunął wadę po 3 latach produkcji, czyli w 2010roku

Re: Sprzęgło

: 29 gru 2011, 23:15
autor: AleXander
137jastr pisze:Dlatego stosuje się koła dwumasowe - droższe - NIE DLA OZDOBY...
Kolega w swoim MCS-R53 przy wymianie sprzęgła miał podobny dylemat: 'dwumas' – 'jednomas'. Wymienił tylko zestaw [tarcza, docisk, łożysko oporowe] – tak jak było w oryginale. Rozwiązania jednomasowe to może [?] do silnika 75-90 KM-R50. Ale na pewno tarcza z tłumikiem w 'jednomasie' nie zachowa się tak jak 'dwumas'. Pytanie też jak z żywotnością? Radzę zrobić tak jak było oryginalnie.
A jak poszukasz w [po] necie to znajdziesz też dobrą markę i cenę.
Do sprzęgła które mam na półce: 4 paddle Helix podchodzi tylko jednomas bez tłumików drgań. Chyba, że byłbyś tak wdzięczny i podesłał namiar na dwumasowe "nie dla ozdoby" które będzie pasowało?

Z tego co konsultowałem z firmami w UK robiącymi dużo mocniejsze MINI niż te jeżdżące w PL to jednomas jest dobrym rozwiązaniem.


P.S.: Mr. Jastr, czy kiedyś zobaczymy Cię na jakimś spocie w Warszawie? chętnie podyskutuje i pooglądam tak zmodzone MINI.