Strona 40 z 42
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 30 cze 2018, 13:22
autor: flapjck1
Od rodzaju ukladu chlodzenia, gdzie sa przelewy, jak jest podpiete ogrzewanie, czy kolektor jest grzany itepe
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 02 lip 2018, 21:29
autor: lilek
Ciąg dalszy składania silnika....
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 02 lip 2018, 21:33
autor: lilek
I dalej....
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 05 lip 2018, 20:35
autor: artur_rat
Tak przy okazji nasunęło mi się pytanie: Gdzie jest "najniższy" punkt w silniku by spuścić płyn chłodzący (motor 1.3)
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 05 lip 2018, 22:59
autor: flapjck1
W starszych silnikach z tylu byl kranik/wkrecany brok ( mniej wiecej na wysokosci mocowania smoku oleju ), nowsze maja nie przewiercony ten kanal - i wylac wody z nich zupelnie sie nie da bez przekrecania blokiem w te i we wte
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 05 lip 2018, 23:06
autor: flapjck1
Na tym zdjeciu widac - pod prawym gaznikiem wkrecony ocynkowany brok
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 05 lip 2018, 23:07
autor: flapjck1
Notabene zawsze jak rozkrecalem jakis stary silnik to ten kanal byl tak zarosniety ze wiertarka sie przewiercalem przez kamien
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 06 lip 2018, 09:45
autor: monsterk
Płyn sie spuszcza poprzez odkręcenie pompy cieczy
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 06 lip 2018, 09:50
autor: flapjck1
Ale samo wszystko nie wyleci bez pochylenia bloku
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 06 lip 2018, 13:59
autor: hillman
flapjck1 pisze:Ale samo wszystko nie wyleci bez pochylenia bloku
Albo ustrojstwo do podcieniowego odpowietrzania hamulców. rurka i wysysamy wszystko... Albo zrobić sobie kranik ..
Darek.
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 06 lip 2018, 23:15
autor: markfive
artur_rat pisze:Tak przy okazji nasunęło mi się pytanie: Gdzie jest "najniższy" punkt w silniku by spuścić płyn chłodzący (motor 1.3)
Domyślam się, że chodzi Ci o sytuację gdy kompletny silnik znajduje się w samochodzie i chcesz wymienić płyn w układzie chłodzenia. Nie trzeba w tym celu szukać korków na bloku bo ich tam w A+ nie ma. Nie trzeba też demontować pompy wody. Chłodnice dawno już nie mają korków spustowych.
Płyn spuszcza się odłączając dolny wąż chłodnicy. Opróżniony wówczas zostaje blok i chłodnica.
Po spuszczeniu starego płynu warto zalać układ wodą ( oczywiście po założeniu z powrotem węża na dolny króciec chłodnicy) i po uruchomieniu silnika na kilkanaście minut spuścić tą wodę tym samym sposobem. Przekonasz się ile zanieczyszczeń jest w układzie. Z doświadczenia wiem, że średnio dopiero po czwartym przepłukaniu układu czystą wodą układ jest oczyszczony na tyle, że można zalać świeży płyn.
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 07 lip 2018, 22:08
autor: artur_rat
I wszystko jasne. Właśnie muszę przeprowadzić kilkukrotną "płukankę" z wymianą termostatu. Ale poczekam z tym do końca sezon
No właśnie tak się zastanawiałem czy jest jakiś korek "spustowy" w bloku bo go nie mogłem zlokalizować.
Dzięki za odpowiedź
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 16 lip 2018, 17:24
autor: hillman
Tylko się nie.. wkurwiaj. -)) Jak synchronizujesz dwa gaźniki.. ?
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 16 lip 2018, 22:39
autor: lilek
hillman pisze:Tylko się nie.. wkurwiaj. -)) Jak synchronizujesz dwa gaźniki.. ?
Kolego, chyba Ci się działy popier.....y
Chcesz zapytać o coś Flapa to zapraszam do działu dyskusji o mini classic lub bezpośrednio P.W. albo telefonicznie.
To jest galeria budowy mojego mini, więc trzymaj się tematu albo
out.
Re: Mini Bemol z Kaszub
: 07 sie 2018, 18:01
autor: lilek
Silnik gotowy