Strona 32 z 80

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 22 cze 2011, 11:02
autor: Gibki Staruszek
mocowanie chłodnicy

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 27 cze 2011, 22:29
autor: Gibki Staruszek
i sama chłodnica ...

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 27 cze 2011, 22:30
autor: Gibki Staruszek
tak z przodu

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 28 cze 2011, 01:07
autor: Konrad K_2
elegancko

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 28 cze 2011, 08:07
autor: markfive
Tak "na oko" przydało by się wyciąć jeszcze fragment frontu zamalowany na czarno - wlot powietrza. Ten wentylator może być zbyt słaby na skuteczne zadziałanie już po wzroście temperatury załączania. Ewentualnie można podłączyć go "na stałe" już po włączeniu zapłonu, ale tu z kolei przydało by się "sprytne" połączenie również czujnika temperatury tak by po zakończeniu jazdy i wyłączeniu zapłonu pracował nadal aż do wychłodzenia do bezpiecznego poziomu.

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 28 cze 2011, 08:53
autor: Gibki Staruszek
markfive pisze:Tak "na oko" przydało by się wyciąć jeszcze fragment frontu zamalowany na czarno - wlot powietrza. Ten wentylator może być zbyt słaby na skuteczne zadziałanie już po wzroście temperatury załączania. Ewentualnie można podłączyć go "na stałe" już po włączeniu zapłonu, ale tu z kolei przydało by się "sprytne" połączenie również czujnika temperatury tak by po zakończeniu jazdy i wyłączeniu zapłonu pracował nadal aż do wychłodzenia do bezpiecznego poziomu.


to czarne to sam dorabiałem i jest to dokładnie forma z grilla. W tym miejscu na grillu jest blacha a jej nie mogę ruszyć bo posypie się grill.

Myślisz ,że po wyłączeniu silnika praca samego wentylatora coś da ? Bo po wyłączeniu zapłanu pompa wody nie pracuje więc schłodzę tylko płyn w chłodnicy a nie w bloku. Może sie myle ?

tam z boku dorobię taki chwytak powietrza ... będzie kierował go wiecej na chłodnice.

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 28 cze 2011, 10:55
autor: profesorr
Gibki Staruszek pisze:Myślisz ,że po wyłączeniu silnika praca samego wentylatora coś da ? Bo po wyłączeniu zapłanu pompa wody nie pracuje więc schłodzę tylko płyn w chłodnicy a nie w bloku. Może sie myle ?




możesz zastosować taką małą pompę obiegową jak była w vw t4 czy mesiach 124,właśnie po zgaszeniu silnika ta pompka pracuje wymuszając obieg i jak trzeba też pracuje wentylator

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 28 cze 2011, 11:21
autor: Gibki Staruszek
spokojnie ... zobaczymy w praniu ... bardziej skłonny jestem do założenia innego termostatu , czujnika wentylatora i chłodnicy oleju . Widziałem wiele projektów z vtec'ami i tam w większości jest podobnie jak u mnie a dodatkowo katowane są zdrowo i pojemności 1,8 .

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 28 cze 2011, 12:36
autor: Konrad K_2
Gibki Staruszek pisze:Myślisz ,że po wyłączeniu silnika praca samego wentylatora coś da ? Bo po wyłączeniu zapłanu pompa wody nie pracuje więc schłodzę tylko płyn w chłodnicy a nie w bloku. Może sie myle ?

nie mylisz sie.. chyba ze masz elektryczną pompe wspomagającą

ale take rozwiazanie z wentylatorem przypiętym do czujnika działajacym niezaleznie od zapłonu jest stosowane

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 28 cze 2011, 22:51
autor: markfive
Nie sądzę by dodatkowa elektryczna pompa była potrzebna. Jeżeli podobne rozwiazania jak zrobiłeś były już sprawdzone to należy przypuszczać, że będzie dobrze, a moje uwagi przydadzą się, lub nie.
Co do pracy elektrowentylatora po wyłączeniu zapłonu przy nagrzanym mocno silniku, to jest to standart we wszystkich współczesnych samochodach z poprzecznie umieszczonym silnikiem i wentylatorem elektrycznym.

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 28 cze 2011, 23:00
autor: Konrad K_2
małe OT
Marku bawisz sie w ustawianie geometri zawieszenia?
czy masz kogoś od tego?

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 28 cze 2011, 23:23
autor: markfive
Nie mam warunków do dokładnego ustawiania geometrii u siebie. Trzeba korzystać z pomocy stacji diagnostycznej ale takiej gdzie są jeszcze tradycyjne przyrzady optyczne i fachowiec który wie co robi. Kilka razy podchodziłem do stanowisk z "komputerowym" ustawianiem geometrii i pracownikiem który ma tylko znajomość obsługi komputera i programu. Na ogół po takich ustawieniach trzeba było wszystko regulować ponownie chociażby najprostszymi metodami.

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 30 cze 2011, 11:03
autor: Gibki Staruszek
Właśnie Marku ... napisz mi , proszę , jakie ustawienie kół będzie dla mnie najlepsze . Auto nie będzie do sportu tylko normalnej jazdy. Felga 6x12.

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 30 cze 2011, 12:00
autor: flapjck1
masa zespolu napedowego ile wieksza od serii? ( o ile jest wieksza... )

Re: Gibki Cooper 91r " CZORT "

: 30 cze 2011, 12:57
autor: Gibki Staruszek
raczej mniejsza ... sam silnik jakieś 20 kg mniej , ale rama więcej .... powiedzmy ,że na równi z serią ...